Dalyviai

KLAIPĖDOS KAMERINIS ORKESTRAS (Lietuva)
Meno vadovas Mindaugas Bačkus

Klaipėdos kamerinis orkestras (KKO) yra vienas dinamiškiausių profesionalių Lietuvos kamerinių orkestrų. Kruopščiai formuojamomis programomis ir uždegančiomis interpretacijomis KKO aktyviai siekia stimuliuoti ir šviesti savo auditoriją, pateikdamas plačią įvairių epochų muzikinių stilių ir žanrų paletę, uostamiestyje steigdamas naujas orkestro koncertų tradicijas.

Profesinis kolektyvo augimas ir skambesio kokybė nuo pat pradžių buvo gabių stygininkų rankose. Orkestro įkūrimą 1992 m. inicijavo altininkė Liuda Kuraitienė. Dar didesnį postūmį profesionalumo link kolektyvui suteikė 2009 m. jo meno vadovu tapęs violončelininkas Mindaugas Bačkus.

Vienas ryškiausių ir įvairiapusiškiausių savo kartos muzikų į darbą su orkestru žvelgia kaip į „gyvenimo būdą, santykio su muzika filosofiją, kūrybinę bendrystę“. Jo toliaregiškos idėjos įkvėpė kolektyvą pastebimiems pokyčiams.

Orkestras ypač didelį dėmesį skiria edukacinėms programoms, nes tai – dar vienas būdas skleisti meilę klasikinei muzikai, uždegti ja jaunąją muzikų ir klausytojų kartą. Su repertuaru plečiasi ir orkestro gastrolių geografija: ne sykį aplankyti daugelis Lietuvos festivalių, Vokietija, Lenkija, Ukraina, Latvija, Estija, Suomija, Italija, Šveicarija, Rusija ir kitos užsienio šalys. Pasirodyta festivaliuose „Gaida“ Lietuvoje, „Murten Classics“, „Montreux“, „Klangantrisch“.

Šveicarijoje, „Klaviertage Bad Wildungen“ Vokietijoje, „Türi pavasario festivalyje“ ir „Glasperlenspiel“ Estijoje, taip pat koncertuota Ciuricho „Tonhalle“, Helsinkio Temppeliaukio bažnyčioje, Berlyno filharmonijos, Sankt Peterburgo Marijos teatro, Bergamo „Teatro Sociale“, Barselonos ir Maljorkos koncertų salėse, Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, Kauno valstybinėje filharmonijoje, LDK valdovų rūmuose ir kitur.


ŠIAULIŲ KAMERINIS ORKESTRAS „CAMERATA SOLARIS“ (Lietuva)

(Meno vadovas ir dirigentas Vilhelmas Čepinskis)

Šiaulių miestas visais laikais buvo ir yra dosnus muzikos talentų. Iš Šiaulių kilo nemažai garsių Lietuvos smuikininkų. Užtenka prisiminti Lietuvoje gražiausio tembro savininką ir vieną pačių žymiausių mūsų smuikininkų E. Paulauską, ilgametę Lietuvos kvarteto artistę K. Kalinauskaitę, Valstybinio simfoninio orkestro koncertmeisterį Z. Levickį ir, žinoma, legendinį Lietuvos kamerinio orkestro įkūrėją S. Sondeckį.

Vien tokio masto smuiko asmenybės nejučia bylojo, kad anksčiau ar vėliau Šiauliuose turėjo gimti ir smuiko meno kolektyvas. 1989 metais taip ir atsitiko: buvo įkurtas Šiaulių kamerinis orkestras. Beje, chronologiškai jis yra atsiradęs trečias Lietuvoje – po Lietuvos kamerinio (1960 m.) ir Kauno kamerinio (1970 m.) orkestrų.

Šiaulių kamerinis orkestras gimė Jono Lamausko iniciatyva, pertvarkius buvusį Šiaulių liaudies simfoninį orkestrą. Jis pokario Lietuvoje 1958 metais buvo įkurtas pedagogo, kompozitoriaus Liudo Andriulio ir gyvavo iki 1989 metų.

Dauguma naujo orkestro artistų grojo iki tol egzistavusiame Liaudies simfoniniame orkestre. Didžioji jų dalis – Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazijos ir Šiaulių miesto bei apskrities muzikos mokyklų dėstytojai ir mokytojai.

Pirmasis orkestro vadovas buvo ilgametis Šiaulių konservatorijos (dabartinės Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazijos) direktorius, Šiaulių miesto garbės pilietis Jonas Lamauskas. Nuo 2005 metų orkestrui vadovavo Lietuvos kamerinio orkestro ir Naujalio simfoninio orkestro artistas Borisas Traubas. Nuo 2007 iki 2016 metų orkestro vadovas buvo Kauno valstybinio muzikinio teatro dirigentas Jonas Janulevičius, o nuo 2016 metų orkestrui vadovavo talentingas jaunosios kartos dirigentas Ričardas Šumila. Prie orkestro dirigento pulto yra stovėję žymiausi Lietuvos dirigentai: J. Domarkas, S. Sondeckis, R. Šervenikas, M. Pitrėnas, V. Viržonis, latvis J. Resnis, vokietis G. Maisas.

Orkestras bendradarbiauja su Lietuvos chorais, lietuvių ir užsienio iškiliais solistais: vokalistais – G. Skėryte, A. Krikščiūnaite, E. Kaniava, A. Janutu, L. Gubaidulina, R. Vaicekauskaite, V. Miškūnaite, perkusininku P. Giunteriu, arfininke J. Daunyte ir kt. Glaudūs ryšiai orkestrą sieja ir su Vokietijos menininkais: pasaulinio masto violončelininku D. Geringu, pianiste I. Gabbe, pianistu ir dirigentu L. Dorfmanu.

Orkestro repertuare vyrauja baroko, klasicizmo ir romantizmo epochų kūriniai. Nevengiama ir naujausiųjų laikų muzikos: nuo A. Piazzollos iki A. Piarto. Orkestras pirmasis atliko šiauliečių A. Bružo, J. Kebliko kūrinius. Šiaulių kamerinis orkestras neretai pasirodo kartu su Šiaulių bigbendu, tuo būdu sudarydami vienintelį Lietuvoje simfodžiazo orkestrą!

Orkestras koncertuoja Šiauliuose ir kituose Lietuvos miestuose, yra gastroliavęs Vokietijoje, Italijoje, Lenkijoje, Belgijoje, Švedijoje. Kviečiamas pasirodyti ir Lietuvos festivaliuose: 1991 metais dalyvavo Šiaulių tarptautinės bažnytinės muzikos, 2018 metais – Paežerių dvaro muzikos festivalių koncertuose.

Nuo 2021 m. liepos mėnesio Šiaulių kamerinis orkestras pakeitė savo pavadinimą į „Camerata Solaris“. Dabartinis meno vadovas ir dirigentas yra garsus smuikininkas Vilhelmas Čepinskis. Orkestro vadovo asistentė – Jūratė Stakvilevičienė.

KORNELIJA KUPŠYTĖ (violončelė/ Lietuva)

Violončelininkė, jaunosios kartos solistė, kurios perspektyvumu neabejoja nei muzikos mėgėjai, nei profesionalai. Tarptautinių konkursų prizinių vietų laimėtoja, aktyviai dalyvaujanti žymiausių violončelininkų, tokių kaip David Geringas, Giovani Sollima, Bruno Cocset, Karine Georgian, Eleonora Testelec ir kt. meistriškumo kursuose. Korneliją galima išvysti aktyviai koncertuojančią tiek Lietuvos, tiek užsienio didžiosiose scenose. Būdama Klaipėdos kamerinio orkestro violončelių grupės koncertmeistere, atlieka solines programas su orkestru, taip pat 2021 m. sėkmingai įrašė kompozitoriaus Roberto Molinelli kūrinį solo violončelei ir styginių orkestrui „Twin Legends“.

Kornelija nuo pirmos klasės pradėjo muzikinę kelionę Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazijoje, kur pirmus trejus metus studijavo fortepijoną. Po to perėjo į violončelės specialybę, dėl ją sužavėjusio instrumento tembro, primenančio žmogaus balsą, bei noro groti solo ir orkestre. Devintoje klasėje tęsė mokslus Stasio Šimkaus konservatorijoje, vėliau studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, kur 2020 metais baigė Bakalauro studijas (doc. Edmundo Kulikausko klasėje). Šiuo metu Kornelija ir toliau studijuoja LMTA, Klaipėdos fakultete, doc. Mindaugo Bačkaus klasėje, kuris ją lydi muzikiniame kelyje nuo mažens.

Pasiekimai:

Nacionalinis prof. E. Paulausko vardo stygininkų konkursas, III vieta (Lietuva, Vilnius, 2017);

VI tarptautinis Stockholmo konkursas, II vieta kamerinės muzikos kategorijoje (Švedija, Stokholmas, 2017);

VI tarptautinis Stockholmo konkursas, III vieta solo kategorijoje (Švedija, Stokholmas, 2017);

III tarpautinis konkursas „XXI amžiaus menas“ (21st Century Art), I vieta vieta kamerinio ansamblio kategorijoje.

