Dalyviai

ŠIAULIŲ VALSTYBINIS KAMERINIS CHORAS „POLIFONIJA“ (Lietuva)

Meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas Linas Balandis

1974 m. chorvedžiai Danutė ir Sigitas Vaičiulioniai subūrė Senosios muzikos ansamblį, tuomečio Šiaulių pedagoginio instituto aktų salėje gruodžio 31 d. atlikusį pirmąjį savo koncertą, kuriame skambėjo renesanso ir baroko epochos muzikos kūriniai. Taip užgimė ne tik naujas muzikos kolektyvas, bet ir tradicija Naujųjų metų išvakarėse kviesti šiauliečius su muzika palydėti senuosius metus.

Vėliau ansamblio veikla plėtėsi, koncertų daugėjo, ir jau po penkerių metų ūgtelėjusiam kolektyvui buvo suteiktas choro „Polifonija“ vardas ir Liaudies kolektyvo statusas.

Choro atlikimo kultūra, repertuaras ir koncertų gausa „Polifoniją“ vedė link naujų kūrybinių pasiekimų. 1986 m. choras išauga paaugliškus mėgėjų marškinėlius ir tampa profesionaliu kolektyvu – Lietuvos valstybinės filharmonijos Šiaulių kameriniu mišriuoju choru.

1998 m. choras atsiskiria nuo Lietuvos nacionalinės filharmonijos ir tampa brandžiu Šiaulių valstybiniu kameriniu choru „Polifonija“. Nuo to laiko choro statusas nesikeičia, keičiasi tik repertuaras, „Polifonijos“ tradicija tapusius renesanso ir baroko epochos kūriniais paremtą repertuarą papildant įvairių epochų ir šalių kompozitorių kūriniais, didelį dėmesį skiriant lietuviškos chorinės muzikos sklaidai Lietuvoje ir pasaulyje.

Choras „Polifonija“ nuolat koncertuoja įvairiose pasaulio šalyse, diriguojant puikiems šalies ir užsienio dirigentams, tokiems kaip Saulius Sondeckis, Juozas Domarkas, Gintaras Rinkevičius, Vytautas Miškinis, Vaclovas Augustinas, Modestas Pitrėnas, Robertas Šervenikas, Karmina Šilec (Slovėnija), Georg Mais (Vokietija), Mats Nilsson Sindenius (Švedija), Magnus Wassenius (Švedija), Ingo Ernst Reihl (Vokietija), Anthony Trecek-King (USA), Richard Bjella (USA), Dante Anzolini (Italija), Ferdinando Sulla (Italija), Gary Graden (Švedija), Agnieszka Franków-Żelazny (Lenkija) ir kt. Koncertinių kelionių biografijoje – Italija, Brazilija, Argentina, Vokietija, Austrija, Rusija, Švedija, Ukraina, Lenkija, Čekija, Bulgarija, Prancūzija, Latvija, Estija.

Choras yra koncertavęs su Lietuvos kameriniu orkestru, Klaipėdos kameriniu orkestru, Šv. Kristoforo orkestru, Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestru, Lietuvos nacionaliniu ir Lietuvos valstybiniu simfoniniais orkestrais, orkestru Hamburger Camerata, Lvovo (Ukraina) filharmonijos ir kitais styginių bei pučiamųjų orkestrais iš įvairių šalių.

Kiekvienais metais choras dalyvauja įvairiuose muzikos festivaliuose Lietuvoje bei užsienyje, taip skleisdamas lietuviškos chorinės muzikos žavesį.

JAN SCHUMACHER (dirigentas / Vokietija)

Nuo 2015 m. Janas Schumacheris yra Frankfurto Goethe's universiteto profesorius ir muzikos vadovas, o nuo 2019 m. dėsto dirigavimą Darmštato muzikos akademijoje. Iki 2016 m. jis buvo chorinio dirigavimo profesorius Roterburgo bažnytinės muzikos kolegijoje.

Mainco Johanneso Gutenbergo universitete įgijęs mokyklinės muzikos ir germanistikos diplomą, Janas toliau studijavo dirigavimą Frankfurto muzikos ir scenos menų universitete pas Wolfgangą Schäferį. Jau vaikystėje ir jaunystėje (muzikinį išsilavinimą įgijo Limburgo katedros berniukų chore ir Reino krašto-Pfalco valstybiniame jaunimo chore) jį žavėjo grupinis dainavimas, kuris iki šiol išliko pagrindiniu jo įvairialypės veiklos motyvu.

Be Frankfurto universiteto ir Darmštato akademijos chorų ir orkestrų, Janas taip pat yra „Camerata Musica Limburg“ dirigentas. Su „Camerata Musica“ jis dalyvavo IFCM WSCM ir ACDA nacionalinėje konferencijoje, laimėjo pirmąsias vietas įvairiuose tarptautiniuose chorų konkursuose. Su savo ansambliais jis kuria platų repertuarą nuo grigališkojo choralo iki pasaulinių premjerų, nuo simfoninio orkestro iki bigbendo muzikos, vokalinės ar elektroninės improvizacijos.

Janas veda kursus chorams, orkestrams ir dirigentams visoje Vokietijoje, yra Vokietijos, Austrijos ir Šveicarijos nacionalinių chorų konkursų žiuri narys. Jis yra įvairių chorinės muzikos leidinių, išleistų svarbiausiose chorų leidyklose („Helbing“, „Carus“, „Bärenreiter“, „Peters“), redaktorius.

