„Aš manau, kad šiauliečiams pasisekė“ – sako Eduardo Gimenez

Dainininkas, kompozitorius ir šokėjas Eduardo Gimenez, gimęs Urugvajuje, yra puikus tradicinės ir populiariosios argentinietiškos muzikos atlikėjas, pasižymintis unikaliu balso tembru. 2001-aisiais metais Eduardo įkūrė pirmąją Baltijos šalyse Lotynų Amerikos muzikos grupę „Latin Power“ ir šiuo metu vis dar išlieka vienas aktyviausių šios kultūros skleidėjų Baltijos šalyse.

TANGO IR KELIONĖS

Eduardo, esate daug keliavęs ir dainavęs įvairiausiuose pasaulio kampeliuose, įrašėte plokštelę Čikagoje, dalyvavote tarptautiniame Muzikos Pasaulio konkurse Italijoje, esate atlikęs muziką Serbijoje, Suomijoje, gimtajame Urugvajuje. Ką suteikia Jums kelionės ir pažintys su įvairiausių tautybių žmonėmis?

Visų pirma, tango man davė galimybę keliauti, o tai yra labai daug. Žmonės myli tango, ir atstovaudamas savo kultūrą – Argentinos ir Urugvajaus kultūrą – aš tuo labai džiaugiuosi. Didžiuojuosi savo kultūra ir jos svarba kitų kultūrų žmonėms. Man labai patinka koncertuoti užsienyje, nes tuomet matau, kokią laimę žmonės jaučia su tango muzika. Iš tikrųjų, yra labai svarbu man, kai jaučiu daug šilumos iš publikos. Po tokių koncertų ilgam laikui nešiojuosi didelę emocijų dozę kartu su savimi.

VILNIUS – NAMAI

Eduardo, ilgą laiką gyvenate Lietuvoje, kokia Lietuvos vieta Jums yra gražiausia?

Be abejonės – Nida. Ir Zarasai.

O kodėl Zarasai, Eduardo?

Oi, ten yra rojus, kiek ežerų, miškai, ten gamta yra nuostabi ir atrodo, kad esi filme ar pasakoje.

O kaip gi Vilnius Jums?

Vilnius yra mano namai. Man patinka Vilnius. Labai šiltas miestas, gražus, nedidelis. Aš kadangi gyvenu senamiestyje, viską galiu pasiekti eidamas pėsčiomis ir jaučiuosi labai laimingas. Čia jau mano namai. Vilniaus nepaminėjau pirmiausia, nes man atrodo, kad kai atostogaujame daugiau jaučiame tą vietą. Atostogų metu nesirūpini jokiomis problemomis ir nori tik atsipalaiduoti ar mėgautis gamta bei žmonėmis. Dėl to ir sakiau visų pirma Nida ir Zarasai, bet Vilnius – mano namai, be abejonės.

ŽAVISI BAROKO MUZIKA

Kokiuose kultūriniuose renginiuose Jūs mėgstate labiausiai lankytis?

Man labiausia patinka klasikinės muzikos koncertai ir klausytis gerų dainininkų. Iš tikrųjų man labai patinka barokinė muzika, kai yra atliekama, pavyzdžiui, J.S. Bacho muzika. Mane stebina šios muzikos atlikėjų sugebėjimai, manieros, technika, nes, kaip žinote, dainuoti baroko muziką yra visiškai kas kita, nei dainuoti operoje. Kažkaip subtiliau, kitaip, sakykim. Ir iš tų dainininkų galiu daug išmokti, kaip jie dirba su kūnu, kaip dirba su garsais, su gestais, su rankom. Vėliau daug galiu pritaikyti ir savo atlikime.

TANGO MUZIKOS ESMĖ – ŽINUTĖ, KURIĄ JI NEŠA

Kur semiatės naujų idėjų savo dainoms ir kūrybai, nes nuolat kuriate kažką naujo?

Aš visada, kai kuriu muziką, truputį pakeliu save į kitą lygmenį. Nesu žemėje. Ieškau abstrakčių dalykų ir sieju save su dvasiniais dalykais. Pavyzdžiui, su filosofija, tikėjimu, psichologija, kuriuose yra daug klausimų, susijusių su egzistencializmu: Kodėl esame čia? Dėl ko? Ir tie klausimai manyje iššaukia daug muzikos. Nešiodamasis šiuos klausimus, vėliau sudedu juos į savo muziką, į savo atlikimą. Kuriu jausdamas, kai nėra būtina ką nors paliesti.

Ar tango gali būti tik šokis, nepriimant jo kaip kultūros ar tam tikro temperamento?

Manau, kad tango gali būti ir tik šokis. Tai gali būti veikla, kaip ir ėjimas sporto klubą, kaip ir fizinis darbas, po kurio grįžti namo laimingas. Tačiau į tango gali ir įsigilinti. Gali daugiau skaityti, arba, tiksliau, aplankyti Argentiną ir gyventi ten kažkurį laiką. Susipažinti su kultūra, išsiversti tango muzikos tekstus ir sužinoti apie ką dainuoja dainininkas, kokias istorijas pasakoja tango ir koks yra tango mentalitetas. Jeigu žinosi, kokia žinutė ir koks turinys yra tango dainose, tuomet ko gero galėsi truputį geriau atlikti tango šokį ar dainą. Kitu atveju, tai bus toks paviršutiniškas skaitymas. Tačiau tai priklauso, ko gero, nuo žmogaus. Nuo to, koks smalsus jis yra.

PAŽINTIS SU ATLIKĖJAIS

Kaip susipažinote su šokėjais Brigita ir Carlos Rodriguez bei akordeonistu Nerijumi Bakula?

Su Brigita susipažinome dar 2001 metais. Ji lankė šiuolaikinio šokio specialybę pas A. Choliną ir paraleliai pradėjo lankyti Tango pamokas pas mane. Kadangi ji buvo aukšta ir labai gera šokėja, aš pakviečiau šokti kartu. Nuo tada ji tapo mano pagrindine partnere. Mes šokome maždaug dešimt metų kartu. Vėliau atsirado ir Carlos, jos vyras. Mes palaikom labai gerus ryšius ir labai šiltai bendraujam.

O pažintis su Nerijum buvo netikėta. Aš įrašinėjau savo antrąjį albumą Viento (liet. vėjas) su Leon Somov. Aš pasakiau Leonui, kad man reikia akordeono garso, nes ir dirbant su elektronine muzika, kaip Leonas ir mėgsta, man reikia gyvo garso, akustinio. Tada jis man ir pristatė labai puikų akordeonistą Nerijų Bakulą. Ikartu su Nerijumi mes įrašėme visą Viento albumą su akordeonu. Iš tikrųjų jis yra labai subtilus. Jo rankos ir muzikinė visata, garso visata yra nuostabi. Ir kaip instrumentalistas, jis yra virtuozas. Jis yra labai labai geras – auksčiausio lygio muzikantas. Nuo tada aš likau labai sužavėtas jo muzikiniu skoniu ir muzikos išraiška. Visą laiką, jei galiu, kviečiu jį koncertus atlikti kartu, nes su juo man yra labai jauku ir gera.