DAIVA ŠKELEVAITĖ (aktorė / Lietuva)

Daiva Škelevaitė – aktorė, literatūrinių programų autorė, Kauno Santaros gimnazijos meno vadovė. Studijavo Kauno Juozo Gruodžio konservatorijoje (1979–1983), Vilniaus valstybinėje konservatorijoje (1983–1988) bei Kauno jaunimo muzikinėje studijoje, vadovaujamoje žymaus aktoriaus, dainininko, režisieriaus Stanislovo Rubinovo. 1988–2016 m. dirbo Kauno kamerinio teatro aktore. Suvaidino daugiau nei 40 vaidmenų. Žymesni: Medicinos sesuo – E. Hemingvėjus „Atsisveikinimas su ginklais“ (1980 m.), Alpunytė – „Tai aš, Paulius“ (1984 m.), Zita – S. Rubinovas „Nr.246“ (1985 m.), Mergaitė iš internato – S. Rubinovas „Killerkommando“ (1988 m.), Motina – G. Tabori „Peepshow“ (1996 m.), Dama – A. Puškinas „Pikų dama“ (1998 m.), Laura Karljė – K. Manjė „Blezas“ (1998 m.), Pamela – J. Anouilh „Orkestras“ (2001 m.), Anelė – T. Ruževičius „Skaisčioji santuoka“ (2001 m.), Salomėja – L. S. Černiauskaitė „Pjesė trims moterims ir Liudviko lavonui“ (2002 m.), Elvyra – L. Žuchovickis „Paskutinioji senjoro Chuano moteris“(2004 m.), Draugė – D.Zelčiūtė „Kūno vartai" (2006 m.), Misis Gouri – D. Čepauskaitė pagal R. Bredberį „Be galo švelni žmogžudystė" (2010 m.), Džesi  – L. Shaine Cunningham „Mergvakaris" (2009 m.), Raganų Ragana – „Kaip atpažinti raganą?" (2012 m.).

Su teatro spektakliais dalyvavo daugiau nei 20-je tarptautinių teatro festivalių. Savarankiškai sukūrė 4 spektaklius vaikams bei 3 literatūrines programas: „Esu Ieva, esu Magdalena“ (pagal A. Ruseckaitės kūrybą), „Laiškai“ (pagal M. Šiškiną) bei „Dieviškasis Mikelandželas“, su kuriomis dalyvavo festivalyje „Užutrakio vakarai“ (2013, 2014 ir 2015 m.).

MINDAUGAS ZIMKUS (tenoras / Lietuva) 

Mindaugas Zimkus – tenoras, tarptautinių konkursų laureatas, Kauno Valstybinio muzikinio teatro solistas, VDU Muzikos akademijos asistentas, Kauno Juozo Gruodžio konservatorijos pedagogas. Solinio dainavimo mokėsi Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje prof. Virgilijus Noreikos klasėje (1998–2003). 2003–2005 m. stažavo LNOBT operos studijoje. 2002 m. Danijos vasaros akademijoje „Opera Island Bornholm“ paruošė W. A. Mozarto operos „Visos jos tokios“ Ferrando vaidmenį, kurį atliko Stokholmo ir Wolfego operos teatruose. 2004 m. debiutavo Lietuvos Nacionaliniame operos ir baleto teatre G. Rossini operos „Sevilijos kirpėjas“ grafo Almavivos vaidmeniu. Šiuos ir kitus vaidmenis šiuo metu atlieka LNOBT, Kauno Valstybiniame muzikiniame teatre, Vilniaus „Domino“ teatre.

M. Zimkus koncertuoja įvairiose Lietuvos ir užsienio koncertų salėse. Nuolatos yra kviečiamas dalyvauti tokiuose festivaliuose kaip „Pažaislio muzikos festivalis“, „Thomo Manno festivalis“, „Užutrakio vakarai“, „Druskininkų vasara su M. K. Čiurlioniu“, „Gaida“ ir kt.

M. Zimkus yra sukūręs daugiau nei 20 vaidmenų, kurių svarbiausi: Alfredas G. Verdi operoje „Traviata“, Almaviva G. Rossini operoje „Sevilijos kirpėjas“, Romeo Ch. Gounod operoje „Romeo ir Džiuljeta“, Faustas Ch. Gounod operoje „Faustas“, Edgardas G. Donizetti operoje „Liučija di Lamermur“ ir t. t. Jo repertuarą sudaro ne tik operinė muzika, bet ir pagrindinės partijos įvairiose operetėse, miuzikluose; J. S. Bacho, G. F. Hendelio, W. A. Mozarto, L. van Beethoveno mišios ir oratorijos. Solistui artima ir I. Stravinsky’io, C. Orffo, S. Prokofjevo modernioji muzika. Jo repertuare ypatingą vietą užima kamerinė vokalinė muzika. Mindaugas yra paruošęs ir atlikęs ne vieną kamerinės vokalinės muzikos aukso fondo vokalinį ciklą: F. Schuberto „Gražioji malūnininkė“, „Gulbės giesmė“, R. Schumanno „Poeto meilė“, B. Britteno „Septyni Mikelandželo sonetai“, „Šventieji Johno Donne’o sonetai“.

Dainininkas yra keletos konkursų nugalėtojas: B. Grincevičiūtės vokalinės kamerinės muzikos konkursas – 2-ji vieta (2001); S. Baro vyrų balsų konkursas – Grand Prix (2001); Vilniaus tarptautinis dainininkų ir pianistų-koncertmeisterių konkursas – 3-ji vieta (2005); LRT konkursas „Triumfo Arka“ – „Auksinio balso“ II premijos laureatas; Tarptautinis vokalinės kamerinės muzikos konkursas „Beatričė“ – Grand Prix (2011).

 M. Zimkus yra Auksinio Scenos Kryžiaus nominantas (2008, 2013); „Fortūnos“ diplomantas (2008); geriausias Kauno Valstybinio muzikinio teatro solistas (2009); už

PAULĖ GUDINAITĖ (fortepijonas / Lietuva)

Dr. Paulė Gudinaitė – pianistė, meno daktarė, Kauno Juozo Gruodžio konservatorijos pedagogė. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje 2011 m. įgijo atlikimo meno bakalauro ir 2013 m. magistro laipsnius profesorių P. Geniušo fortepijono ir I. Armonienės koncertmeisterio klasėse, o 2017 m. – Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje apgynė muzikos krypties meno daktarės laipsnį (prof. I. Armonienė, prof. R. Stanevičiūtė). 2012 m. studijavo F. Mendelssohno - Bartholdy aukštojoje muzikos ir teatro mokykloje Leipzige (Vokietija) prof. Ph. Moll klasėje. P. Gudinaitė 2011 m. pelnė geriausios koncertmeisterės diplomą tarptautiniame kamerinio dainavimo konkurse „Beatričė“ bei 2012 m. tapo I - sios vietos laureate respublikiniame koncertmeisterių konkurse Vilniuje. Ji aktyviai koncertuoja Lietuvoje bei užsienyje, dalyvavo tokiuose festivaliuose kaip: Druskininkų „Vasara su M. K. Čiurlioniu“ (2011), Nidos „Thomo Manno festivalis“ (2012), „Pažaislio festivalis“ (2015, 2018, 2019), „Užutrakio vakarai“ (2015), Tarptautinis vargonų muzikos festivalis Rokiškyje (2019, 2020), Tarptautinis Saarbrueckeno kamerinės muzikos festivalis (Vokietija, 2019). Už pasiekimus apdovanota LR prezidento V. Adamkaus padėka. Paulė yra nuolatinė tenoro Mindaugo Zimkaus, mecosoprano Eglės Šidlauskaitės scenos partnerė, taip pat koncertavusi su tokiais dainininkais kaip Raminta Vaicekauskaitė (sopranas), Ona Kolobovaitė (sopranas), Renata Dubinskaitė (mecosopranas), Giedrius Prunskus (baritonas), Igor Bakan (bass-baritonas), Tadas Girininkas (bosas), Vitaly Yushmanov (baritonas), Liza Antipova (sopranas/Rusija), Olena Tokar (sopranas/Ukraina/Vokietija), M. Gomar (sopranas/Prancūzija). Jos repertuare ypatingą vietą užima kamerinė vokalinė muzika bei stambūs vokaliniai ciklai tokie kaip: R. Schumanno „Poeto meilė”, B. Britteno „Septyni Mikelandželo sonetai”, „Šventieji Johno Donne’o sonetai”, F. Schuberto „Gražioji malūnininkė“,  M. Hadjidaki „Apie kapitoną Michalį” ir kt.

