Dalyviai

ŠIAULIŲ VALSTYBINIS KAMERINIS CHORAS „POLIFONIJA“ (Lietuva)

Meno vadovas ir vyr. dirigentas Linas Balandis

1974 m. chorvedžiai Danutė ir Sigitas Vaičiulioniai subūrė Senosios muzikos ansamblį, Šiaulių pedagoginio instituto aktų salėje gruodžio 31 d. atlikusį pirmąjį savo koncertą, kuriame skambėjo renesanso ir baroko epochos muzikos kūriniai. Taip užgimė ne tik naujas muzikos kolektyvas, bet ir tradicija Naujųjų metų išvakarėse kviesti šiauliečius su muzika palydėti senuosius metus.

Vėliau ansamblio veikla plėtėsi, koncertų daugėjo, ir jau po penkerių metų ūgtelėjusiam kolektyvui buvo suteiktas choro „Polifonija“ vardas ir Liaudies kolektyvo statusas.

Choro atlikimo kultūra, repertuaras ir koncertų gausa „Polifoniją“ vedė link naujų kūrybinių pasiekimų. 1986 m. choras išauga paaugliškus mėgėjų marškinėlius ir tampa profesionaliu kolektyvu – Lietuvos valstybinės filharmonijos Šiaulių kameriniu mišriuoju choru.

1998 m. choras atsiskiria nuo Lietuvos nacionalinės filharmonijos ir tampa brandžiu Šiaulių valstybiniu kameriniu choru „Polifonija“. Nuo to laiko choro statusas nesikeičia, keičiasi tik repertuaras, „Polifonijos“ tradicija tapusius renesanso ir baroko epochos kūriniais paremtą repertuarą papildant įvairių epochų ir šalių kompozitorių kūriniais, didelį dėmesį skiriant lietuviškos chorinės muzikos sklaidai Lietuvoje ir pasaulyje.

Choras „Polifonija“ nuolat koncertuoja įvairiose pasaulio šalyse, diriguojant puikiems šalies ir užsienio dirigentams, tokiems kaip Saulius Sondeckis, Juozas Domarkas, Gintaras Rinkevičius, Vytautas Miškinis, Vaclovas Augustinas, Modestas Pitrėnas, Robertas Šervenikas, Ravil Martynov (Rusija), Vladimir Begletsov (Rusija), Karmina Šilec (Slovėnija), Georg Mais (Vokietija), Mats Nilsson Sindenius (Švedija), Magnus Wassenius (Švedija), Ingo Ernst Reihl (Vokietija), Anthony Trecek-King (USA), Richard Bjella (USA), Ferdinando Sulla (Italija) ir kt. Koncertinių kelionių biografijoje – Italija, Brazilija, Argentina, Vokietija, Austrija, Rusija, Švedija, Ukraina, Lenkija, Čekija, Bulgarija, Prancūzija, Latvija, Estija.

Choras yra koncertavęs su Lietuvos kameriniu orkestru, Klaipėdos kameriniu orkestru, Šv. Kristoforo orkestru, Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestru, Lietuvos nacionaliniu ir Lietuvos valstybiniu simfoniniais orkestrais, orkestru Hamburger Camerata, Lvovo (Ukraina) filharmonijos bei Sankt Peterburgo (Rusija) simfoniniu orkestru ir kitais styginių bei pučiamųjų orkestrais iš įvairių šalių.

Kiekvienais metais choras dalyvauja įvairiuose muzikos festivaliuose Lietuvoje bei užsienyje, taip skleisdamas lietuviškos chorinės muzikos žavesį.

LINAS BALANDIS (dirigentas, Lietuva)

Linas Balandis (g. 1988) mokėsi Kauno Sakralinės muzikos mokykloje (1996–2003), 2003–2007 m. – Kauno Juozo Gruodžio konservatorijoje (dėst. R. Štreimikytės choro dirigavimo kl.), 2007–2013 m. – Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (bakalauro, magistro studijos, prof. V. Miškinio choro dirigavimo klasė). 2013–2014 m. pedagogikos žinias gilino laipsnio nesuteikiančiose studijose (LMTA). 2014–2018 m. studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijos meno doktorantūroje (darbo vadovai: prof. P. Gylys ir doc. dr. D. Kalavinskaitė). 2018 m. apgynęs meno projektą („Choras Katalikų Bažnyčios liturgijoje“) įgijo meno daktaro laipsnį.

Šiuo metu Linas Balandis yra Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijos vyrų choro „Kariūnas“ meno vadovas ir dirigentas, Šiaulių valstybinio kamerinio choro „Polifonija“ meno vadovas ir vyr. dirigentas, Berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ mokytojas, dirigentas-asistentas, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos choro dirigavimo katedros dėstytojas (asistentas).

GABIJA NATALEVIČIENĖ (fortepijonas, Lietuva)

Gabija Natalevičienė baigė fortepijono specialybę M. K. Čiurlionio menų mokykloje ir fortepijono magistro studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (prof. Veronika Vitaitė). 2005-2006 m. pagal SOKRATES/ERASMUS programą studijavo Janáčeko muzikos ir teatro akademijoje (Brno, Čekija, prof. Jiří Skovajsa). 2014 m. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje apgynė meno daktaro laipsnį.