Tarptautiniu lygmeniu jis bendradarbiavo su tokiais festivaliais kaip „America Cantat“ (Panama, 2019 m.), „Europa Cantat“ (Slovėnija, 2021 m.) ir „Choralies“ (2016, 2019, 2022 m.), vedė seminarus ir skaitė paskaitas Amerikos chorų vadovų asociacijoje (Nacionalinė konferencija 2013, 2023 m.), IFCM pasauliniame simpoziume (Argentina, 2011 m., Barselona, 2017 m.) ir Filipinų chorų vadovų asociacijoje (Manila, 2019 m.). Diriguoti jį kvietė įvairūs chorai, tarp jų Europos kamerinis choras, Taipėjaus filharmonijos choras (Mendelssohn: Elias, 2019 m.) ir Mendozos universitetinis choras (Coro Universitario de Mendoza, 2022 m.). Janas vedė dirigavimo meistriškumo kursus Bulgarijoje, Islandijoje, Turkijoje, JAV, Venesueloje, Argentinoje, Kinijoje, Filipinuose ir Irane.

2009-2018 m. Janas buvo Europos chorų asociacijos „Europa Cantat“ valdybos narys, vėliau viceprezidentas ir Muzikos komisijos pirmininkas. Šiuo metu jis yra Tarptautinio kamerinių chorų konkurso Marktoberdorfe (Vokietija) meno tarybos narys, 2019 m. paskirtas prestižinio Vokietijos chorų konkurso meno vadovu, o 2020 m. – Tarptautinės chorinės muzikos federacijos (IFCM) viceprezidentu.

 

KONTRABOSŲ KVARTETAS „BASS_4“ (Lietuva)

Keturių jaunų muzikantų: Dainiaus Rudvalio, Donato Butkevičiaus, Augustino Treznicko ir Aušvydo Kriščiūno projektas, siekiantis ištrinti ribas tarp klasikinės, tango ir populiariosios muzikos.

Kolektyvas susibūrė 2022 metais ir yra vienintelis Lietuvoje kvartetas, atliekantis muziką keturiais kontrabosais. Šio ansamblio gimimo idėją paskatino siekis laužyti standartus, populiarinti bei parodyti kontraboso unikalumą. Jis ne tik gali būti orkestro sudėtine dalimi, bet ir nuostabiai skambėti kaip solinis instrumentas, turintis gausybę garso spalvų, sodrių tembrų bei virtuozinių galimybių.

„Bass_4“ kvarteto nariai – tarptautinių konkursų laureatai, griežiantys solo, įvairiuose ansambliuose, taip pat dalyvaujantys įvairiuose projektuose, atliekantys simfoninę bei kamerinę muziką tiek Lietuvos, tiek užsienio scenose. Kontrabosininkai ne tik ilgą laiką kartu muzikuoja Lietuvos nacionaliniame simfoniniame orkestre – juos jungia ir stipri bičiulystė. Ilgametė pažintis padeda jauniesiems menininkams tobulai jausti vienas kitą ir savo sukurto kvarteto kūrybinėje veikloje.

BALTIC SOLO CHOIR (Lietuva)

Meno vadovas ir dirigentas Egidijus Kaveckas

Profesionalus jaunas ir veržlus ansamblis Lietuvoje, jungiantis vokalą studijuojančius arba šias studijas jau baigusius dainininkus, todėl kiekvienas jo dalyvis įneša savo unikalų indėlį į grupės tembrinių savybių derinį. Kolektyvas siekia, kad kuo platesnė bei įvairesnė klausytojų auditorija patirtų įkvepiančią chorinės muzikos galią, jos grožį, ramybę, ir savo atliekama muzika kviečia stabtelti ir permąstyti kiekvienam mūsų aktualias vertybes.

Ansamblio vizija – būti tarp lyderių vokalinės muzikos atlikėjų gretose Europoje ir keisti įsisenėjusią nuostatą, kad chorinė muzika šalta, nuobodi ir neįdomi.

Ansamblio misija – chorinę muziką klausytojams pristatyti aukščiausiu meniniu lygiu ir kurti pasirodymus, kurie jiems taptų išskirtiniu potyriu, sužadinusiu kūrinio suvokimą ne tik garsiniu, bet ir vaizdiniu bei filosofiniu aspektais.

ELENA DAUNYTĖ (violončelė / Lietuva)

Daugelio tarptautinių konkursų laureatė bei didžiojo prizo laimėtoja, Čiurlionio kvarteto bei šeimyninio seserų ansamblio „Regnum Musicale“ narė. Jos, kaip solistės ir kamerinės muzikos interpretatorės, koncertų geografija labai plati – nuo Europos iki Azijos ir Šiaurės Amerikos. Elena ne kartą tobulinosi pas violončelės meistrus, tarp kurių G. Sollima, D. Geringas, F. Helmerson, T. Svane, K. Georgian ir kiti. Violončelininkė aktyviai bendradarbiauja su įvairiais muzikos atlikėjais bei kolektyvais, dažnai yra kviečiama atlikti svarbias virtuozines violončelės partijas prestižiniuose festivaliuose bei projektuose.

MOTIEJUS BAZARAS (fortepijonas / Lietuva)

Dalyvavo daugiau kaip 20 tarptautinių ir respublikinių konkursų, daugumą jų laimėjo arba buvo aukštai įvertintas. Plėsdamas savo muzikinių interesų ir kompetencijų ratą̨, būdamas plataus profilio pianistas ir klavišininkas groja džiazo, roko ir kitokių stilių̨ grupėse, dalyvauja festivaliuose ir muzikiniuose projektuose, aranžuoja ir kuria kompozicijas. Sukaupta patirtimi dalijasi, dirbdamas pedagoginį darbą̨ Kauno Juozo Gruodžio konservatorijoje ir Kauno technologijos universitete. 2017 m. Motiejus įgijo menų daktaro laipsnį Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje.

GIAMPAOLO DI ROSA (vargonai / Italija)

Dr. Giampaolo Di Rosa – pianistas, vargonininkas ir klavesinininkas. Jis baigė muzikos studijas Italijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje ir Portugalijoje pas pasaulinio garso profesorius, turi keletą akademinių diplomų, įskaitant muzikos analizės daktaro laipsnį.

Giampaolo Di Rosa gausiame repertuare – įvairių istorinių laikotarpių ir šių dienų muzika, visi J. S. Bacho, C. Francko ir O. Messiaeno kūriniai.