Pianistė tobulinosi profesorių M. Rubackytės (Lietuva/Prancūzija), Ch. Elton, H. Coates (D. Britanija), A. Puliajev (Vokietija/Rusija), T. Bauer, S. Mauser (Austrija), A. Bauni, J. Ph. Schulze, H. Allard, U. Eisenlohr (Vokietija), M. Nosovska (Lenkija), E. Battaglia (Italija), B. Manoleanu (Rumunija), M. Tranchant (Prancūzija), Z. Semel (Izraelis) meistriškumo kursuose,  2012 m. dalyvavo tarptautiniame dainos žanro interpretacijos forume Berlyne „European Liedforum Berlin“.

VYRŲ KAMERINIS CHORAS „LOGOS“ (Latvija)

Meno vadovas ir dirigentas Ioanne Shenrock

Visos choro Logos istorijos nebūtų buvę be iškilios asmenybės, talentingo muzikanto, dirigento, kunigo Ioanne Shenrock įkvėpimo. Jo ilgai puoselėta svajonė suburti patyrusius dainininkus kartu ir atlikti ortodoksų bažnytinės muzikos kūrinius pirmą kartą tapo realybe pirmaisiais Latvijos nepriklausomybės metais, kai daugelis žmonių buvo nuoširdžiai susidomėję sakralinės choro muzikos tradicijomis. Vadovaudamas Latvijos Kultūros Fondo chorui praeito amžiaus 90-taisiais metais, Ioanne Shenrock surengė visą eilę pasirodymų Latvijoje, Rusijoje, Vokietijoje ir kitose Europos šalyse bei sulaukė pripažinimo tarptautiniuose festivaliuose ir konkursuose.  

2013m. lapkričio mėnesį, palaimintas Jo Eminencijos Aleksandro, Rygos ir visos Latvijos Metropolito, po tam tikro laiko tylos, choras vėl pasirodė kaip naujas stiprus vyrų kamerinis choras Logos, kurį sudaro trylika patyrusių, puikių ir giliai atsidavusių choro atlikėjų. Pirmasis viešas choro debiutas įvyko liturginių bažnyčios mišių metu Kristaus Gimimo Katedroje Rygoje. Choro pavadinimas logos yra giliai simbolinis, nes jo misija – perduoti klausytojams giesmių žodžių prasmę, kas yra gyvybiškai svarbu, kuriant ypatingą ryšį tarp publikos ir muzikantų.

KVARTETAS „ALFAMA“ (Belgija)

Kvartetas „Alfama“ buvo įkurtas 2005 m. Briuselyje ir šiuo metu tai – vienas didžiausių jaunimo kamerinių ansamblių Belgijos klasikinėje scenoje. Jo muzikinį bagažą sudaro įvairūs repertuarai, pradedant klasikine ir baigiant šiuolaikine muzika. 

Alfama kvartetą rengė Walter Levin is Lasalle kvarteto, Rainer Schmidt iš Hageno kvarteto, Heime Müller ir Natalia Prischepenko iš Artemis kvarteto, Eberhard Feltz ir Danel kvarteto nariai.

Visus jų įrašus lydėjo Belgijos ir tarptautinės specializuotos žiniasklaidos pagyrimai.

2019m. pavasarį Alfama kvartetas išleido savo naujausią albumą su Šuberto ir Fafchamps kūriniais, Cyprès label.

Kvartetas koncertavo daugelyje prestižinių renginių ir festivalių, įskaitant Bozar, Liuksemburgo Filarmonija, Ambronay festivalis, Cité de La Musique, Philharmonie de Paris, Flagey, Orsay muziejus, Stavelot festivalis, Bordeaux Opera House, Dijon Opera House, Alcobaça festivalis, Espinho…

Be rečitalių, Alfama kvartetas kartais turi galimybę koncertuoti kartu su tokiais partneriais, kaip violončelininkės Marie Hallynck ir Camille Thomas, pianistai Guillaume Coppola, Julien Libeer ir Nathanaël Gouin, akordeonistė Anne Niepold, sopranas Jodie Devos ir mecosopranas Albane Carrère.

2011m. Alfama kvarettas sukūrė Le Rêve d’Ariane kartu su Belgijos komike Ariane Rousseau. Šis žaismingas ir delikatus kūrinys skirtas ir vaikams, ir suaugusiems ir buvo atliktas daugiau, nei 200 kartų daugiau, nei 70 000 vaikų akivaizdoje. Po to, Alfama kvartetas ir Ariane Rousseau parengė antrojo etapo pasirodymą vaikams - Pomme-Henriette, kurio premjera įvyko Liuksemburgo Filarmonijoje ir pakartotinai pasirodė Paryžiaus Filarmonijoje bei Bordo Operoje.

Alfama kvarteto nariai sukūrė ir trečiosios pakopos šou pagal Felix ir Fanny Mendelssohn, su kuriuo pasirodė Valonijos Festivalyje (Prancūzija) ir  deSingel Antverpene (Belgija).

2020-2021 metų sezonu Alfama kvartetas pasirodė su sopranu Jodie Devos ir pianistu Julien Libeer prancūzų muzijos programoje, o taip pat naujo dirigento Vahan Mardirossian kvartetas buvo pakviestas koncertuoti solistais su Valonijos Karališkuoju Kameriniu Orkestru.

Alfama kvarteto rėmėja – Valonijos - Briuselio Federacija.

MARIO PERESTEGI (vargonai / Kroatija)

Profesorius Mario Perestegi savo koncertinę karjerą pradėjo gastrolių metu Kroatijoje, tebesimokydamas pas profesorių Anđelko Klobučar Zagrebe.

Baigęs vargonų ir bažnytinės muzikos specialybę, Mario tęsė vargonų magistrantūros studijas, tema „Vargonų sonata-simfonija XXa.“, vadovaujamas profesoriaus Hubert Bergant Ljublijanos Muzikos Akademijoje, Slovėnijoje. Jo susidomėjimas prancūzų vargonine muzika atvedė jį į Paryžių, kur jis dirbo su legendine vargonininke ir muzikante Marie-Claire Alain, su kuria studijavo prancūzų vargoninės literatūros interpretaciją, o 2002-2003m. - J.S. Bacho Leipcigo Choralą pas profesorių Mario Penzar Zagrebo Muzikos Akademijoje.  

Šiai dienai, Mario yra pasirodęs su daugiau, nei 400 solinių koncertų 4 kontinentuose. Žymesnės vietos - Zagrebo koncertų salė, Vatroslav Lisinski ir Leon Janacek salė Brno, bei garsiosios viso pasaulio katedros tokios, kaip  Paryžiaus (Notre Dame), Salzburgo, Berlyno, Zagrebo, Briuselio (St. Michael ir St. Gudula), Rygos (Rygos Duomo Katedra), Ljubljanos, Mariboro, Olomouc, Helsinkio, Trieste, Fromborko, Prahos, Rabat  Paris – Notre-Dame (2009, 2017), Melburno, Sidnėjaus, Vašingtono, Bostono, Niujorko katedros.

Savo ilgų gastrolių metu, 2005m. jis lankėsi Australijoje ir koncertavo Sidnėjuje, Kanberoje ir Melburne, 2006m. su gastrolėmis lankėsi Jungtinėse Amerikos Valstijose ir pasirodė prestižinėse Niujorko, Vašingtono, Bostono, Čikagos ir Viljamsburgo vietose. 2009m. Mario su gastrolėmis pirmą kartą keliavo po Rusiją ir pasirodė Maskvoje ir Sočyje.

Profesorius Perestegi yra populiarus ir kaip atlikėjas, ir kaip dėstytojas. Jis perduoda savo žinias ir entuziazmą ateinančiai ambicingų muzikantų kartai, dirbdamas dėstytoju Ljublijanos Muzikos Akademijoje, Slovėnijoje. Savo pedagoginį darbą Akademijoje jis pradėjo 1995m. (būdamas 24-ių metų amžiaus), kur jis skaito paskaitas ir vadovauja vargonų klasei.

DARIO TESKERA (trimitas / Kroatija)

Profesorius Dario Teskera baigė trimito specialybę Zagrebo Muzijos Akademijoje 1995m. Nuo 1994m. iki 1996m. jis buvo nuolatinis Kroatijos Kariuomenės Simfoninio pučiamųjų orkestro narys. 1996m. jis buvo priimtas tolimesnėms studijoms dviejų metų trukmės programoje Tarptautinėje Trimito Akademijoje Bremene. Savo studijų metu Bremene, jis lankė užsiėmimus, kuriems vadovo žymūs solistai, profesoriai ir dėstytojai (tokie, kaip Pierre Thibaud, Bo Nilsson, Thomas Stevens, James Thompson, John Wallace, Matthias Höfs). Be to, jis lankė meistriškumo užsiėmimus, kuriems vadovavo Stanko Arnold, Phillip Smith, Timofej Dokshitzer, Allen Vizzutti, Thierry Caens, Edward Caroll, Claes Stromblad, ir Erich Rinner, o taip pat  dalyvavo kamerinės muzikos seminaruose Vokietijos pučiamųjų instrumentų ir Londono pučiamųjų instrumentų ansambliuose.