Yra respublikinių ir tarptautinių konkursų Lietuvoje, Anglijoje, Danijoje ir Graikijoje laureatė, keturiuose iš jų pelnė pirmąsias vietas. Tarptautiniame pianistų konkurse „Konzerteum“ Atėnuose (2004, Graikija) buvo apdovanota ne tik pirmąja vieta, bet ir specialiaisiais prizais už geriausią klasikinės sonatos bei šiuolaikinio kūrinio atlikimą.

Studijos meno doktorantūroje pastūmėjo pianistę į sakralumo fortepijono muzikoje tyrinėjimus. Pažintis su specifinio žanro repertuaru paskatino pianizme ieškoti naujų spalvų, o  rengiamiems koncertams  neįprastų formų. Gimė tokie unikalūs projektai kaip 2016 m. šv. Velykų išvakarėse įvykęs koncertas „Velyknaktis su Olivier Messiaen‘u“ (šv. Kotrynos bažnyčia), kuriame pianistė atliko 10 rinktinių pjesių iš O. Messiaen‘o ciklo „Dvidešimt žvilgsnių į kūdikėlį Jėzų“. Atsispyrusi nuo Olivier Messiaen‘o muzikos, atlikėja vis daugiau dėmesio skiria ir kitų panašiame žanre kuriančių autorių kūrybai. Teminiuose rečitaliuose „Muzika ir meditacija“ (2015, Kristupo vasarso festivalis), „Velykos su prancūzų muzika“ (2017, festivalis „Pavasaris Piano.lt koncertų salėje“) greta O. Messiaen‘o kūrinių ji atliko C. Franck‘o, A. Pärt‘o, Ch. Tournemir‘o, L. Viern‘o bei šiuolaikinių lietuvių autorių A. Remesos bei M. Natalevičiaus kūrinius sakralumo ir meditatyvumo temomis.

FERRAN PISÀ (teorba ir barokinė gitara, Ispanija)

Ferranas Pisà groja ankstyvaisiais renesanso ir baroko epochos instrumentais. Iš visų tų instrumentų teorba yra tas, su kuriuo jis dirba labiausiai, ir tas, kuriuo jam smagiau groti. Ferranas Pisà groja vidutinio dydžio Jaume Bosserio pagaminta (2007 m.) šilto garso teorba. Jis taip pat groja to paties meistro pagaminta barokine gitara (2004 m.) ir Julio Castaños (2013 m.) vihuela.

Ferranas Pisà studijavo gitarą ir barokinę gitarą Amsterdamo konservatorijoje (Conservatorium van Amsterdam) (2006), bei ankstyvuosius instrumentus – Katalonijos muzikos kolegijoje (ESMUC) (2011). Per tuos metus jis mokėsi pas Lexo Eisenhardt‘ą, Xaviero Díazo-Latorre‘ą, Maros Galassi ir Moniką Pustilnik.

Atlikėjui patinka kurti savo projektus, kiekvienam koncertui sukurti skirtingą programą. Be to, jis taip pat prisijungia prie kitų žmonių projektų. Tai, kad Ferrano Pisà gerai pažįsta grojamos muzikos socialinį, kultūrinį bei istorinį kontekstą, padeda jam dirbti kruopščiau ir entuziastingiau. Savo rečitaliuose jis paprastai derina muziką su trumpais komentarais apie muziką, kompozitorių ar muzikos atlikimo būdą; Ferranas Pisà tiki, kad tai padeda žiūrovams labiau susitelkti į klausimą ir dar labiau mėgautis muzika. Tarp savo projektų jis išskirtų duetą Eulàlia Fantova ir Ferran Pisà. Nuo 2011 m. jie kartu kuria itališką ir anglišką muziką. Ferranas Pisà taip pat ypatingai džiaugiasi turėdamas galimybę dirbti su italų solinės teorbos repertuaru dėl virtuoziškos ir improvizuojančios muzikinės kalbos. 2016 m. jis pradėjo dirbti su aktore Montse German, kurdamas muziką ir grodamas ją „Elverger de l'amat“, pagal Ramono Llullo poeziją. Šis projektas buvo taip gerai įvertintas publikos ir kritikų, kad šiuo metu jie rengia naują pristatymą pagal Ovidijaus „Metamorfozes“.

VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS CHORAS „JAUNA MUZIKA“ (Lietuva)

Meno vadovas ir dirigentas Vaclovas Augustinas

 

Vilniaus miesto savivaldybės choras „Jauna muzika“ – vienas ryškiausių ir pajėgiausių vokalinių kolektyvų Lietuvoje, įkurtas 1989 m. dirigento ir kompozitoriaus Remigijaus Merkelio ir pirmojo choro direktoriaus Algimanto Gurevičiaus. Nuo 1992 m. choro meno vadovas ir dirigentas – kompozitorius Vaclovas Augustinas, nusipelnęs tiek populiariosios, tiek akademinės Lietuvos muzikos pasaulyje, 2010 m. buvo apdovanotas Nacionaline kultūros ir meno premija. 1994 m. „Jauna muzika“ tapo Vilniaus miesto savivaldybės choru ir tais pačiais metais direktorės pareigas perėmė Salomėja Jonynaitė, o nuo 2020 m. – Ingrida Alonderė.

Chore dainuoja profesionalūs muzikai – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos absolventai ir studentai. Programose dalyvauja nuo 24 iki 50 dainininkų. „Jauna muzika“ – aktyvus muzikinis kolektyvas, kurio misija yra profesionaliai atlikti ir pasiūlyti klausytojui be galo turtingą ir vertingą choro muzikos lobyną bei reprezentuoti lietuvių kompozitorių kūrybą.