Aranžuotės ir improvizacijos visada yra jo koncertų programų dalis.

Be savo koncertinės veiklos jis yra pedagogas, tyrėjas ir meno vadovas, įkūręs keletą tarptautinių vargonų festivalių.

Gyvendamas Romoje, vargonininkavo daugelyje Europos bažnyčių ir katedrų. Šiuo metu jis yra titulinis Portugalijos nacionalinės bažnyčios vargonininkas ir muzikos direktorius, čia rengiamas vienas didžiausių vargonų ciklų Europoje.

Pasaulinio garso atlikėjas ne tik aktyviai koncertuoja, bet ir rengia meistriškumo kursus Europoje, Rusijoje, JAV, Lotynų Amerikoje, Artimuosiuose Rytuose, Honkonge, Makao, Singapūre ir Australijoje.

SENOSIOS MUZIKOS ANSAMBLIS „CHIAROSCURO“ (Lietuva-Šveicarija)

Ansamblis „Chiaroscuro” susikūrė 2014 metais, nors atlikėjai vieni kitus pažinojo ne vienerius metus. Visi trys ansamblio nariai, įkūrėjai – Ieva Baublytė (išilginės fleitos, gotikinė arfa), Rūta Vosyliūtė (barokinis vokalas), Vilimas Norkūnas (klavesinas, vargonai), specializuotas Senosios muzikos studijas baigė skirtingose šalyse (Šveicarijoje, Italijoje ir Austrijoje). Atlikėjus subūrė bendras troškimas Lietuvoje plėtoti Vakarų Europoje įgytas Senosios muzikos žinias ir patirtį. Specialiai šioje programoje prie ansamblio prisijungs gerai žinomi atlikėjas, gitaristas, Saulius Lipčius (liuto forte ir barokinė gitara).

Ansamblio pavadinimas Chiaroscuro italų kalba reiškia šviesotamsą. Stiprių jausmų, emocijų ir kontrastingų nuotaikų perteikimas per šviesą ir tamsą paplinta visame baroko epochos mene: nuo Caravaggio paveikslų iki recitar cantare stiliaus dainavime G. Caccini, C. Monteverdi bei kitų kompozitorių muzikoje.

Rūta Vox (Vosyliūtė) – barokinės muzikos dainininkė, tarptautinių konkursų Fatima Terzo (Vičenza, 2011 – pirmoji vieta), Francesco Provenzale (Neapolis, 2009 – antroji vieta) laimėtoja. Renesanso ir barokinio dainavimo magistro diplomą su pagyrimu baigė A. Pedrollo Vičenzos konservatorijoje prof. Patrizia Vaccari ir Gloria Banditelli klasėse. Dainavimo specialybę baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, prof. Sigutės Stonytės klasėje (2005-2009 m.), o 2018 metais ten pat apsigynė meno daktarės laipsnį. Ji koncertuoja įvairiose scenose ir senosios muzikos festivaliuose visoje Europoje, bendradarbiauja su žymiais dirigentais: Claudio Cavina, Sigiswald Kuijken, Paolo Faldi, Marco Mencoboni, Walter Testolin, Wolfgang Katschner.

Bendradarbiaudama su „Artis Opera” sukūrė Bradamantės vaidmenį Vivaldi operoje „Orlando furioso” (2019), Elenos vaidmenį M. Vitale atkurtoje operoje „Elenos pagrobimas” (2018). „Baroko Operos Teatro” projektuose sukūrė Inos vaidmenį Händelio operoje „Semelė” (2017), Abros vaidmenį Vivaldi oratorijoje „Juditos Triumfas” (2014), Magdalenos partiją Händelio oratorijoje „Prisikėlimas” (2014). Tarptautiniame senosios muzikos festivalyje „Banchetto musicale” skambėjusioje Monteverdi operoje „Orfėjas” atliko Muzikos ir Vilties partijas (2015).

Ieva Baublytė, šiuo metu daugiausiai laiko leidžianti Šveicarijoje, renesanso ir barokinę muziką studijavo Bazelio Muzikos akademijos Senosios muzikos institute Schola Cantorum Basiliensis, kuriame išilginės fleitos magistratūrą baigė prof. Kathrin Bopp klasėje. Ji koncertavo su ansambliu „Canto fiorito”, konsortu „Brevis”, Baroko teatro orkestru ir kitais atlikėjais, dalyvavo įrašant kompaktines plokšteles. Aktyviai dalyvauja Valdovų rūmų muziejaus muzikinėje edukacinėje veikloje, organizuoja senosios muzikos seminarus bei edukacinį Šv. Cecilijos senosios muzikos festivalį. Dalyvavo meistriškumo kursuose su prof. P. Memelsdorf, P. Hamon, M. Motomura, improvizacijos kursuose su Jean Tubery. Gotikine arfa mokėsi skambinti su M. Fujimura ir H. Rosenzweig.

Saulius S. Lipčius yra atlikėjas, pedagogas, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos docentas. Gitaristas yra jau ketvirtos kartos muzikantas savo šeimoje. Nuolat augęs muzikinėje aplinkoje, gitara susidomėjo būdamas 12 metų. 2008 m. baigė magistro studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (doc. Juliaus Kurausko klasė). Šiuo metu muzikantas skambina ne tik klasikine, barokine gitara, bet ir unikalia Lietuvoje liutnia „Liuto forte”.