Dario Teskera kaip studentas mokinys koncertavo visoje eilėje Bremeno Filarmonijos Orkestro operos ir koncertų projektų.

1998 – 2018m.m. jis buvo Kroatijos Radijo ir Televizijos Simfoninio Orkestro solistas.

KAUNO MIŠRUS CHORAS „SALUTO“ (Lietuva)

Meno vadovė ir dirigentė Ramutė Štreimikytė

„Saluto!” – taria atvirai ir jaunatviškai Kauno mišrus choras SALUTO, gyvuojantis nuo 2007 metų rudens. Salutiečiai – įvairaus amžiaus ir profesijų atstovai, chorinio meno mėgėjai, vienijami pomėgio dainuoti, kurstomi jaunatviško polėkio, kryptingai plėtoja savo biografiją, dainomis skleisdami kolektyve tvyrantį nuoširdumą, šilumą ir meilę muzikai.

Chore dainuoja virš 30 dainininkų. Kolektyvas atlieka įvairių laikmečių, stilių ir žanrų lietuvių ir užsienio kompozitorių kūrinius, kuriuos dažniausiai vienija pasirinktų programų temos.

Per penkiolika veiklos metų choras padainavo per 300 kūrinių, paruošė devyniolika koncertinių programų: „Pasaulio kalėdinė muzika“ (2007-2012, 2014, 2015, 2018, 2021), „Dainos sparnais per šimtmečius“ (2008), „Lietuviška sakralinė giesmė 1000-čio šviesoje“ (2009), M. K. Čiurlionio 100-ioms mirties metinėms paminėti „Beauštanti aušrelė“ (2011), „Meilės svajos“ (2011), „Ak, lietuvninkai, širdingi mano broleliai!“ (2013), K.Donelaičio 300-ioms gimimo metinėms paminėti. Tačiau įsimintiniausias choro biografijoje – pažymint choro veiklos penkmetį 2012 m. pirmąkart Lietuvoje pristatytas kūrinys – K. Jenkins „Ginkluotas žmogus: mišios už taiką“ su solistais, Kauno miesto simfoniniu orkestru ir vaizdo instaliacijomis, atliktas du kartus - Kauno valstybinėje filharmonijoje ir Kauno IX forte. Savo dešimtmetį  choras sutiko nauja programa „Prasvydo“, keliaudamas dainomis apie pasaulį (2017).

Salutiečiai nemažai koncertuoja, kasmet surengdami apie dešimtį koncertų, bendradarbiauja su įvairiais meno kolektyvais, dalyvauja konkursuose, festivaliuose Lietuvoje bei užsienyje. Su koncertais lankėsi Prancūzijoje (2008), Vokietijoje (2009), Rusijoje (2010, 2014), Čekijoje (2011), Ispanijoje (2012), Austrijoje (2013), Anglijoje (2015), Bulgarijoje (2018), Norvegijoje (2019), Latvijoje (2020).

Choro įkūrėja ir vadovė - Ramutė Štreimikytė.

„ĄŽUOLŲ KLUBO“ VYRŲ CHORAS (Lietuva)

Meno vadovas ir dirigentas Povilas Gylys

,,Ąžuolų klubo” vyrų choras įkurtas 2016 metais. Chore dainuoja įvairių profesijų vyrai – „Ąžuolų klubo“ nariai, anksčiau dainavę Berniukų ir jaunuolių chore „Ąžuoliukas“. Choras koncertuoja Lietuvoje ir užsienyje. Choro repertuare – vakarų ir lietuvių kompozitorių klasika, šiuolaikinių kompozitorių kūriniai. ,,Ąžuolų klubo” vyrų choras – 2016 m. Tarptautinio chorų konkurso ,,Cantate Domino“ (Lietuva) ir 2017 m. Tarptautinio sakralinės muzikos konkurso Balstogėje (Lenkija) laureatas, 2017 m. Lietuvos suaugusiųjų chorų konkurso laureatas (I vieta), 2018 m. tarptautinio S. Šimkaus chorų konkurso laureatas (III vieta), 2019 m. tarptautinio chorų  konkurso Gardine (Baltarusija) laureatas, V tarptautinio J. Naujalio chorų konkurso Kaune laureatas. ,,Ąžuolų klubo“ vyrų choras apdovanotas Lietuvos nacionalinio kultūros centro prizu ,,Aukso paukštė“.

Profesorius Povilas Gylys dainavo, vėliau dirbo chormeisteriu-dirigentu berniukų ir jaunuolių chore ,,Ąžuoliukas”, mokėsi Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, Sankt-Peterburge (Rusija), Vienoje (Austrija). Prof. Povilas Gylys vadovavo Vilniaus universiteto chorui, Lietuvos radijo ir televizijos valstybiniam chorui, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Choro studijai, Valstybiniam chorui ,,Vilnius”. Prof. Povilas Gylys – Baltijos šalių studentų dainų švenčių ,,Gaudeamus”, Lietuvos dainų švenčių dirigentas.

VILNIAUS SAKRALINĖS MUZIKOS CHORAS „ADORAMUS“ (Lietuva)

Meno vadovas ir dirigentas Imantas Jonas Marijus Šimkus

Vilniaus sakralinės muzikos choras „Adoramus“ buvo suburtas dirigento Imanto Šimkaus 2015 m. rugsėjį, Šv. Jono brolių vienuolyne. Choras vienija daugiau kaip 40 muzikuoti mėgstančių žmonių, didelę širdies dalį skiriančių liturginės ir sakralinės muzikos atlikimui. Šiuo metu choristai gieda vakarinėse šv. Mišiose Vilniaus Šv. Jono Krikštytojo ir Šv. Jono apaštalo ir evangelisto bažnyčioje. Pagrindinis choro „Adoramus“ tikslas atliepia jo pavadinimą – tai siekis šlovinti Dievą ir skleisti artimo meilę per giesmę, muziką. Šiam tikslui pasiekti, siekiant tobulėti muzikos atlikimo srityje choras ne tik gieda šv. Mišiose ir bažnytinių iškilmių metu, bet ir organizuoja meistriškumo kursus, išvykas, rengia koncertines programas. Tarp svarbiausių įvykių galima minėti pal. T. Matulionio beatifikaciją, koncertą popiežiaus Pranciškaus apaštališkojo vizito Lietuvoje metu, 2019 m. vykusias gastroles Prancūzijoje ir Austrijoje, 2020 m. vykusį koncertą „Lumen“, skirtą pasaulinės pandemijos aukoms atminti. 2019 m. choras išleido kompaktinį diską „Benedicta Tu“. Choras „Adoramus“ prisideda ir prie įvairių iniciatyvų įgyvendinimo, bendradarbiauja su kitais chorinės muzikos kolektyvais: 2020 m. sausio 13 d. choras „Adoramus“ koncertavo kartu su Vilniaus miesto savivaldybės kameriniu choru „Jauna muzika“ minint Laisvės gynėjų dieną, 2021 m. birželio 25 d. dalyvavo Nacionalinės vargonininkų asociacijos organizuojamų kursų egzamine, savo koncertu 2021 m. birželį uždarė XIV-ąjį sakralinės muzikos festivalį Telšiuose, skirtą vargonininko Albino Jasenausko atminimui, 2021 rugsėjo 1 d. Akademinės sielovados centro organizuotas choro „Adoramus“ vakaro koncertas užbaigė Vilniaus universiteto studijų metų pradžios šventę „RENOVATIO STUDIORUM“. Siekdamas plėsti liturginės muzikos repertuarą lietuvių kalba 2020 m. choras organizavo Lietuvos liturginės muzikos kompozicijų konkursą. Laureatų kompozicijos – penkerios Mišios mišriam chorui a cappella – išleistos šio konkurso natų leidinyje. Jame spausdinamos kompozicijos yra patvirtintos, kaip tinkamos atlikti liturgijoje (Nihil obstat, kun. Kęstutis Palikša; Imprimatur, ark. Gintaras Grušas). 2021 m. rudenį įvyko šio leidinio pristatymo koncertai, laureatų kompozicijos choras „Adoramus“ atliko ir festivalio „Betliejaus žvaigždė“ atidarymo koncerte Vilniuje, Šv. Kazimiero bažnyčioje. Choro meno vadovai ir dirigentai: Imantas Jonas Šimkus ir Mantvydas Drūlia, antrasis dirigentas Kęstutis Daugirdas, chormeisterė Agnieška Savel.

 

MIŠRUS JAUNIMO CHORAS „EXAUDI“ (Lietuva)

Meno vadovė ir dirigentė Vita Liaudanskaitė-Vaitkevičienė 

Choras gyvuoja nuo 2011m., įkurtas Eugenijaus Puzynios SJ, Kauno šv. Pranciškaus Ksavero jėzuitų bažnyčios bendruomenės, jėzuitų gimnazijos alumnų ir ateitininkų federacijos narių iniciatyva.