Profesionalaus kamerinio choro repertuarą sudaro visų epochų meistrų partitūros chorui a cappella, vokalinės-instrumentinės muzikos šedevrai ir premjeros, šiuolaikiniai užsienio ir lietuvių kompozitorių kūriniai. „Jauna muzika“ kasmet surengia per 30 koncertų savo šalyje ir užsienyje. Aukšto profesinio meistriškumo dėka choras pelnė platų tarptautinį pripažinimą.

„Jauna muzika“ nuolat dalyvauja stambiuose festivaliuose, bendradarbiauja su įžymiais batutos meistrais ir pasaulinio garso kolektyvais: Berlyno, Tel Avivo ir Jeruzalės simfoniniais orkestrais, „Izraelio kamerata“, orkestru „Maskvos virtuozai“, „Sankt Peterburgo kamerata“ ir su savo šalies kameriniais ir simfoniniais orkestrais.

Vilniaus savivaldybės choras „Jauna Muzika“ ne tik aktyviai koncertuoja, bet ir pats yra reikšmingų projektų iniciatorius. Nuo 1995 m. choras rengia choro muzikos interpretavimo ir dirigavimo kursus, nuo 2008 m. – jaunųjų kompozitorių kūrinių chorui konkursą „Vox Juventutis“. Per pastarąjį dešimtmetį choras pristatė H. Kunčiaus ir G. Kuprevičiaus operą-sarsuelą „Dali Gala“ (2008), specialų projektą su Stavanger Brass Band Vilniaus kultūros sostinės programoje (2009), „Iš pagarbos MKČ“ (2011), J. S. Bacho „Didžiąsias mišias“ su Vokietijos valstybiniu Rheinland – Pfalz simfoniniu orkestru (2012), B. Kutavičiaus oratoriją „Metai“ UNESCO būstinėje Paryžiuje (2014), projektą „Keliautojo užrašai“ su ansambliu „Merope“, skirtą choro veiklos 25-mečiui (2015), M. Kagelio kūrinius „Kantrimusik“ ir „Mitternachstueck“ (režisierius Oskaras Koršunovas) Concertgebow salėje Briugėje (2015), G. F. Hendelio operą „Semelė“ (2017), projektą „Naktės“ su „Merope“ (2019). 2021 m. kovo mėn. 13 d. choras atidarė šiuolaikinės muzikos festivalį „Imago Dei“ Kremse (Austrija).

Chorui dirigavo tokie batutos meistrai kaip Pinchas Steinbergas, Wolfgangas Gönenweinas, Noamas Sheriffas, Friederis Berniusas, Davidas Shallonas, Nicholas McGeganas, Andersas Eby, Vladimiras Ashkenazy, Vladimiras Spivakovas, Werneris Pfaffas, Simonas Halsey, Hermannas Maxas, Rinaldo Alessandrini, Manfredas Honeckas, Williamas Boughtonas, Murry Sidlinas, Avneris Bironas, Johannesas Prinzas, Bo Holtenas, Bobas Chillcotas, taip pat Saulius Sondeckis, Gintaras Rinkevičius, Robertas Šervenikas, Donatas Katkus, Modestas Pitrtėnas, Vytautas Lukočius.

Koncertinių kelionių maršrutai driekiasi per Europos šalių miestus, koncertuota Kinijoje, keliskart Japonijoje ir Izraelyje. Chorui teko dainuoti tokiose garsiausiose pasaulio salėse kaip Miuncheno filharmonija, „Suzanne Dellal Centre“ Tel Avive, „The Fredric R. Mann Auditorium“ Tel Avive, „Haifa Auditorium“, „Bimot“ Jeruzalėje, Drezdeno kultūros rūmų didžioji salė, Ludvigsburgo teatro salė, šv. Mato bažnyčia Budapešte, „Alte Opera“ Frankfurte, S. Rachmaninovo salė Maskvoje, Berlyno filharmonijos kamerinės muzikos salė, Berlyno festivalio teatras, Šanchajaus didžioji opera.

„Jauna muzika“ – tarptautinės choro muzikos federacijos narė. Kolektyvas yra pelnęs „Grand Prix Europeo“ (1993 m.), „Auksinio disko“ (2002 m.), „Vilniaus garso“ (2003 m.) premijas, laimėjęs pirmąsias vietas ir 6 didžiuosius prizus 15 tarptautinių chorų konkursų. Choro atliekama muzika šiuo metu įrašyta 19-oje kompaktinių plokštelių.

Nuotraukos autorius Tomas Terekas

BERNIUKŲ IR JAUNUOLIŲ CHORAS „ĄŽUOLIUKAS“ (Lietuva)

Meno vadovas Vytautas Miškinis 

„Ąžuoliukas“ - berniukų ir jaunuolių choras įkurtas 1959 metais, Maestro Hermano Perelšteino, šiandien neabejotinai yra vienas geriausiai žinomų vardų Lietuvos muzikos pasaulyje. Tai unikalus kelių chorų – nuo mažylių iki vyrų – ir muzikos mokyklos derinys. Derlinga terpė, kurioje subrendo ne viena dešimtis garsių šalies muzikų.