Gitaristas dalyvauja įvairiuose muzikiniuose projektuose, yra skirtingų ansamblių narys. 2004 m. kartu su jaunosios kartos gitaristais įkūrė Baltijos gitarų kvartetą, kuris jau po kelių metų imtas vadinti lyderiaujančiu gitarų ansambliu Baltijos šalyse. Nuolat kviečiamas į svarbiausius Lietuvos festivalius, koncertų sales, kvartetas intensyviai koncertuoja ir užsienyje – aplankytos daugiau nei 25 pasaulio šalys bei prestižinės koncertų salės, tarp kurių Berlyno filharmonija, Varšuvos karalių rūmai, Londono „Southbank centras”, Pekino „Forbidden City Concert Hall” ir kt. Ansamblis yra išleidęs tris kompaktines plokšteles: „Live”, „Dancing with guitar”, bei „Tradición Nuevo”. 2011 m. pasirodė ir Sauliaus pirmoji solinė kompaktinė plokštelė „Guitar temptations”. Nuo 2017 metų atlikėjas dalyvauja įvairiuose senosios muzikos ansambliuose ir projektuose, koncertavo festivaliuose „Baroko pavasaris Biržuose”, „Marco Scacchi“, „Banchetto Musicale”.

Nuo 2004 m. Saulius taip pat yra aktyvus gitaros pedagogas – jo mokiniai respublikinių bei tarptautinių konkursų laureatai, o pats gitaristas nuolat kviečiamas būti įvairių tarptautinių konkursų žiuri komisijos nariu. Saulius yra Lietuvos muzikos ir teatro akademijos docentas, nuo 2008 metų dėstantis klasikinę gitarą bei kamerinį ansamblį.

Vilimas Norkūnas senąja muzika susižavėjo 2002 metais Zalcburge (Austrija), studijuodamas koncertinės vargonų ir sakralinės muzikos specialybes Mocarteumo universitete (prof. Heriberto Metzgerio klasėje). Čia pradėjo studijuoti ir šiuos istorinius instrumentus: klavesiną, klavikordą, hamerklavyrą, taip pat basso continuo. Nuo 2008 metų studijas tęsė Graco menų universitete, kuriame 2011 metais įgijo sakralinės muzikos ir vargonų magistro laipsnį (prof. Ulricho Waltherio vargonų klasėje), o 2012 metais baigė chorinio dirigavimo magistro studijas (prof. Johannes Princo klasėje). 2014 metais Graco menų universitete baigė Senosios muzikos-klavesino studijas (diplomas su pagyrimu prof. Michaelio Hellio klasėje).

V. Norkūnas koncertavo su Stirijos barokiniu orkestru „Neue Hofkapelle Graz” (Austrija), Šv. Kristoforo orkestru, su konsortu „Brevis“, koncertavo su chorais „Jauna muzika”, „Brevis”, „Aukuras”, įvairiais ansambliais. Jis taip pat surengė nemažai koncertų su barokinio smuiko virtuoze Ūla Kinderyte (JAV), barokinio smuiko atlikėja Vera Otasek (Austrija). Vilimas yra lietuvių atlikėjų Senosios muzikos ansamblio „Chiaroscuro” bei tarptautinio ansamblio „Cordaria” bendraįkūrėjas ir narys. Šie ansambliai ne kartą koncertavo tarptautiniame „Banchetto musicale” festivalyje ir „Marko Skakio festivalyje”, gastroliavo Latvijoje – „Vivat Curlandia” ir „Rygos senosios muzikos” festivaliuose. 2018-2019 metais Lietuvoje ir Latvijoje pristatė klavesino solinę programą „Hortus musicus” ir 2019 metais gastroliavo su vargonų rečitaliu „Chroma” po Lietuvą, Italiją ir Austriją.

ANSAMBLIS „NAPULITANATA“ (Italija)

Ansamblis „Napulitanata“ yra muzikinis kolektyvas asociacijos, turinčios tokį pat pavadinimą, kurios pagrindinis tikslas – populiarinti tradicinę neapolietišką dainą kaip Neapolio miesto (Italija) turistinę-kultūrinę atrakciją.

Ansamblio pasirodymai suteikia gyvybės Neapolio centre esančiai koncertų salei „Napulitanata“, kuri yra pačios grupės nuosavybė. Gyvi pasirodymai, kuriuose dalyvauja muzikantai, rengiami tiek mieste, tiek už regiono ir šalies ribų.

Koncertų salės „Napulitanata“ įkūrėjai seną savivaldybės sandėlį transformavo ir įrengė nedidelį kultūros saloną, kuriame nuo 2017 m. nuolat rengia neapolietiškų dainų koncertus, iki šiol pritraukusius apie 50 tūkst. lankytojų. Kultūriniame, muzikiniame, socialiniame ir miesto regeneracijos projekte dalyvavo Neapolio, Romos ir Lježo (Belgija), taip pat Mitakos (Japonija) universitetai.

Siekiant išvengti oleografinio neapolietiško repertuaro pateikimo, pasirodymų metu laikomasi griežto ir pagarbaus požiūrio į atliekamą muziką.

Net ir už koncertų salės ribų „Napulitanata“ muzikantai perteikia Neapolio kultūros salonui būdingas aranžuotes, kuriose galima išgirsti elegantišką fortepijono, akordeono ir kontraboso skambesį ar nuostabaus neapolietiško balso tembrą.

Neapolio daina – tai meilė, sociologija, istorija, grožis, Neapolio miesto gyvenimo istorija. Ir visa tai skamba „Napulitanata“ koncertuose.

Pasquale Pirolli – dainininkas, kuris savo kūrybinėje karjeroje visuomet laikė savo balsą neapolietiško bel canto populiarinimo instrumentu. Nuo 2018 m. jis dainuoja ansamblyje „Napulitanata“, su kuriuo įrašė neapolietiškų dainų kompaktinę plokštelę.

Pasquale Cirillo – pianistas, baigęs Neapolio konservatoriją, pasižymintis išskirtine fortepijono technika. Jis yra vienas iš ansamblio „Napulitanata“ įkūrėjų, atliekantis neapolietišką muziką visame pasaulyje, o taip pat ir pernai išleisto solinio fortepijoninės muzikos albumo autorius. Atlikdamas Neapolio muziką, jis subtiliai derina džiazą ir klasikinį kontraboso skambesį. Nuo pat „Napulitanata“ įkūrimo jis aktyviai dalyvauja ir salės, ir ansamblio veikloje.

