XXXVIII FESTIVALIS „RESURREXIT“ – VASAROS KONCERTAI – BAŽNYČIŲ NAKTYS

XXXVIII FESTIVALIS „RESURREXIT“ – VASAROS KONCERTAI – BAŽNYČIŲ NAKTYS

Įkėlimo data: 2021-07-19

Mielieji, pavasarį startavęs XXXVIII festivalis „Resurrexit“ tęsiasi. Jau šią savaitę, liepos 23 ir 25 dienomis kviečiame į du nemokamus koncertus, kurie sėkmingai neša ir koncertų ciklo „Bažnyčių naktys“ vėliavą.
Liepos 23 d. 20.00 val. Šiaulių Šv. Ignaco Lojolos bažnyčioje girdėsite GIJOS KANČELIO „EXIL“, o
liepos 25 d. 20.00 val. Švč. Mergelės Marijos Nekaltojo Prasidėjimo bažnyčioje - koncertas „ŠVIESA SPINDI TAMSOJE IR TAMSA JOS NEUŽGOŽĖ“.
Plačiau apie juos:


Liepos 23 d. 20 val.

Šv. Ignaco Lojolos bažnyčia


Gijos Kančelio „EXIL“

Asta Krikščiūnaitė (sopranas), Audronė Kisieliūtė (sintezatorius), Darius Dikšaitis (smuikas), Gediminas Dačinskas (altas), Tomas Ramančiūnas (violončelė), Valentinas Gelgotas (fleita), Donatas Bagurskas (kontrabosas).

 

--

 

ŠIAULIŲ MUZIKOS MYLĖTOJAMS – IŠSKIRTINIS KOMPOZITORIAUS GIJOS KANČELIO KŪRINYS

Dainininkė Asta Krikščiūnaitė (sopranas) ir kamerinis ansamblis kviečia į išskirtinį muzikos vakarą, skirtą pagerbti 2019 m. išėjusio kompozitoriaus Gijos Kančelio atminimą.

Gruzinų kompozitorius Gija Kančelis (Giya Kancheli, 1935-2019) gimė ir studijavo Tbilisyje (Sakartvelas). Sovietmečiu emigravo į Belgiją ir kaip daugelio buvusios Sovietų Sąjungos kompozitorių, jo muzika Vakaruose tapo žinoma tik nuo 1990-ųjų.  Jo kūrybai būdingi sielvarto, baimės, vienatvės ir protesto, nostalgijos ir nekaltumo naratyvai. Visgi asmeninis kompozitoriaus credo turbūt geriausiai išreiškiamas jo paties žodžiais: „...Muzika, kaip ir pats gyvenimas, neįsivaizduojama be romantizmo. Romantizmas yra aukšta praeities, dabarties ir ateities svajonė – nenugalimo grožio jėga, kuri iškyla aukščiau ir užkariauja nežinojimo, fanatizmo, smurto ir blogio jėgas“.

Mėginimus apsiprasti su svetima šalimi ir tremtimi Kančelis išreiškė nauju kūrinių tipu, kurį pats vadina maldomis. Tai kūriniai mažam ar vidutiniam instrumentiniam ansambliui, gaubiamam vokalo auros. „Exil“ išryškina kai kurias lig šiol tik numanomas tendencijas. Šį kūrinį sudaro keletas dainų arba solo kantatų. Instrumentų sumažinta iki kelių styginių ir fleitos (pakaitom altinės su bosine). Taip pat taupiai naudojamas sintezatorius ir garso įrašų intarpai. Svarbus vaidmuo tenka vokalui. Jis perteikia tekstą, atspindintį tremtinio dvasinę būseną. Tekstai parašyti vokiečių kalba. Tai 23 psalmė iš Senojo Testamento, trys Paulio Celano ir vienas Hanso Sahlio eilėraštis. Celanas ir Sahlis yra vokiškai rašę žydų tautybės autoriai. Jie patys patyrė ir kūryboje perteikė tai, kas XX-me amžiuje vadinama tremtimi. Gijai Kančeliui jie yra tartum vyresnieji broliai, išgyvenę tą patį, ką ir jis.

Kritikai pastebėjo, kad išskirtiniai Kančelio muzikos garsai gimsta iš jo tylos. Iš tikrųjų pats kompozitorius yra sakęs, kad labiausiai jį žavi „paslaptinga tyla, atsirandanti prieš tono atsiradimą“. Ryškus jo muzikos bruožas yra tai, kad tyla naudojama kaip priemonė padidinti klausytojų įspūdžius ir atsakymus.

Solistei Astai Krikščiūnaitei „Exil“ kūrinys yra ypatingas – dainininkę ir kompozitorių siejo asmenine pažintis. Būtent pats G. Kančelis daugiau nei prieš dešimtmetį A. Krikščiūnaitei pasiūlė atlikti ypatingą savo kūrinį – „Exil“. Tąkart Lietuvos nacionalines filharmonijos scenoje „Exil“ buvo atliktas mūsų šalyje pirmą kartą.