Per daugiau nei 60 metų susikaupusių muzikinės veiklos faktų nepaprastai daug. Kolektyvas žinomas toli už Lietuvos ribų. Tūkstančiai pasirodymų, šimtai koncertų salių, dešimtys pasaulio valstybių. Tūkstančiai įvairių kūrinių, atliktų su keliolika orkestrų, diriguojant žymiems Lietuvos ir užsienio dirigentams. „Ąžuoliukas“ dalyvavo kone visų įmanomų žanrų muzikiniuose renginiuose. Dabar kompozitoriai chorui dedikuoja savo kūrinius.

Šiandien „Ąžuoliukas“ išaugo į galingą medį, kuris per visą istoriją glaudė kelis tūkstančius berniukų.

LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS (Lietuva) 

Meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas

Lietuvos nacionalinį simfoninį orkestrą (LNSO) 1940 m. įkūrė kompozitorius, dirigentas ir pianistas Balys Dvarionas, 1964–2015 m. orkestrui dirigavo ir vadovavo Juozas Domarkas, nuo 2015-ųjų rudens kolektyvo meno vadovo ir vyriausiojo dirigento pareigas eina Modestas Pitrėnas, orkestro garbės dirigentas yra J. Domarkas. Robertas Šervenikas yra antrasis LNSO dirigentas.

Kolektyvas kasmet surengia apie 50 koncertų Filharmonijos Didžiojoje salėje ir kitose Lietuvos scenose, dažnai gastroliuoja užsienyje. Lankytasi daugelyje Europos šalių, Japonijoje, Pietų Amerikoje, Pietų Korėjoje, grota garsiose salėse, tokiose kaip Vienos „Musikverein“, Kelno, Berlyno filharmonijos, Londono „Barbican Centre“, Frankfurto „Alte Oper“, Stokholmo „Berwaldhallen“ ir Rotušės salė, Amsterdamo „Concertgebouw“, Tokijo „Metropolitan“ ir „Suntory Hall“, Osakos „Festival Hall“, Mumbajaus Nacionalinis scenos menų centras, Tailando kultūros centras, muzikos festivaliuose: Šlėzvigo-Holšteino, „Musica Romantica“ Šveicarijoje, „Maskvos žvaigždės“, „Rusijos žiema“, „Varšuvos ruduo“, „Beethoveno Velykos“ Varšuvoje, „Prahos pavasaris“, Stresos, Merano, Reingau, Briuselio, Liudvigsburgo, Rygos, Gštado ir kt.

Pastaraisiais metais orkestras aktyviai rengia įvairius koncertinius turus – 2017 m. įvyko pasirodymai Tailande ir Indijoje, 2018 m. nusidriekė „Šimtmečio gastrolių“ maršrutai: koncertuota Didžiosios Gildijos salėje Rygoje, Lenkijos koncertų salėse, „Janačeko festivalyje“ Čekijoje, festivalyje „Musica Romantica“ Šveicarijoje, „Baltijos jūros festivalyje“ Stokholme.

Orkestrui dirigavo istorinės asmenybės ir pasaulinio garso batutos meistrai, tarp jų B. Dvarionas, S. Sondeckis, J. Aleksa, V. Fedosejevas, M. Rostropovičius, K. Pendereckis, K. Masuras, J. Frantzas, C. Diederichas, N. Järvi, Ch. Speringas, R. Hickoxas, Ch. Eschenbachas, O. Grangeanas. LNSO koncertavo su daugeliu žymių atlikėjų, įvairių kartų ir tautybių nuostabių instrumentininkų bei vokalistų, iš jų minėtini dainininkai M. Caballé, J. Norman, S. Larinas, V. Urmana, V. Noreika, pianistai E. Gilelsas, D. Baškirovas, D. Pollackas, S. Tiempo, F. Kempfas, M. Rubackytė, P. Geniušas, smuikininkai G. Kremeris, L. Koganas, V. Spivakovas, J. Rachlinas, S. Krylovas, Ph. Graffinas, A. Steinbacher, V. Čepinskis, violončelininkai M. Maiskis, I. Monighetti, D. Geringas, D. Ishizaka, M. Rostropovičius, altininkas J. Bašmetas.

LNSO sukauptame repertuare – ir praėjusių epochų oratorinio bei simfoninio žanro kūriniai, ir moderni šiuolaikinė muzika, kurios kontekste išsiskiria solidžios lietuvių kompozitorių partitūros nuo M. K. Čiurlionio simfoninių poemų iki B. Dvariono, E. Balsio, J. Juzeliūno, A. Rekašiaus, F. Bajoro, V. Barkausko, O. Balakausko, V. Bartulio, O. Narbutaitės, R. Šerkšnytės, A. Malcio, A. Šenderovo opusų, taip pat daugelio jaunų kompozitorių pirmųjų simfonijų. Nuo 1991 m. orkestras yra nuolatinis šiuolaikinės muzikos festivalio „Gaida“ dalyvis. LNSO įrašų išleista Lietuvoje ir užsienyje („Melodija“, „Marco Polo“, „Col legno“, „Ella Records“, „Naxos“, „Avie Records“).


Nuotraukos autorius Dmitrij Matvejev

ADRIJA ČEPAITĖ (dirigentė, Lietuva)

Adrija Čepaitė įgijo chorinio dirigavimo magistro diplomą Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. Dar studijų metais Adrija dirigavo įvairiems chorams, dirbo chormeistere ir dirigavimo mokytoja Kauno sakralinės muzikos mokykloje.