Giuseppe Arena – kontrabosininkas, Salerno konservatorijoje baigęs džiazo studijas. Jis atlieka Neapolio muziką, derindamas džiazą ir klasikinį kontraboso skambesį. Aktyviai dalyvauja „Napulitanata" veikloje nuo pat jos įkūrimo.

Mimmo Matania kartu su Pasquale Cirillo įkūrė „Napulitanata“. Jis – kultūros vadybininkas ir muzikantas, baigęs muzikologijos studijas ir apsigynęs disertaciją apie neapolietišką dainą. Akordeonu groja nuo vaikystės, o jo meilė klasikinei muzikai ir džiazui neblėsta iki šiol.

CHMELNYCKIO SAVIVALDYBĖS AKADEMINIS KAMERINIS CHORAS (Ukraina)

Meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas Ihor Cmur

Choras buvo įkurtas 1998 m. balandį Ukrainos nusipelniusio artisto Oleksandro Polianskio ir Ukrainos liaudies artisto, profesoriaus Vitalijaus Hazinskio iniciatyva, padedant miesto merui Michailui Čekmanui. Kolektyve dainavo aukštųjų muzikos mokyklų mokytojai, absolventai ir studentai.

1998 m. rugsėjį vyriausiuoju chormeisteriu, o 2003 m. sausį – ansamblio vadovu ir vyriausiuoju dirigentu buvo paskirtas Ukrainos nusipelnęs meno veikėjas Ihoris Tsmuras, kuris iki šiol vadovauja chorui.

2012 m. kolektyvui suteiktas akademinis statusas.

Choro repertuare yra daugiau kaip 500 kūrinių – geriausi ukrainiečių ir užsienio šalių chorinės muzikos pavyzdžiai: liaudies dainų aranžuotės, spiričiueliai, šiuolaikinės kompozicijos, kūriniai su garsiniais efektais ir šokio spektakliai.

Kolektyvas ne kartą tapo prestižinių Ukrainos ir tarptautinių konkursų bei festivalių nugalėtoju ir prizininku, dainavo geriausiose Ukrainos, Belgijos, Lenkijos, Lietuvos, Bulgarijos, Slovėnijos, Prancūzijos, Austrijos, Serbijos, Čekijos, Italijos, Ispanijos, Graikijos ir Vokietijos scenose.

Choras yra atviro chorinės muzikos festivalio „Dainuojanti asamblėja“, vykstančio nuo 2008 m. Chmelnyckyje, iniciatorius ir organizatorius.

VILNIAUS ARKIKATEDROS BAZILIKOS ŠEIMŲ CHORAS (Lietuva)

Choro vadovės - Eglė Čigriejūtė-Strolienė ir Rita Nenėnaitė

1989 m. rugsėjį monsinjoro Kazimiero Vasiliausko iniciatyva įkurtas vaikų choras, kuris gieda Vaikų šv. Mišiose sekmadieniais ir liturginių švenčių metu.

Choro repertuare – įvairių epochų užsienio ir lietuvių autorių sakralinė muzika. Didesnę repertuaro dalį sudaro šiuolaikinių lietuvių kompozitorių kūryba: V. Augustino, L. Abario, L. Abariaus, A. Klovos, R. Martinkėno, V. Miškinio, L. Povilaičio, A. Remesos, K. Vasiliauskaitės, G. Venislovo, R. Zurbaitės šv. Mišių ciklai ir giesmės.

Choras dalyvavo tarptautiniame muzikos festivalyje „Gaida“, parengė įrašų Lietuvos radijui ir televizijai, dalyvavo visuose J. Naujalio naujų religinės muzikos kūrinių konkursuose, giedojo daugelyje Lietuvos bažnyčių, 1994 m. gastroliavo Ispanijoje, 2000 m. – Lenkijoje, dalyvavo 1998 m. II-joje pasaulio lietuvių dainų šventėje Vilniuje, Giesmių šventėje „Kristui gieda Lietuva“ 2000 m., dalyvavo Taizé susitikimų renginiuose Miunchene 1993 m., Paryžiuje 1994 m., Vilniuje 2009 m., taip pat dalyvauja įvairiuose Arkikatedros Bazilikos, kitų Vilniaus miesto bažnyčių organizuojamuose renginiuose bei liturginėse šventėse. Ne kartą choras koncertavo įvairiuose Vilniaus vaikų namuose, Vilniaus Šeškinės neįgaliųjų dienos centre, kalėdiniuose ir velykiniuose renginiuose Vilniaus Lukiškių kalėjime, bendradarbiavo su Almos Adamkienės labdaros fondu.

Nuo 2019 metų kartu su vaikais giedoti įsijungė ir mamos bei tėveliai, tad choras tapo Šeimų choru, kuriame darniai susiliejo kelių kartų balsai. Giesmės nenutilo ir pandemijos metu – repeticijos ir smagus bendravimas vyko per Zoom’ą. Šiuo metu choras vėl gieda Arkikatedroje – vaikams skirtose šv. Mišiose telkia jų dalyvius giedrai bendrai maldai.

CHORAS „LANGAS“ (Lietuva)

Meno vadovė ir dirigentė Rita Kraucevičiūtė

Chorą 1990 metais subūrė vadovė Rita Kraucevičiūtė. Iki 1995 metų kolektyvas priklausė įvairioms meninėms struktūroms: Šiuolaikinio meno centrui, galerijai „Langas“, Lietuvos dailininkų sąjungai.

1995 metais choras „Langas“ buvo pakviestas į naujai pašventintą šv. Pranciškaus Asyžiečio ir šv. Bernardino (Bernardinų) bažnyčią. Atsirado galimybė įkurti giedojimo mokyklą ir pradėti lavinti vaikus nuo 4 metų. Dabar „Langas“ yra Bernardinų bažnyčios giedojimo mokyklos dalis. Ši mokykla labai daug dėmesio skiria vokaliniam lavinimui. Kiekvienas choristas turi galimybę individualiai tobulinti savo vokalinius įgūdžius ir dainuoti uždaruose vokaliniuose koncertuose.