„Exaudi“  gieda šv. Mišiose Kauno šv. Pranciškaus Ksavero (jėzuitų) bažnyčioje, rengia koncertus Lietuvoje ir svetur. Jo repertuarą sudaro įvairaus stiliaus sakralinė muzika nuo viduramžių iki XXI a. kompozitorių kūrinių. Koncertiniame repertuare – C. Francko „Les 7 paroles du Christ en croix“, B. Britteno „A ceremony of carols“, K. Vasiliauskaitės Didžiojo Penktadienio motetai, F. Mendelssohno-Bartholdy „Drei Psalmen“, J. S. Bacho motetas „Jesu, meine Freude“, V. Augustino „The Face of Christ“, Ola Gjeilo „Sunrise mass“, ortodoksų liturginės muzikos programa.

Vita Liaudanskaitė-Vaitkevičienė – choro dirigentė, vargonininkė, pedagogė, Kauno kunigų seminarijos giedojimo dėstytoja. 1998–2018m. vadovavo Kauno arkikatedros bazilikos chorui, Šventojo Tėvo vizito metu Lietuvoje buvo šv. Mišių su popiežiumi Pranciškumi meno vadovė. Chorui „Exaudi“ vadovauja nuo 2019 metų.

 

VILNIAUS ŠV. JUOZAPO KUNIGŲ SEMINARIJOS CHORAS (Lietuva)

Meno vadovė ir dirigentė Živilė Tamaševičienė

Susibūrė 2018 metais. Iškilmių metu gieda Seminarijoje, Aušros Vartų atlaiduose. Didžiausią dėmesį skiria liturginei muzikai: grigališkajam choralui, polifoninei įvairių laikų muzikai, taip pat kantičkoms.

Chorą įkūrė ir jam vadovauja muzikologė ir vargonininkė Živilė Tamaševičienė, taip pat Seminarijoje dėstanti giedojimą.

VYTAUTO DIDŽIOJO UNIVERSITETO AKADEMINIS CHORAS „VIVERE CANTUS“ (Lietuva)

Meno vadovas ir dirigentas Rolandas Daugėla 

Vytauto Didžiojo universiteto choras „Vivere Cantus“ suburtas 2015 metų gegužės mėnesį. Mintis atkurti beveik prieš šimtmetį įkurtą VDU mišrų chorą kilo VDU Muzikos akademijos chorvedžiams. Naujasis akademinis mišrus choras pavadintas „Vivere cantus“ (Gyva muzika). Pradėtas naujas buvusio choro gyvavimas, kupinas idėjų ir ambicingų užmanymų, jaunas, veržlus kolektyvas, kuriame dainuoja akademinė viso universiteto bendruomenė, aktyviai dalyvauja koncertinėje, konkursinėje veikloje tiek Kauno miesto, Lietuvos bei Europos scenose. Entuziastingų choro narių ir choro vadovo Rolando Daugėlos aktyvo ir profesionalaus požiūrio į chorinį meną dėka, siekiama kelti choro meistriškumą  ir deramai atlikti įvairaus pobūdžio ir laikotarpių chorinę muziką..

Per trumpą laiką choras jau pasirodė ne viename renginyje. Choras kasmet dalyvauja svarbiausiuose universiteto, bei VDU studentų atstovybės organizuojamuose renginiuose: diplomų įteikimo šventėse, „V2“ apdovanojimuose, kalėdiniuose fakultetų ir organizacijų renginiuose. Choras yra nuolatinis Lietuvos studentų chorų festivalių ir Lietuvos Dainų švenčių dalyvis Kaune ir Vilniuje. Taip pat dalyvauja ir Kauno miesto renginiuose ir festivaliuose. 2016 m. spalio mėn. choras dalyvavo II tarptautiniame chorų konkurse „Bratislava Cantat“ (Slovakija), kur pelnė aukso diplomą. 2018 m. gegužės mėn. choras dalyvavo tarptautiniame chorų festivalyje ir konkurse Namestove (Slovakijoje), kur buvo įvertintas aukso diplomu. Tais pačiais metais choras dalyvavo Baltijos šalių studentų chorų festivalyje „Gaudeamus“.2019 m. choras laimėjo III-ąją vietą - XI aukštųjų mokyklų chorų konkursas-festivalis „Juventus“ ir du aukso diplomus tarptautiniame chorinės muzikos konkurse Miedzyzdrojoje (Lenkija) „Musica sacra“ ir šiuolaikinės muzikos kategorijose.

Šiuo metu chore dainuoja dainininkai iš Vytauto Didžiojo universiteto menų, socialinių mokslų, politikos mokslų, gamtos mokslų, informatikos, muzikos akademijos, humanitarinių mokslų fakultetų, bei erasmus programoje studijuojančių studentų.

AGNIESZKA FRANKÓW-ŻELAZNY (dirigentė / Lenkija)

Tituluota muzikos menų profesorė, daktarė ir aktyvi dėstytoja. Studijavo vokalą ir dirigavimą Vroclavo ir Bydgoszcz Muzikos Akademijose. Ji taip pat yra biologė, baigusi Vroclavo Universitetą bei kultūros vadovė, turinti Krokuvos Ekonomikos Universiteto diplomą. Be to, yra baigusi MBA studijas Collegium Humanum Centrinėje Vadybos mokykloje. Yra įrašiusi 22 albumus ir laimėjusi virš 70 individualių bei ansamblio apdovanojimų, kai kuriuos iš jų gavusi savo studijų metu: 1-ji vieta ir du specialūs apdovanojimai Nacionaliniame chorinio dirigavimo konkurse (2004), 1-ji vieta konkurse „Lower Silesian Competition Primus Inter Pares“ (2004). Už savo meninę ir akademinę veiklą ji yra gavusi Garbės Apdovanojimą už nuopelnus lenkų kultūrai (2008), Vroclavo muzikinį apdovanojimą (2010), Internauto apdovanojimą konkurse „Metų žmogus“ 2011m., Lenkijos Mokslų Akademijos Iuvenes Wratislaviae apdovanojimą (2012), bronzos medalį už nuopelnus lenkų kultūrai – Gloria Artis (2014), o taip pat Fryderyk 2017m. ir 2019m. 2018m., jos parengtas projektas „Chorinė Akademija“ buvo nominuotas  Lenkijos muzikos apdovanojimui Corypheus.

2000–2014m.m., ji vadovavo savo suburtam Vroclavo Medicinos Universiteto chorui „Medici Cantantes“. Laimėjusi aukščiausius apdovanojimus chorų konkursuose Lenkijoje ir užsienyje, ji pakylėjo ansamblį iki geriausio universitetinio choro Lenkijoje lygio. 2006–2021m.m. ji buvo Nacionalinio Muzikinio Choro Forumo choro meno vadovė, nuo pat pradžių ugdydama jį, remiantis savo asmenine „solistų choro“ vizija. Ji yra 2013m. įsteigto nacionalinio švietimo projekto, pavadinimu „Lenkijos Nacionalinis Jaunimo Choras“ steigėja ir meno vadovė.

2015m. sausio mėnesį ją paskyrė Choro Akademijos programų direktore. Šį projektą finansuoja Kultūros, Nacionalinio Paveldo ir Sporto Ministerija. Jo pagrindinis tikslas – finansiškai ir iš esmės remti beveik 300 Lenkijos vaikų ir jaunimo chorų plėtojimą, organizuojant seminarus, koncertus, konkursus, konferencijas bei publikuojant visą eilę metodinės bei repertuarų medžiagos. Laikotarpiu nuo 2013m. iki 2016m. ji buvo Vroclavo Europos Kultūros Sostinės 2016 muzikos kuratorė, tuo pačiu vykdydama meninę programą, kuri apėmė keletą šimtų įvairių muzikinių renginių.

Vadovaudama chorams, ji atliko daugiau, nei 1 200 chorinių kūrinių ir beveik 300 vokalinių-instrumentinių kūrinių, įrašė 20 albumų bei dalyvavo daugelyje pasaulinių lenkų muzikos premjerinių pasirodymų. Jos interpretacijų klausėsi Karališkoje Alberto koncertų salėje, Leipcigo Gewandhaus, Philharmonie de Paris, Salle Pleyel, Londono Barbican Centre, Maskvos Tarptautiniuose Muzikos Namuose, Briuselio Bozar ir kituose svarbiuose muzikiniuose renginiuose Europoje. Ji paruošė chorus tokiems dirigentams, kaip: Zubin Mehta, Paul McCreesh, Krzysztof Penderecki, Iván Fischer, Pascal Rophé, Lawrence Foster, Jacek Kaspszyk, Jerzy Maksymiuk, Andrzej Boreyko, Stephen Layton, Hans-Christoph Rademann, Robert Reimer, Konrad Junghänel, Andres Mustonen, Tõnu Kaljuste, Giovanni Antonini, Adreas Spering, Carlo Rizzi, Dennis Russell Davies, ir Charles Dutoit.