Adrija tęsė studijas Muzikos ir vaizduojamųjų menų universitete Grace (Austrija), kur įgijo choro, orkestro dirigavimo, bažnytinės muzikos ir grigališkojo choralo magistro diplomus. Austrijoje ji tęsė savo veiklą kaip dirigentė ir solistė įvairiuose muzikiniuose projektuose, koncertų turuose, festivaliuose, kompaktinių plokštelių įrašuose.

Po studijų tęsė grigališkojo choralo giedojimo meistriškumo kursus Austrijoje, Belgijoje, Latvijoje, Lenkijoje, Lietuvoje, Prancūzijoje; taip pat dėstė dirigavimą Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademijoje.

Adrija kaip dirigentė debiutavo Lietuvoje su Šv. Kristoforo kameriniu orkestru 2013 m. Taip pat pradėjo turiningą kūrybinę draugystę su Lietuvos kameriniu orkestru: pastarajam  Adrija dirigavo pasaulinę A. Martinaičio Koncerto smuikui ir styginių orkestrui „Trijų m’art komedijų sezonas“ (2014 m.) premjerą; 2017 m. išleido kompaktinę plokštelę (TELOS MUSIC, 2017), kurioje skamba iškilių lietuvių klasikų B. Kutavičiaus, O. Balakausko, A. Martinaičio kūriniai. Plokštelės pristatymo turas „Lietuvybės kodas“ buvo skirtas Lietuvos valstybės atkūrimo 100-mečio jubiliejui.

2018 m. išleista baltiškos muzikos kompaktinė plokštelė – „Baltic Concerti“ (ODRADEK) kartu su maestro M. Pitrėnu, smuikininku D. Bidva ir Lietuvos kameriniu orkestru. Abi kompaktinės plokštelės buvo aukštai įvertintos įvairių šalių kritikų.

Pažaislio festivalio rėmuose 2019 m. Adrija Kauno publikai pristatė Kauno tapatybę ir Lietuvos tapatybę atskleidžiantį muzikinį - vizualinį projektą „Kaunas. Prisikėlimas I“.

Adrija taip pat yra kviečiama diriguoti Lietuvos nacionaliniam simfoniniam orkestrui, Kauno miesto simfoniniam orkestrui, Kremerata Baltica, Lietuvos valstybiniam simfoniniam orkestrui, Manheimo kameriniam orkestrui ir kt.

Dirigentė taip pat yra 2011 m. suburto tarptautinio vokalinio moterų ansamblio „Graces & Voices“ bendraįkūrėja ir vadovė, su juo aktyviai koncertuoja Europoje. Ansamblio repertuaras yra išskirtinis, apimantis grigališkąjį choralą ir ansambliui dedikuotas šiuolaikinės polifonijos kompozicijas. Kūrėjų tarpe yra pasaulinį pripažinimą pelnę kompozitoriai: K. Lang, W. Wagner, V. Miškinis ir kt.

Ansamblis įrašė keturias kompaktines plokšteles. Pirmąją jų – „Mysterium Crucis“ (2012) žurnalas Pizzicato pripažino Metų įrašu senosios muzikos kategorijoje, taip pat šią plokštelę nominavo Tarptautinė klasikinės muzikos apdovanojimų komisija (Jury of the International Classical Music Awards - ICMA, 2013); paskutiniąją – „Historia Sancti Olavi“ (2016) autoritetingas klasikinės muzikos pasaulyje leidinys BBC Music Magazine įvertino 4 žvaigždutėmis.

CHORAS „BREVIS“ (Lietuva)

Meno vadovas Gintautas Venislovas

Nuo 1990 metų gyvuojantis kolektyvas – vienas ryškiausių vardų Lietuvos chorinio dainavimo erdvėje. Choras yra laimėjęs daugiau kaip 40 apdovanojimų Lietuvoje ir užsienyje, įskaitant „European Grand Prix for Choral Singing“ – aukščiausią mėgėjų chorams skiriamą apdovanojimą Europoje.

Maždaug 25 dainininkus jungiantis choras surengė daugybę įspūdingų solinių koncertų ir dalyvavo kone visų įmanomų žanrų projektuose – nuo operų ir miuziklų iki roko ir džiazo. Kolektyvas pristatė įvairių Lietuvos ir užsienio kompozitorių chorinės muzikos premjeras, dainuoja daug šiuolaikinių kūrinių.

Renesanso ir baroko muziką choras arba iš jo dainininkų bei kviestinių vokalistų suformuoti ansambliai dažniausiai atlieka su violončelininko Dariaus Stabinsko suburtu konsortu, kuriame groja muzikantai iš įvairių šalių – nuo Latvijos iki Meksikos.

Choro meno vadovas ir dirigentas Gintautas Venislovas prie kolektyvo vairo stojo 1993 metais. Trijuose tarptautiniuose chorų konkursuose jis pelnė geriausio dirigento prizus. G. Venislovas reiškiasi kaip kompozitorius: jis yra parašęs kūrinių vaikų ir suaugusiųjų chorams, aranžavęs dešimtis įvairiausių žanrų kompozicijų. Nuo 2018 metų rudens jis yra Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Choro dirigavimo katedros vedėjas.