Choras „Langas“ koncertuoja Lietuvos miesteliuose, gieda sekmadienio Mišiose, per visas religines šventes ir atlaiduose, dalyvauja chorų konkursuose, Lietuvos dainų šventėse, bendradarbiauja su kitais Lietuvos ir užsienio chorais, įvairiais muzikos kolektyvais bei atlikėjais, koncertuoja (10 - 15 pasirodymų per metus) ir dalyvauja festivaliuose Lietuvoje bei už jos ribų. Kolektyvas ne kartą koncertavo Vokietijoje, Prancūzijoje, Švedijoje, Italijoje, Ispanijoje, Maltoje, Argentinoje, Urugvajuje, Brazilijoje, Pietų Korėjoje, Slovakijoje, Vengrijoje, Šveicarijoje, Sardinijoje, Makedonijoje, Rusijoje, Norvegijoje, Izraelyje, deramai atstovaudamas Lietuvos kultūrai ir plačiai pristatydamas pasauliui Lietuvos muziką.

Choras „Langas“ jau daug metų bendradarbiauja su Švedijos ambasada. Dalyvauja ambasados organizuojamuose renginiuose šv. Liucijos dienai paminėti bei pavasario šventėse „Valborgo naktis“. Taip pat dalyvauja kasmetiniuose kalėdiniuose ir velykiniuose koncertuose Vilniaus Bernardinų bažnyčioje, kurie tiesiogiai transliuojami per LRT Kultūra programą.

Choras „Langas“ dalyvavo prestižiniuose Lietuvos festivaliuose: „Pax et Bonum“, „Vilniaus festivalis“, „Alma Mater musicalis“ ir kt.

KAUNO ŠVČ. MERGELĖS MARIJOS ĖMIMO Į DANGŲ (VYTAUTO DIDŽIOJO) BAŽNYČIOS KAMERINIS CHORAS „CANTATE DOMINO“ (Lietuva)

Dirigentas Rolandas Daugėla

Choras įkurtas 1992 metų pavasarį. Kolektyvas – trijų Grand Prix ir daugkartinis I vietų laimėtojas. Marktoberdorfe (Vokietija) mišriam chorui įteiktas „Labai aukšto tarptautinio lygio choro“ diplomas, o choro merginos įvertintos „Aukšto lygio choro“ diplomu. Lietuvos suaugusiųjų chorų konkursuose choras nuolat apdovanojamas aukščiausios A (I) kategorijos diplomais.

Svarbūs pastarojo laikotarpio laimėjimai ir pasiekimai:

  • 2007 m. I vieta ir aukso medalis „Mundi Cantat“ Olomouce (Čekija)
  • 2007 m. I vieta ir aukso diplomas III Cantate Domino chorų konkurse (Lietuva)
  • 2008 m. II vieta ir sidabro diplomas Tarptautiniame sakralinės chorų muzikos festivalyje Namestove (Slovakija)
  • 2008 m. dalyvauta Daniele Ricci roko operos „Prisikėlęs“ pastatyme (Kaunas)
  • 2008 m. prizas „Tikra muzika“ už profesionalios muzikos sklaidą
  • 2009 m. „Aukso paukštė“ nominacijoje „Tarptautinio spindesio žvaigždė“ – geriausias 2008 metų mėgėjų meno kolektyvas
  • 2009 m. I vieta ir aukso diplomas IV tarptautiniame Advento ir Kalėdinės muzikos festivalyje Bratislavoje (Slovakija)
  • 2009 m. pastatytas Daniele Ricci miuziklas „Lauktasis“
  • 2010 m. II vieta Krokuvos tarptautiniame chorų festivalyje-konkurse (Lenkija)
  • 2011 m. II vieta Tarptautiniame sakralinės muzikos festivalyje „Silver bells“ Daugpilyje (Latvija)
  • 2012 m. I vieta Tarptautiniame chorų festivalyje Ohride (Makedonija)
  • 2013 m. II vieta Tarptautiniame sakralinės muzikos festivalyje „Silver bells“ Daugpilyje (Latvija)
  • 2013 m. I laipsnio diplomas Lietuvos suaugusiųjų chorų konkurse
  • 2014 m. III vieta Tarptautiniame chorų festivalyje „Varsovia Cantat“ Varšuvoje (Lenkija)
  • 2015 m. dalyvauta X Šiaurės Amerikos lietuvių dainų šventėje Čikagoje
  • 2016 m. I vieta, aukso diplomas ir papildomas prizas už geriausiai atliktą privalomą kūrinį bei geriausio dirigento prizas tarptautiniame chorų konkurse „Canti Veris“ Prahoje (Čekija)
  • 2017 m. I laipsnio diplomas tarptautiniame chorų konkurse „Silver Bells“ Daugpilyje (Latvija)
  • 2017 m. I kategorijos diplomas Lietuvos suaugusiųjų chorų konkurse Vilniuje
  • 2017 m. I vieta ir specialus prizas už geriausią lenkų kompozitoriaus sakralinio kūrinio atlikimą tarptautiniame chorinės muzikos konkurse „Auksinė Šalčios juosta“ Šalčininkuose
  • 2018 m. I vieta, aukso medalis ir Grand Prix VII tarptautiniame Gdansko chorų festivalyje (Lenkija)
  • 2018 m. I vieta ir geriausio choro prizas tarptautiniame chorų konkurse „Cantu Gaudeamus” Balstogėje (Lenkija)

 

KLAIPĖDOS VALSTYBINIO MUZIKINIO TEATRO CHORAS (Lietuva)

Vyriausiasis chormeisteris, dirigentas Vladimiras Konstantinovas 

Choro įkūrimo data skaičiuojama nuo 1987 m. sausio 1 d., kuomet tuometinis Kultūros ministras pasirašė įsaką, kuriuo Klaipėdos liaudies opera buvo reorganizuota į Klaipėdos valstybinį muzikinį teatrą. Iki šios datos choras buvo Klaipėdos liaudies operos kolektyvas, jam vadovavo prof. Kazimieras Kšanas.