Pasirodė festivaliuose Turkijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, Rusijoje, Izraelyje, Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje, Graikijoje, Čekijos Respublikoje, Kroatijoje, Prancūzijoje, Airijoje, Ispanijoje, Italijoje ir Brazilijoje.

Dirbo dirigente su tokiais ansambliais, kaip: NFM choras, Gabrieli Consort, Schleswig-Holstein Festivalio Choras, Chor der Bamberger Symphoniker, NFM Vroclavo Filarmonijos, NFM Leopoldinum Orkestras, Sudeten Filarmonijos Simfoninis orkestras, Opole Filarmonijos Simfoninis orkestras, Cisella Gedanens, Vroclavo Ricordanza Solistų ansamblis, Vroclavo Muzikos Akademijos Kamerinis orkestras, Tarptautinio Festivalio Wratislavia Cantans Festivalio choras, Silezijos Filarmonijos choras, Poznanės Didžiojo Teatro choras.

Agnieszka domisi mokymu ir tyrimais. Ji ruošia choro dirigentus ir ansamblio dainininkus Karol Lipiński Muzikos Akademijoje Vroclave, Varšuvos Šopeno Muzikos Universitete bei vadovauja visai eilei meistriškumo užsiėmimų bei seminarų akademiniuose ir menų centruose visoje Europoje. Ji yra Nacionalinės Konferencijos „Choras Vakar, Šiandien ir Rytoj“ autorė, steigėja bei vadovė. Kviečiama kaip vokalo konsultantė ir neretai dalyvauja chorų, vokalų ir kompozicijų konkursų žiuri komisijose. Be to, ji - laiminga žmona ir trijų vaikų motina.

JOVITA VAŠKEVIČIŪTĖ (mecosopranas / Lietuva)

Jovita Vaškevičiūtė baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademiją. 2004–2006m. stažavo profesorių V. Noreikos ir V. Viržonio vadovaujamoje LNOBT Operos studijoje. LNOBT scenoje solistė debiutavo 2006 m. Ulrikos vaidmeniu G. Verdi op. „Kaukių balius“. 2006 m. J. Vaškevičiūtė tapo „Operos švyturių“ apdovanojimų Metų operos viltimi.

Solistės debiutas Domingos vaidmeniu P. Eötvöso operoje „Meilė ir kiti demonai“ LNOBT 2008 m. atvėrė kelius į Europos scenas. 2010-ųjų pavasarį kompozitoriaus kvietimu šią partiją ji atliko Kelno operos teatro premjeriniuose spektakliuose, o tų pačių metų rudenį – Strasbūre „Opera National du Rhin“ ir 2017 m. Vengrijos nacionalinėje operoje Budapešte. Vėliau sekė debiutai G. Verdi op. „Aida“ ir „Requiem“ Kelno operoje (Vokietija), 2014 m. Jovita atliko Pasqualitos vaidmenį J. Adamso op. „Daktaras Atomikas“ „Opera National du Rhin“ Prancūzijoje, o 2015 m. – „Opera Maestranza“ Ispanijoje. Įsimintini 2014 m., kuomet solistė atliko įspūdingą Azučenos vaidmenį G. Verdi op. „Trubadūras“ (Vilnius City Opera), bei O. Narbutaitės op. „Kornetas“ – Markizo/Grafienės vaidmenis ir buvo nominuota Auksinių scenos kryžių apdovanojimui.

2018 m. kompozitoriaus P. Eötvöso kvietimu solistė debiutavo viename žymiausių pasaulio operos teatrų Teatro Colón (Buenos Airėse) jo op. „Trys seserys“. 2019 m. įvyko debiutas Estijos nacionalinėje operoje Liubašos vaidmeniu N. Rimskio-Korsakovo op. „Caro sužadėtine“, Lelio vaidmeniu P. Čaikovskio operoje „Snieguolė“ „Palais des Beaux-Arts“ BOZAR Briuselyje. Premjeros įvyko ir LNOBT – čia solistė parengė Senos damos vaidmenį L. Bernsteino op. „Kandidas“. Už šį vaidmenį solistė buvo nominuota „Auksiniam scenos kryžiui“.

Gastroliavo Lenkijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Kinijoje, JAV.

MINDAUGAS JANKAUSKAS (tenoras / Lietuva) 

Mindaugas Jankauskas – Lietuvos lyrinis tenoras, ypatingai vertinamas dėl savo teatrališkumo bei pasirodymų scenoje. Neseniai M. Jankauskas dainavo su Berliner Sinfonieorchester (Berlyno Filarmonijoje/ Berlynas/ Vokietija), Orquesta Sinfónica Ciudad de Oviedo (Campoamor Teatre/ Ovjedas /

Ispanija), Maskvos Simfoniniu Orkestru (Maskvos Konservatorijos Didžiojoje salėje/ Maskva/ Rusija), Orchestra Sinfonica G. Rossini (Rossini Teatre/ Pesaro/ Italija; ir Pergolesi Teatre/ Džezis/ Italija), Pietvakarių Vokietijos Filarmonijos Orkestru, Latvijos Operos ir Baleto Orkestru (Latvijos Nacionalinėje Operoje Rygoje/ Latvija), Lietuvos Nacionaliniu Simfoniniu Orkestru (Nacionalinėje Filarmonijoje/ Vilnius/ Lietuva), Sankt Peterburgo Šiaurės Simfoniniu Orkestru (Sankt Peterburgo Filarmonijoje/ Sankt Peterburgas / Rusija), Orquestra da Ópera na Academia e na Cidade (Lisabona/ Portugalija) ir kt. Jis taip pat dirbo su tokiais dirigentais, kaip Lior Shambadal, Mārtinš Ozolinš, Walter Attanasi, Gianluca Marciano, Vincent de Kort, Cyril Diederich, Sesto Quatrini, José Maria Moreno, William Maxfield, Erki Pehk, Karsten Januschke, Arthur Arnold, Franz Wassermann, Fabio Mastrangelo, Daniele Agiman; režisieriais Emilio Sagi, Damiano Michieletto, Cristina Mazzavillani Mutti, Jean- Claude Berutti, Vasilij Barchatov, Oskaras Koršunovas, Gintaras Varnas, Vincent Boussard.

Jo repertuaras apima: Tonio - La fille du Regiment, Narciso - Il Turco in Italia, grafas Almaviva - Il barbiere di Siviglia (Rossini), Kamilis de Rosiljonas - Die lustige Witwe (Lehar), Baldwin, grafas Cedlau - Wiener Blut (J.Strauß), Goro - Madama Butterfly, Pongas - Turandot (Puccini), Jaquino - Fidelio (Beethoven), Don Bazilijus/ Don Kurcijus - Le nozze di Figaro (Mozart), Kareivis - Der Kaiser von Atlantis (Ullmann), Alfredas /Blindas - Fledermaus (J.Strauß), Guillot de Morfontaine - Manon (Massenet), Jan Janicky - Der Bettelstudent (Millörcke), Don Rikardas - Ernani (Verdi), Pastore - Orfeo (Monteverdi), Mocartas - Mozart and Salieri (Rimsky-Korsakov) ir kt.

Į Jankausko repertuarą taip pat įeina tenoro partijos keletoje oratorijų ir kantatų: Teodoras Diubua – Septyni paskutinieji Kristaus žodžiai, Camille Saint-Saens’ Christmas Oratorio, Adalberto Dankovskio Litanie - C, Bacho Wachet auf, ruft uns die Stimme, BWW 140, Mocarto Coronation Mass K.317, A. Dvorako Stabat Mater op.58, G. Rossini Petite Messe Solennelle, J. Haidno Missa in Tempore Belli, C. Orff Carmina Burana, J. Haydn Stabat Mater, V.A. Mocarto Requiem, J. Bramso Liebeslieder Waltzer Op.52, Neue Liebeslieder Op.65.

STEPONAS ZONYS (baritonas / Lietuva)

Steponas Zonys (gim. 1993 m.) - jaunosios kartos operos solistas-baritonas. Nepaisant savo jauno amžiaus, pirmuosius vaidmenis profesionaliojoje scenoje ėmė kurti nuo 21 metų. Karjerą pradėjęs Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre, jau po dviejų metų (23 m.) jam buvo pasiūlyta prisijungti prie stažuotojų programos Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, kuriame, per pirmuosius metus debiutavo keturiuose skirtingų operų vaidmenyse. Po sėkmingos stažuotės, nuo 2019 metų rugsėjo, baritonui buvo pasiūlyta prisijungti prie operos ir baleto teatro operos solistų trupės. Šiai dienai, solistas yra paruošęs jau daugiau nei 22 vaidmenis skirtinguose operų, operečių pastatymuose.