VOKALINIS ANSAMBLIS „THE KING‘S SINGERS“ (Didžioji Britanija)

Patrick Dunachie (kontratenoras)

Edward Button (kontratenoras)

Julian Gregory (tenoras)

Christopher Bruerton (baritonas)

Nick Ashby (baritonas)

Jonathan Howard (bosas)

„The King’s Singers“ jau daugiau nei penkiasdešimt metų atstovauja aukso standartą a cappella, dainuodami didžiausiose pasaulio scenose. Jie garsėja savo neprilygstama technika, universalumu ir atlikimo meistriškumu, o dėl tobulo muzikavimo, remiasi turtingu grupės paveldu ir novatoriškąja dvasia, kad sukurtų nepaprastą originalių kūrinių gausą ir unikalų bendradarbiavimą.

Grupė visada išsiskyrė tuo, kad puikiai jaučiasi beprecedenčiame stilių ir žanrų diapazone, peržengdama savo repertuaro ribas, kartu gerbdama savo kilmę britų chorinėje tradicijoje. Jie yra žinomi bei mėgstami visame pasaulyje ir reguliariai pasirodo didžiuosiuose miestuose, festivaliuose ir koncertų salėse visoje Europoje, Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Australijoje, įskaitant „Carnegie Hall“, „Hamburg Elbphilharmonie“, Leipcigo „Gewandhaus“, „Mozarteum Salzburg“, „Tonhalle Zurich“, „Concertgebouw Amsterdam“, Edinburgo tarptautinį festivalį, Helsinkio muzikos centrą, Sidnėjaus operos teatrą, Tokijo operos miestą ir Nacionalinį scenos menų centrą Pekine. Jie taip pat dirba su orkestrais, tarp kurių galima paminėti „Radiophilharmonie“ ir Škotijos karališkąjį nacionalinį orkestrą, su kuriais jie neseniai atliko specialiai užsakytą sero Jameso MacMillan‘o kūrinį.

Dėl įvairiapusiškos „King‘s Singers“ diskografijos, grupė buvo apdovanota daugybe apdovanojimų, įskaitant du „Grammy“ apdovanojimus, „Emmy“ apdovanojimą ir vietą žurnalo „Gramophone“ inauguracinėje šlovės salėje. Vykstant 50-mečio minėjimui 2018 m., grupė surengė daugybę gastrolių visame pasaulyje, remdama specialaus jubiliejinio albumo „GOLD“ (taip pat nominuoto „Grammy“ apdovanojimui) išleidimą, kuriame buvo pristatomi svarbūs grupės istorijos darbai ir nauji Bob Chilcott, John Rutter ir Nico Muhly kūriniai.

Šis atsidavimas kuriant naują repertuarą visada grupei buvo labai svarbus, buvo atlikta per 200 daugelio žymiausių XX – XXI amžių kompozitorių kūrinių, įskaitant John Tavener, Judith Bingham, Eric Whitacre, György Ligeti, Luciano Berio, Krzysztof Penderecki ir Toru Takemitsu. Taip sukuriama unikalaus artumo harmonija ir a cappella aranžuotės, įskaitant ir atskirų buvusių bei esamų „King‘s Singer“ atlikėjų aranžuotes. Daugelio jų pačių ankstyvųjų bendradarbių patirtis dirbant su pučiamųjų orkestrais padėjo atrasti išskirtinį „King’s Singers“ skambesį, o daugybė jų užsakytų kūrinių ir aranžuočių yra pateikiama pačių pasirašytose serijose su Hal Leonard, kurių parduodama daugiau nei du milijonai egzempliorių visame pasaulyje. Raktas į grupės sėkmę yra jų gebėjimas daugelį metų tobulėti ir diegti naujoves - pasitelkiant 28 atskirų narių patirtį bei idėjas - visada išlaikant šį ypatingą skambesį ir muzikinį vientisumą.

Jie taip pat veda edukacinius seminarus ir kursus visame pasaulyje, dirbdami su grupėmis ir atskirais asmenimis, tobulindami jų dainavimo techniką ir požiūrius į ansamblio dainavimą. 2018 m. jie įkūrė fondą „The King’s Singers Global Foundation“, kad suteiktų platformą naujos muzikos kūrimui įvairiose srityse, kad mokytų naujos kartos atlikėjus ir suteiktų muzikinių galimybių bet kokios kilmės ar galimybių žmonėms.

„King’s Singers“ susikūrė 1968 m., kuomet Londono karalienės Elžbietos salėje koncertavo šeši naujausi chorų mokovai iš Kembridžo „King‘s College“. Atsitiktinai grupę sudarė du kontratenorai, tenoras, du baritonai ir bosas, ir grupė nuo pat to debiuto išlaikė šitokią sudėtį.

Gruzinų kompozitorius Gija Kančelis (Giya Kancheli, 1935-2019) gimė ir studijavo Tbilisyje (Sakartvelas). Sovietmečiu emigravo į Belgiją ir kaip daugelio buvusios Sovietų Sąjungos kompozitorių, jo muzika Vakaruose tapo žinoma tik nuo 1990-ųjų.  Jo kūrybai būdingi sielvarto, baimės, vienatvės ir protesto, nostalgijos ir nekaltumo naratyvai. Visgi asmeninis kompozitoriaus credo turbūt geriausiai išreiškiamas jo paties žodžiais: „...Muzika, kaip ir pats gyvenimas, neįsivaizduojama be romantizmo. Romantizmas yra aukšta praeities, dabarties ir ateities svajonė – nenugalimo grožio jėga, kuri iškyla aukščiau ir užkariauja nežinojimo, fanatizmo, smurto ir blogio jėgas“.