Šiandien Muzikinio teatro choras dalyvauja ne tik teatro spektakliuose, bet ir rengia koncertines programas, kurias atlieka su teatro simfoniniu orkestru. Choro repertuare – didelio profesinio meistriškumo reikalaujantys kūriniai: Antonio Caldara „Dies irae“, Arthur Honegger „Žana d`Ark ant laužo“, Gioacchino Rossini „Ravenos mišios“,  Carl Orff „Carmina Burana“, Gabriel Fauré, Wolfgang Amadeus Mozart, Giuseppe Verdi  „Requiem“, Johannes Brahms „Vokiškasis Requiem“,  Karl Jenkins „Stabat Mater“, Charles Gounod „Iškilmingos mišios šv. Cecilijos garbei“, kt.

Skirtingi choro repertuaro amplua pabrėžia kolektyvo universalumą: teatro choro repertuare – operos, operetės, miuziklai ir net šokio spektakliai, kur chorui tenka svarbus vaidmuo kuriant spektaklių naratyvą.  Choras dalyvauja skirtingų epochų ir žanrų spektaklių pastatymuose: operose ir operetėse – Leonard Bernstein „Kandidas“, Emmerich Kálmán „Misteris X“, Jacques Offenbach „Orfėjas pragare“; Ruggero Leoncavalli „Pajacai“, Wolfgang Amadeus Mozart „Don Žuanas“, Gaetano Donizetti „Pulko duktė“, Richard Wagner „Skrajojanis olandas“, Jack Offenbach „Orfėjas pragare“; miuzikluose - Jerry Bock „Smuikininkas ant stogo“, Dan Goggin „Šounuolynas“, Frank Wildhorn „Boni ir Klaidas“, John Kander „Čikaga“ ir daugelis kitų.

Ypatingą vietą Muzikinio teatro ir choro repertuare užima lietuvių kompozitorių kūryba, kurioje teatro choro indėlis itin reikšmingas – paminėtini: Viačeslavo Ganelino miuziklas „Velnio nuotaka“, Giedriaus Kuprevičiaus opera „Prūsai“, Eduardo Balsio „Kelionė į Tilžę“, Broniaus Kutavičiaus „Lokys“.

Nuo pat teatro įkūrimo, 1987-ųjų, šiam kolektyvui vadovauja vyriausiasis chormeisteris, dirigentas ir kompozitorius Vladimiras Konstantinovas.

KLAIPĖDOS VALSTYBINIO MUZIKINIO TEATRO SIMFONINIS ORKESTRAS (Lietuva)

Meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis

Didžiausias profesionalus orkestras ne tik Klaipėdoje, bet ir visame Vakarų Lietuvos regione. Sezono metu dalyvauja teatro spektakliuose bei premjerose, o šiam pasibaigus, kasmet džiugina Klaipėdos ir aplinkinių miestelių gyventojus bei svečius didingomis koncertinėmis programomis vasaros festivaliuose.

Šiandieninis beveik 60 narių turintis KVMT orkestras išaugo iš 1956 m. įkurtos Klaipėdos liaudies teatro orkestro, kurį iš pradžių tesudarė 13 muzikantų – Klaipėdos muzikos mokyklos (dabar Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorija) mokytojai, studentai ir mėgėjai. Tris dešimtmečius teatras veikė kaip mėgėjų kolektyvas – visi atlikėjai repetuodavo ir dalyvaudavo spektakliuose neatlygintinai, vadovaujami dirigentų Aleksejaus Pozdnejevo, Aleksandro Buzio, Augustino Kepenio, Roberto Varno, Algio Jono Lukoševičiaus, Vladimiro Konstantinovo, o ilgiausiai – Kazio Kšano (1966–1986).

Klaipėdos liaudies operai pasiekus profesionalų lygį, 1987 m. įkurtas Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Su orkestru toliau dirbo, KVMT spektakliams ir koncertams dažnai diriguodavo Lietuvos ir užsienio kviestiniai dirigentai: Gintaras Rinkevičius (A. Žigaitytės opera „Mažvydas“, 1988), Dante Anzolini (G. Verdi „Traviata“, 1994), Jonas Aleksa (K. Weillio „Trijų grašių opera“, 2001), Saulius Sondeckis, Juozas Domarkas, Modestas Pitrėnas, Martynas Staškus, Robertas Šervenikas, Vytautas Lukočius, Davidas Geringas, Modestas Barkauskas, Andris Veismanis, Normunds Vaicis, Imantas Resnis (Latvija), Martinas Lutzas (Vokietija), Josefas Wallnigas (Austrija), Salvatore Cicero (Šveicarija), Erki Pehkas (Estija), Stefanas Soltészas (Austrija) ir daugelis kitų.