Atlikėjas nuolatos tobulina savo vokalinį bei kūrybinį meistriškumą tiek Lietuvoje tiek užsienyje. Jis yra tarptautinių konkursų laureatas bei prizininkas. 2012 ir 2013 m. buvo apdovanotas LR Prezidentės D. Grybauskaitės už tarptautinius nuopelnus Lietuvai. Už 2018 metus, buvo apdovanotas „Metų operos vilties“ apdovanojimu (Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre), bei 2019 m. „Metų publikos simpatija“ (Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre). 2021 m. buvo apdovanotas Lietuvos respublikos Kultūros ministerijos apdovanojimu ir pelnė „Jaunojo atlikėjo premiją“.

Apie Stepono Zonio kuriamus vaidmenis rašė ir tarptautinis tinklapis operawire.com (https://operawire.com/lithuanian-national-opera-2019-20-review-die-fledermaus/), kuriame buvo puikiai įvertintas jo debiutas Aizenštaino vaidmeniu J. Štrauso operetėje „Šikšnosparnis“. Taip pat jo pavardė ne kartą minima pristatant sezono spektaklius tarptautinėje operos teatrų apžvalgoje (https://operawire.com/asmik-grigorian-kristian-benedikt-lead-lithuanian-national-operas-2019-20-season/).

Atlikėjas yra dirbęs su šiais dirigentais: Sesto Quatrini, Alberto Zedda, Joseph Wallnig, Fabio Mastrangelo, Patrick Baton, Pierre Vallet, Johaness Wildner, Simone Marziali, Modestas Pitrėnas, Martynas Staškus, Robertas Šervenikas, Julius Geniušas, Juozas Domarkas, Stasys Domarkas ir kt. Taip pat su režisieriais: Robert Wilson, Vasily Barkhatov, Nicola Panzer, Itzik Galili, Vincent Boussard, Vasily Barkhatov, Noemi Schloser, Dalia Ibelhauptaitė, Jonas Vaitkus, Kęstutis Jakštas, Donatas Banionis, Gediminas Šeduikis, Jūratė Sodytė ir kt.

VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS ŠV. KRISTOFORO KAMERINIS ORKESTRAS (Lietuva)

Meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Barkauskas, garbės dirigentas Donatas Katkus

Vilniaus miesto savivaldybės šv. Kristoforo kamerinis orkestras – kolektyvas, garsėjantis universalumu, profesionalumu, menine vaizduote. Orkestras – laukiamas svečias ne tik Lietuvos ir užsienio šalių prestižinėse koncertų salėse, kaip Paryžiaus Théâtre des Champs-Élysées, Reikjaviko Harpa, Stokholmo Berwaldhallen, UNESCO būstinė Paryžiuje, Varšuvos Karalių rūmai, Sankt Peterburgo M. Glinkos salė, Maskvos P. Čaikovskio konservatorija, bet ir estrados scenose ar net smėlio karjeruose…

Orkestras susibūrė 1994 metais prof. Donato Katkaus iniciatyva – ja meno vadovas ir dirigentas norėjo įgyvendinti idėją įkurti barokinį orkestrą. Šios epochos muzikos atlikimui patirties Lietuvoje tuomet būta mažai – interpretuojant ją buvo remiamasi rusų romantinės mokyklos principais. Į pirmąsias orkestro repeticijas susirinkę talentingi jauni Vilniaus muzikai iš įvairių Vilniaus orkestrų pirmuosius koncertus surengė jau tų pačių metų vasario mėnesį. 1995 m. kolektyvas pasivadino šv. Kristoforo – Vilniaus ir keliautojų globėjo – vardu; orkestrą Vilniaus arkikatedroje palaimino monsinjoras Kazimieras Vasiliauskas. Pradėjęs griežti italų A. Corelli, A. Vivaldi, T. Albinoni ir kitų baroko kompozitorių muziką, orkestras ėmėsi interpretuoti ir šiuolaikinių lietuvių kompozitorių muziką. 1995 m. orkestras parengė didžiulį B. Kutavičiaus ciklą „Jeruzalės vartai“, o kitų metų savo pirmosiose gastrolėse į Lenkiją festivalyje Wratislavia Cantans šalia Vivaldi „Gloria“ atliko ne tik šį Kutavičiaus ciklą, bet ir O. Balakausko „Requiem in memoriam Stasys Lozoraitis“ premjerą. Koncerto klausęsis K. Pendereckis tąkart puikiai įvertino ne tik lietuvių muziką, bet ir jauno orkestro meistriškumą. Pagyrimų kolektyvas susilaukė ir iš amerikiečio dirigento D. Russello Daviso, kuris pirmaisiais orkestro gyvavimo metais orkestrui dirigavo koncerte Vilniuje. Netrukus Šv. Kristoforo kameirinis orkestras gavo užsakymą įrašyti tris kompaktines plokšteles JAV garso įrašų kompanijoje Fleur de Son. Taip diriguojant Izraelio ir JAV dirigentui Arie Lipsky orkestras įrašė visas F. Schuberto uvertiūras, šiuolaikinio kompozitoriaus R. Sierra kompozicijas ir M. Brucho koncertus, kuriuos griežė Kanados smuikininkas Jacques Israelievitch (pastarojoje plokštelėje girdime ir paskutinį orkestro vadovo D. Katkaus kaip altininko solisto įrašą).

Daugelis pažymi, kad iš kitų Lietuvos kolektyvų Šv. Kristoforo kamerinis orkestras išsiskiria ypatingu stilistiniu universalumu. Pelnęs „barokinio orkestro“ bei retų partitūrų gaivintojo reputaciją, orkestras, anot muzikologų, yra ir „puiki bazė visiems lietuvių kompozitorių sumanymams“. Šiandien jo repertuare – daugiau kaip trisdešimties Lietuvos autorių opusai: nuo senosios muzikos iki Lietuvos muzikos akademijos studentų darbų. Orkestras yra atlikęs beveik visus F. Bajoro, B. Kutavičiaus, O. Balakausko kūrinius styginiams. Ne mažiau dėmesio šiandien jis skiria ir šiuolaikinei užsienio kompozitorių muzikai – P. Vasko, E.-S. Tüüro, J. McCabe’o, Shin, A. Ruoffo, R. Sierros ir kitų kompozitorių kūriniams.

Nuo pat pirmųjų orkestro gyvavimo dienų ypač intensyviai dirbantis Šv. Kristoforo kamerinis orkestras yra pelnęs platų pripažinimą ir Lietuvoje, ir užsienyje. Kolektyvas sėkmingai atstovauja Lietuvai tarptautiniuose renginiuose, kaip festivaliuose Strefa Ciszy, Ogrody Muzyczne, Probaltica ir Wratislavia Cantans (Lenkija), Tubin (Suomija), Pärnu (Estija), Europäisches Musikfest Münsterland, Kaskados, Mystik und Maschine, Berlin Jazz, Hermann Hesse (Vokietija), Berlioz (Prancūzija), Reykholt (Islandija) ir kt.

Orkestras nuolat bendradarbiauja su žinomais Lietuvos ir užsienio kolektyvais bei solistais. Iš pastarųjų galima paminėti šiuos: tai dainininkai Kerstin Avemo (sopranas), Charles Castronovo (tenoras), Violeta Urmana (sopranas), Alfredo Nigro (tenoras), Virgilijus Noreika (tenoras), smuikininkai Maksim Vengerov, Alexander Rybak, Anton Barakhovsky, Jacques Israelievitch, Moti Shmidt, pianistai Maria João Pires, Leonid Chizhik, Konstantin Lifschitz, Tamami Honma, Petras Geniušas, Julian Joseph, violončelininkai David Geringas, Dominique de Williencourt, Marko Ylönen ir Maria Kliegel, taip pat Camilla Hoitenga (fleita), Petras Vyšniauskas (saksofonas), Linda Maxey (marimba), Martynas Levickis (akordeonas) ir kt.

Būdamas Vilniaus miesto orkestru, kolektyvas stengiasi žvelgti plačiai ir nuolat daryti gera dalyvaujant labdaringuose Vilniaus miesto gerovei skirtuose renginiuose, į koncertus įtraukiamos įvairios socialinės miesto grupės, parodomas dėmesys įvairių organizacijų, tokių kaip Nacionalinis kraujo centras, Lietuvos šaulių sąjunga, Krašto apsaugos savanorių pajėgos, gera be užmokesčio darantiems nariams.

ŠIAULIŲ VALSTYBINIS KAMERINIS CHORAS „POLIFONIJA“ (Lietuva)

Meno vadovas ir vyr. dirigentas Linas Balandis

1974 m. chorvedžiai Danutė ir Sigitas Vaičiulioniai subūrė Senosios muzikos ansamblį, Šiaulių pedagoginio instituto aktų salėje gruodžio 31 d. atlikusį pirmąjį savo koncertą, kuriame skambėjo renesanso ir baroko epochos muzikos kūriniai. Taip užgimė ne tik naujas muzikos kolektyvas, bet ir tradicija Naujųjų metų išvakarėse kviesti šiauliečius su muzika palydėti senuosius metus.

Vėliau ansamblio veikla plėtėsi, koncertų daugėjo, ir jau po penkerių metų ūgtelėjusiam kolektyvui buvo suteiktas choro „Polifonija“ vardas ir Liaudies kolektyvo statusas.