Mėginimus apsiprasti su svetima šalimi ir tremtimi Kančelis išreiškė nauju kūrinių tipu, kurį pats vadina maldomis. Tai kūriniai mažam ar vidutiniam instrumentiniam ansambliui, gaubiamam vokalo auros. „Exil“ išryškina kai kurias lig šiol tik numanomas tendencijas. Šį kūrinį sudaro keletas dainų arba solo kantatų. Instrumentų sumažinta iki kelių styginių ir fleitos (pakaitom altinės su bosine). Taip pat taupiai naudojamas sintezatorius ir garso įrašų intarpai. Svarbus vaidmuo tenka vokalui. Jis perteikia tekstą, atspindintį tremtinio dvasinę būseną. Tekstai parašyti vokiečių kalba. Tai 23 psalmė iš Senojo Testamento, trys Paulio Celano ir vienas Hanso Sahlio eilėraštis. Celanas ir Sahlis yra vokiškai rašę žydų tautybės autoriai. Jie patys patyrė ir kūryboje perteikė tai, kas XX-me amžiuje vadinama tremtimi. Gijai Kančeliui jie yra tartum vyresnieji broliai, išgyvenę tą patį, ką ir jis.

Kritikai pastebėjo, kad išskirtiniai Kančelio muzikos garsai gimsta iš jo tylos. Iš tikrųjų pats kompozitorius yra sakęs, kad labiausiai jį žavi „paslaptinga tyla, atsirandanti prieš tono atsiradimą“. Ryškus jo muzikos bruožas yra tai, kad tyla naudojama kaip priemonė padidinti klausytojų įspūdžius ir atsakymus.

Solistei Astai Krikščiūnaitei „Exil“ kūrinys yra ypatingas – dainininkę ir kompozitorių siejo asmenine pažintis. Būtent pats G. Kančelis daugiau nei prieš dešimtmetį A. Krikščiūnaitei pasiūlė atlikti ypatingą savo kūrinį – „Exil“. Tąkart Lietuvos nacionalines filharmonijos scenoje „Exil“ buvo atliktas mūsų šalyje pirmą kartą.

Vokalinis ansamblis „Duodeco“ – Vilniuje įsikūręs aštuonių muzikos profesionalų kolektyvas, susibūręs 2019 metais. Tai repertuaro prasme lankstus, šiuolaikiškas kolektyvas, atliekantis tiek senąsias, tiek šių dienų muzikines kompozicijas bei siekiantis populiarinti ansamblinio dainavimo žanrą Lietuvoje.

Kolektyvo savo veiklą pradėjo 2020 m. – pirmojo koncerto metu kartu su Klaipėdos kameriniu orkestru buvo atlikta A. Martinaičio oratorija „Gailestingumo altorius“.

Muzikuodami ansamblio nariai siekia nepriekaištingo bei darnaus skambesio, kuris taptų etalonu kitiems kolektyvams, žavėtų klausytoją. Kolektyvo ambicija – kurti aktualius, visuomenei patrauklius projektus, reikšmingai papildančius Lietuvos kultūrinę erdvę.

Ansamblio „Duodeco“ meno vadovas Povilas Vanžodis – perspektyvus choro dirigentas ir dainininkas, diriguojantis Šiaulių valstybiniam chorui „Polifonija“.

Vokalinio ansamblio „Duodeco“ sudėtis: sopranai – Augustė Andrijauskaitė ir Justina Leinartaitė, altai – Ūla Zemeckytė ir Evita Rudžionytė, tenorai – Povilas Vanžodis ir Evaldas Alekna, bosai – Gabrielius Gaidamavičius ir Arūnas Maliukas.

Raminta Naujanytė


Asmeninė informacija


Gimimo data ir vieta:1991 04 29, Ukmergė, Lietuva

Pilietybė:Lietuvė

Asmeninis adresas:Paribio g. 25B-17.

Vilnius, Lietuva  

Telefono nr.:+370 67057951

E-mail:r.naujanyte@gmail.com


Išsilavinimas


2020 - LMTA meno doktorantūros studijos (nebaigta)

2017 – 2019LMTA skaitmeninė kompozicija, magistro studijos

2018Erasmus studijos LHI Islandijos akademijoje

2011 – 2015 Bakalauro studijos, kompozicijos specialybė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje

2009 – 2011Vidurinis išsilavinimas su sustiprintu muzikiniu išsilavinimu Vilniaus Juozo Tallat – Kelpšos konsrevatorijoje

2006 – 2009 8-11 klasė Antano Smetonos gimnazijoje

1999 – 2006Chorinis dainavimas Ukmergės muzikos mokykloje

1998 – 2006 Pagrindinis išsilavinimas Lyduokių pagrindinėje mokykloje


Darbo patirtis

2021VILNIUS TECH lektorė

2021Eurovizijos konkurso tarptautinės komisijos narė

2020 – 2021 Muzikalkė privačios mokyklos dainų rašymo kurso vadovė

2020 -LATGA tarybos prezidentė

2020 - 2021LMTA  paskaitos „Muzikos technologijos ir raštingumas“ lektorė

2020 - LMTA  paskaitos „Muzikos kontekstai“ lektorė

2020Autorinių kursų „Garso vaidyba: kūrybingas improvizacijos taikymas muzikos pamokose”