1993 m. KVMT vyriausiuoju dirigentu tapus Stasiui Domarkui (vadovavo teatrui iki 2004 m.), repertuaras pasipildė ne tik operetėmis, miuziklais, operomis, bet ir oratorijomis, kantatomis, kitais stambiais koncertiniais kūriniais solistams, chorui ir orkestrui. Rengiant simfoninės muzikos programas, didesnės apimties kūriniams atlikti buvo pasitelkiami kviestiniai muzikantai. Iš tokios praplėstos sudėties KVMT orkestro išaugo Mažosios Lietuvos simfoninis orkestras, S. Domarko įkurtas 1993 m. Jis neretai talkindavo ir dirigento iniciatyva 1998–2020 m. rengtame operos ir simfoninės muzikos vasaros festivalyje „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“. 2019 m. švenčiant dirigento 80-metį, S. Domarkui pirmajam buvo įteiktos teatro Garbės dirigento regalijos. Vėlesniais metais teatro orkestrui vadovavo Ilmaras H. Lapinis, Dainius Pavilionis (2010–2015), Vladimiras Ponkinas (2016), nuo 2017 m. vyriausioju dirigentu tapo Tomas Ambrozaitis. Per pastaruosius keletą metų orkestras gerokai atsinaujino, profesiškai sustiprėjo.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestro repertuare – ryškiausi klasikos šedevrai, šiuolaikinė Lietuvos bei užsienio kompozitorių muzika. Muzikinio teatro simfoninis orkestras ne kartą įkvėpė naujiems sumanymams ir klaipėdiečius kompozitorius. Kolektyvas pirmasis atliko Alvido Remesos Simfoniją Nr. 4 „Ecce Homo“ (1999), skirtą krikščionybės 2000-ųjų metų jubiliejui paminėti (įrašyta ir išleista kompaktinė plokštelė), Klaipėdos įkūrimo 770-mečiui skirtą oratoriją „Sakmė apie Mėmelburgą“ (2022), taip pat kitas tris šio kompozitoriaus simfonijas ir Vladimiro Konstantinovo stambios formos kūrinius.

Su orkestru koncertavo garsūs Lietuvos bei užsienio solistai ir kolektyvai, tarp jų – smuikininkai Ingrida Armonaitė, Ingrida Rupaitė, Vilhelmas Čepinskis, lūpinės armonikėlės virtuozas Gianluca Littera (Italija), fleitininkas Lukaszas Długoszas (Lenkija), dainininkai Michailas Svetlovas (JAV), Almas Švilpa, Nomeda Kazlauskaitė-Kazlaus, Oscar Marín (Ispanija), Violeta Urmana ir Alfredo Nigro (Italija), Kauno valstybinis choras, Šiaulių valstybinis kamerinis choras „Polifonija“, Valstybinis choras „Vilnius“, Vilniaus savivaldybės mišrus choras „Jauna muzika“. Orkestras gastroliavo Rusijoje, Latvijoje, Lenkijoje, Olandijoje, Italijoje, Šveicarijoje, Vokietijoje.

TOMAS AMBROZAITIS (dirigentas / Lietuva)

Choro ir orkestro dirigentas, pedagogas Tomas Ambrozaitis mokėsi choro dirigavimo gimtosios Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijoje, vėliau studijas tęsė Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (1997–2001), Klaipėdos universiteto menų fakulteto (dabar LMTA Klaipėdos fakultetas) magistrantūroje (2001–2003). 2000 m. stažavo Leipcigo F. Mendelssohno-Bartholdy muzikos ir teatro aukštojoje mokykloje, dalyvavo baroko muzikos specialisto Rinaldo Alessandrini dirigavimo kursuose Vilniuje, organizuotuose choro „Jauna muzika“. Vėliau Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje įgijo meno licenciato laipsnį (2007) ir magistro laipsniu baigė simfoninio ir operinio dirigavimo studijas pas prof. Juozą Domarką (2018).

Nuo 2001 m. dirba pedagoginį darbą ir diriguoja įvairiems muzikos kolektyvams Klaipėdoje, Kretingoje, Plungėje, Šiauliuose. Dėstė dirigavimą S. Šimkaus konservatorijoje (2001–2007), nuo 2015 m. Klaipėdos universiteto muzikos akademijoje (dabar LMTA Klaipėdos fakultetas, nuo 2016 m. – docentas). 2003–2009 m. Klaipėdos mišraus choro „Aukuras“ chormeisteris, 2005–2009 m. Klaipėdos kamerinio orkestro dirigentas. Nuo 2008 m. vadovavo Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazijos Styginių instrumentų orkestrui, o prie šio prisijungus S. Šimkaus konservatorijos studentams, nuo 2015 m. tapo Klaipėdos jungtinio jaunimo orkestro dirigentu.

Svarbus dirigento kūrybinės veiklos etapas susijęs su vadovavimu chorams: 2011–2015, 2017–2019 m. jis dirbo Šiaulių valstybinio kamerinio choro „Polifonija“ vadovu ir vyriausiuoju dirigentu, nuo 2013 m. eina tas pačias pareigas Klaipėdos berniukų ir jaunuolių chore „Gintarėlis“. Su choru „Polifonija“ parengė ir išleido kompaktines plokšteles „Lietuviškas motetas“, Nijolės Sinkevičiūtės „Oi, ant kalno“, Donato Zakaro „Nors žvaigžde tu pakiltum…“. Diriguodamas abiem chorams parengė koncertinių programų su orkestrais, gastroliavo Vokietijoje, Austrijoje, Latvijoje, Kroatijoje. T. Ambrozaitis ne kartą buvo dainų dienos vyriausiuoju dirigentu (2007, 2009, 2014). Jis taip pat buvo ir Šiauliuose kasmet rengiamo festivalio „Resurrexit“ meno vadovas. Nuo 2022 m. rugpjūčio vadovauja Klaipėdos chorui „Aukuras“.

2012 m. T. Ambrozaitis debiutavo Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre, diriguodamas Eduardo Kaniavos jubiliejui skirtą koncertą, 2016 m. tapo teatro orkestro dirigentu, nuo 2017 m. paskirtas vyriausiuoju dirigentu. Čia parengė ir dirigavo operų (G. Puccini „Bohema“, P. Čaikovskio „Jolanta“, R. Leoncavallo „Pajacai“, G. Rossini „Sevilijos kirpėjas“, G. Kuprevičiaus „Prūsai“, E. Balsio „Kelionė į Tilžę“, A. Kučinsko „Žvaigždžių opera“, A. Dvořáko „Undinė“ ), baletų (A. Adamo „Žizel“, P. Čaikovskio „Spragtukas“) pastatymams, parengė koncertinių programų.

Už nuopelnus Klaipėdos miesto švietimui ir kultūrai T. Ambrozaitis apdovanotas Karalienės Luizės medaliu (2017).

Partneriai