--

Liepos 25 d. 20 val.

Švč. Mergelės Marijos Nekaltojo Prasidėjimo bažnyčia

 

„Šviesa spindi tamsoje ir tamsa jos neužgožė“

Vokalinis ansamblis „Duodeco“

(Meno vadovas – Povilas Vanžodis)

Aktorė Nomeda Bėčiūtė

--

Nuotraukos autorius – Ignas Avižinis

ANSAMBLIO „DUODECO“ ŠVIESA SPINDĖS BAŽNYČIŲ NAKTYSE

Šiuo sunkiu žmonijai laikotarpiu, kuomet viltis yra nepaprastai reikalinga kiekvienam iš mūsų, ansamblis „Duodeco“ kviečia klausytojus į muzikinę kelionę iš tamsos į šviesą, iš dykumos į pažadėtąją žemę.

Programoje skambės šiuolaikinių kompozitorių muzika. James Macmillan ,,Miserere” pasirinktas neatsitiktinai. Kūrinys parašytas pagal 51-osios psalmės tekstą, įkvėptą didžiojo biblinio pažado sukurti žmogui naują širdį. Čia kalbama apie tvarų, galutinį perkūrimą, apie žmogaus vidinės būties negrįžtamą perkeitimą. Subtili dinamika, įspūdingai besiskleidžianti harmonija ir grigališkojo choralo imitacijos kuria sakralią nuotaiką ir klausytojui perteikia dvasios kelią – iš tamsos į šviesą. Tai vienas įspūdingiausių ir garsiausių šio kompozitoriaus kūrinių chorui a cappella.

Dar viena J. Macmillan kompozicija ,,Data est mihi omnis protestas“ – Velykų Kristaus dangun žengimo iškilmių motetas. Kūrinio teksto ištrauka paimta iš evangelijos pagal Matą. Šiame evangelijos pasakojime Kristus apsireiškia viltį praradusiems mokiniams ir paskelbia gerąją naujieną.

V. Augustino ,,Hymne à Saint Martin“ aštuoniems balsams a cappella. Šv. Martynas gyveno IV amžiuje Italijoje ir buvo Turino vyskupas. Kilęs iš Vengrijos, jaunystėje jis buvo Romos legionierius. Garsėjo ne tik kaip geras karys, bet ir kaip žmogus, užjaučiantis bei padedantis vargšams. Pasakojama, kad sutikęs prie miesto vartų sušalusį pusnuogį elgetą, Martynas kardu perrėžė savo kareivišką apsiaustą per pusę ir atidavė sutiktajam. Naktį jis susapnavo Kristų, apsigobusį ta apsiausto puse.

Koncertą užbaigs O. Gjeilo ,,Unicornis captivatur“, parašytas remiantis senaisiais Engelbergo vienuolyno (Šveicarija) tekstais, kurie aprašo Kristaus mirtį ir prisikėlimą. Kompozitorius muzikine kalba perteikia mirties ir gyvybės kovą, bei Kristaus pergalę visiems laikams.

--

Vokalinis ansamblis „Duodeco“ – Vilniuje įsikūręs aštuonių muzikos profesionalų kolektyvas, susibūręs 2019 metais. Tai repertuaro prasme lankstus, šiuolaikiškas kolektyvas, atliekantis tiek senąsias, tiek šių dienų muzikines kompozicijas bei siekiantis populiarinti ansamblinio dainavimo žanrą Lietuvoje.

Kolektyvo savo veiklą pradėjo 2020 m. – pirmojo koncerto metu kartu su Klaipėdos kameriniu orkestru buvo atlikta A. Martinaičio oratorija „Gailestingumo altorius“.

Muzikuodami ansamblio nariai siekia nepriekaištingo bei darnaus skambesio, kuris taptų etalonu kitiems kolektyvams, žavėtų klausytoją. Kolektyvo ambicija – kurti aktualius, visuomenei patrauklius projektus, reikšmingai papildančius Lietuvos kultūrinę erdvę.

Ansamblio „Duodeco“ meno vadovas Povilas Vanžodis – perspektyvus choro dirigentas ir dainininkas, diriguojantis Šiaulių valstybiniam chorui „Polifonija“.

Vokalinio ansamblio „Duodeco“ sudėtis: sopranai – Augustė Andrijauskaitė ir Justina Leinartaitė, altai – Ūla Zemeckytė ir Evita Rudžionytė, tenorai – Povilas Vanžodis ir Evaldas Alekna, bosai – Gabrielius Gaidamavičius ir Arūnas Maliukas.

Partneriai