Choro atlikimo kultūra, repertuaras ir koncertų gausa „Polifoniją“ vedė link naujų kūrybinių pasiekimų. 1986 m. choras išauga paaugliškus mėgėjų marškinėlius ir tampa profesionaliu kolektyvu – Lietuvos valstybinės filharmonijos Šiaulių kameriniu mišriuoju choru.

1998 m. choras atsiskiria nuo Lietuvos nacionalinės filharmonijos ir tampa brandžiu Šiaulių valstybiniu kameriniu choru „Polifonija“. Nuo to laiko choro statusas nesikeičia, keičiasi tik repertuaras, „Polifonijos“ tradicija tapusius renesanso ir baroko epochos kūriniais paremtą repertuarą papildant įvairių epochų ir šalių kompozitorių kūriniais, didelį dėmesį skiriant lietuviškos chorinės muzikos sklaidai Lietuvoje ir pasaulyje.

Choras „Polifonija“ nuolat koncertuoja įvairiose pasaulio šalyse, diriguojant puikiems šalies ir užsienio dirigentams, tokiems kaip Saulius Sondeckis, Juozas Domarkas, Gintaras Rinkevičius, Vytautas Miškinis, Vaclovas Augustinas, Modestas Pitrėnas, Robertas Šervenikas, Ravil Martynov (Rusija), Vladimir Begletsov (Rusija), Karmina Šilec (Slovėnija), Georg Mais (Vokietija), Mats Nilsson Sindenius (Švedija), Magnus Wassenius (Švedija), Ingo Ernst Reihl (Vokietija), Anthony Trecek-King (USA), Richard Bjella (USA), Ferdinando Sulla (Italija) ir kt. Koncertinių kelionių biografijoje – Italija, Brazilija, Argentina, Vokietija, Austrija, Rusija, Švedija, Ukraina, Lenkija, Čekija, Bulgarija, Prancūzija, Latvija, Estija.

Choras yra koncertavęs su Lietuvos kameriniu orkestru, Klaipėdos kameriniu orkestru, Šv. Kristoforo orkestru, Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestru, Lietuvos nacionaliniu ir Lietuvos valstybiniu simfoniniais orkestrais, orkestru Hamburger Camerata, Lvovo (Ukraina) filharmonijos bei Sankt Peterburgo (Rusija) simfoniniu orkestru ir kitais styginių bei pučiamųjų orkestrais iš įvairių šalių.

Kiekvienais metais choras dalyvauja įvairiuose muzikos festivaliuose Lietuvoje bei užsienyje, taip skleisdamas lietuviškos chorinės muzikos žavesį.

NACIONALINIS UKRAINOS KAMERINIS ORKESTRAS "KIJIVO SOLISTAI"

Tai ilgametės iškilaus ukrainiečių smuikininko ir mokytojo Bogodaro Kotorovičiaus (1941–2009) svajonės išsipildymas. Orkestrą sudaro garsūs muzikantai iš visos Ukrainos, dauguma jų yra nacionalinių ir tarptautinių konkursų nugalėtojai, atstovaujantys įkūrėjo tradicijoms. Anatoli Vasylkovskii nuo 2017 m. yra nacionalinio kamerinio ansamblio "Kyjivo solistai" meno vadovas.

Ansamblis įgijo tarptautinį pripažinimą pelniusių kompozitorių propaguotojo reputaciją. Be kita ko, Benjamino Britteno "Military Requiem", George'o Palmerio "Double Concerto" ir Erkki-Sven Tüür koncertą "Marimba" pirmą kartą Ukrainoje grojo Kyjivo solistai. Ansamblis taip pat deda daug pastangų populiarinti šiuolaikinius ukrainiečių kompozitorius, tokius kaip Myroslavas Skorykas, Jevgenijus Stankovychas, Valentinas Silvestrovas ir daugelis kitų.

Ansamblio įvairovė ir potencialas patraukė įvairių stilių atlikėjų dėmesį, tokius kaip Valerijus Sokolovas (smuikas, Ukraina), Kirilas Karabitsas (dirigentas, Ukraina-Anglija), Oksana. Lyniv (dirigentas, Ukraina-Austrija), Erki Pehk (dirigentas, Estija), Stéphane Réty (fleita, Prancūzija), Maxim Rysanov (altas, Anglija), Naum Grubert (fortepijonas, Nyderlandai), Gary Hoffman (violončelė, JAV), Claudio Martínez Mehner (fortepijonas, Ispanija), Julian Milkis (klarnetas, JAV), Denis Severin (violončelė, Šveicarija), Dimitri Ashkenazy (klarnetas, Šveicarija), Oxana Yablonskaya (fortepijonas, Rusija/JAV), Vag Papian (fortepijonas, Armėnija/Izraelis), džiazo dainininkas Nino Katamadze (Gruzija), grupės "Deep Purple" įkūrėjas Jon Lord ir džiazo pianistas Konstanty Wileński (Lenkija).

Ekspresyvus ir poetiškas "Kyjivo solistų" stilius kartu su Ukrainos muzikos tradicijomis sužavėjo klausytojus visame pasaulyje: Liuksemburgo rūmai ir UNESCO Paryžiuje, Komische opera Berlyne, Didžioji nacionalinė filharmonija Varšuvoje, Place Flagey Belgijoje, "Radio Kulturhaus" Vienoje, Koncertų salė "Esplanade" Singapūre ir Pasaulinė paroda Japonijoje.

Ansamblis buvo pakviestas į tarptautinius festivalius: David Oistrakh festivalį (Estija), šiuolaikinės muzikos festivalį "Varšuvos ruduo" (Varšuva, Lenkija), šiuolaikinės muzikos festivalį Krokuvoje (Lenkija), klasikinės muzikos festivalį Rūre (Vokietija), Tarptautinį simfoninės muzikos festivalį (Alžyras), Ankaros muzikos festivalį (Turkija), Ludwigo van Beethoveno tarptautinį muzikos festivalį (Lenkija), taip pat Ukrainos festivalius, tokius kaip "Season Music Premiers",  "KyivMusicFest", "GogolFest", "ChamberArtMusic".

Už orkestro veiklą, reprezentuojančią Ukrainos kultūrą užsienyje, "Kyjivo solistai" gavo Ukrainos nacionalinio ansamblio titulą.

Už išskirtinius pasiekimus, atstovaujančius Ukrainos kultūrai pasaulyje, Ansamblis gavo Ukrainos užsienio reikalų ministerijos "Ukrainos kultūros ambasadoriaus pasaulyje" titulą.

Pagrindiniai pasirodymai

1999 m. lapkričio – Vokietija. Rūro klasikinės muzikos festivalis. Koncertai Berlyne ir Miunchene.

2000 m. rugsėjis – Lenkija. Tarptautinis šiuolaikinės muzikos festivalis "Varšuvos ruduo".

2001 m. liepos mėn. Grand Prix XXX Vienos tarptautiniame festivalyje-konkurse ir pirmosios vietos nominacijose "Kameriniai orkestrai" ir "Visi orkestrai".

2001 m. rugsėjis – Vokietija. Pasaulinė Philipo Emanuelio Bacho kantatos "Dėkingas draugystės himnas" premjera su Berlyno dainuojančios koplyčios choru (Comic Opera Hall, Berlynas)

2001 ir 2003 m. – Japonijos kelionė po Japonijos miestus, įskaitant Tokiją ir Kiotą. Įrašykite vieno iš koncertų kompaktinį diską.

2005 m. rugpjūtis – Japonija. Pasaulinė paroda "Expo-2005". Koncertas centrinėje parodų salėje "Expo Plaza".

2005 m. rugsėjis – Prancūzija, Paryžius. Pasirodymai Madeleine bažnyčioje, Senate ir UNESCO konferencijų salėje.

2005 m. gruodis – Singapūras. Ukrainos laikai Singapūre. Koncertas Esplanade salėje.

2006 m. spalis – Austrija. Koncertas RadioKulturhaus (Viena) Ukrainos kultūros centro atidarymo Austrijoje proga.

2008 m. kovo mėn. Koncertinis turas po Lenkijos miestus XII tarptautinio muzikos festivalio metu. L. van Bethovenas

      Sausis – ansamblio koncertas Ukrainos pirmininkavimo ESBO Parlamentinės Asamblėjos atidarymo proga

     Rugpjūtis – koncertas Kongresų centre "Le Regent" Carnegie Montana (Šveicarija)

2017, balandis – 34-asis tarptautinis muzikos festivalis Ankaroje (Turkija)

2017, lapkritis – koncertas Varšuvos filharmonijoje (Lenkija)

2018 m. sausis – koncertas Milano konservatorijoje J. Verdi (Italija)

2022 m. vasaris – gegužė gastrolės Europoje (Italija, Šveicarija, Vokietija, Švedija, Norvegija, Lietuva, Latvija, Estija, Suomija, Danija)

Partneriai