2019LMTA suagusių vasaros akademijos kursų elektroninės kompozicijos dėstytoja

2016 – 2019Vytauto Kernagio fondo organizuojamos “Bjelle’s sceninio meistriškumo” stovyklos vadovė

2019“Oi Pelėda” vaikų kūrybiškumo centro užsiėmimų vadovė

2018“LRT Plius” televizinės laidos “Garsiau” kūrėja, redaktorė ir vedėja

2018Suagusių vasaros akademijos kursų elektroninės kompozicijos dėstytoja

2018Kinų vaikų delegacijos projekto LMTA kompozicijos mokytoja

2018Čikagos lietuvių bendruomenės vaikų stovyklos vadovė Le Monte, USA

2017 – 2018  Vaikų konkurso “Dainų dainelė” laidos vedėja, “LRT Kultūros” televizija

2017 – 2018 LRT Opus radijo laidos redaktorė ir vedėja

2016“Muzikos improvizacijos” užsiėmimų vadovė Demokratinėje mokykloje

2016“Garso vaidyba” paskaitos LMTA pirmo kurso studentams dėstytoja

2014Mokytoja Ąžuoliuko muzikos mokykloje

2013Youth to youth projekto workshop'ų lektorė

2010Choro vadovė ir dirigentė Ukmergės kultūros centre

(neoficialūs darbai)Renginių organizatorė, renginių vedėja, pianinų derintoja, privačių paskaitų lėktorė


Muzikinė patirtis, kursai, konkursai, veikla


2021Jaunųjų kompozitorių konkurso vertinimo komisijos narė

2019Koncertinis turas „PLANet B” Japonijoje ir Pietų Korėjoje

2019ANMA konferencijos dalyvė, LMTA studentų atstovė

2019Solinio albumo pristatymo koncertai Japonijoje ir Pietų Korėjoje

2019Solinis albumas „PLANet B”

2019Grupės “Miško gyventojai” vinilinės plokštelės pristatymas

2018Koncerto “Lietuviais Esame Mes Gimę” Čikagoje pagrindinė solistė

2018Solinis koncertas Reykjavike, IÐNÓ koncertų salėje

2018Konkurso “Dainuoju Lietuvą” dalyvė

2017LRT Opus autorinės laidos “Taip ir toliau” kūrėja ir vedėja

2016 “Miško gyventojų” grupės vokalistė

2016 EP “Kas Tu Toks”

2015Koncertas Mozarteum akademijoje Austrijoje

2015Grupių BjelleBand ir Bjelle III veiklos pradžia

2015Šv. Kristoforo orkestras atliko kūrinį “SOHUM”

2014Projekto “Interdisciplinary Involvement and Community Spaces” (Izmir'e, Turkijoje)  dalyvė

2014“Vox Juventutis” jaunųjų kompozitorių chorinės muzikos konkursas, II vieta

2014Sukurtas projektas “Gongai ir Bjelle”

2013“Vox Juventutis” jaunųjų kompozitorių chorinės muzikos konkursas, III vieta

2013 Televizinio projekto “Romeo and Juliet” nugalėtoja

2013Ukmergės miesto muzikinės dalies atsotvė reprezentacinėje kelionėje Kam'yanets'-Podil's'kyi mieste (Ukrainoje)

2012“Vox Juventutis” jaunųjų kompozitorių chorinės muzikos konkursas, III vieta

2011Workshop'as su Bobby McFerrin Estijos muzikos ir teatro akademijoje

2011“Lietuvos talentai” II vietos laimėtoja

2011“Vaikų balsas” nominacija

2011M.A.M.A. apdovanijomų nominantai: geriausia nauja metų grupė

2010Grupės Bjelle ir Perū įkūrėja, vokalistė, dainų autorė

2008 “Ave Vita”  dainų konkurso Grand Prix laimėtoja


Socialinė veikla

2019 – 2020Projekto „Kartu“ lektorė

2016 – 2017“Savaitgalis be sienų” projekto kūrėja

2015 – 2017Vytauto Kernagio fondo Bjelles Sceninio meistriškumo stovykla

2007 – 2008 Ukmergės Antano Smetonos gimnazijos mokinių prezidentė

2007 – 2008Ukmergės rajono savivaldybės jaunimo reikalų tarybos narė

2007 – 2008URJOS AS narė

2007 – 2008UJVC narė




Kūryba


2011 Brolužis balsui, gitarai ir dviems violončelėms (~4:40min.)

2012 Kame išganymas SATB chorui (~5min.)

2012    Taifūno akyje SSAA chorui (~3min.)

2012    Haiku SATB chorui (~2min.)

2012    Miške SSAA chorui (~3min.)

2013Vienos dienos nuotrupos SATB chorui (~5min.)

2013We will riot filmo garso takelio dalis (~4min.)

2014To Find the Moon SATB chorui  ir kosmo gongui (~7min.)

2014Sohum styginių orkestrui (~8min.)

2014Trys paros prie mylimosios slenksčio filmo garso takelis (~15min.)

2014Fotografija be dirbtinių šypsenų filmo garso takelis (~15min.)

2015Dovana Kalėdų Seneliui vaikų spektaklio kompozitorė

2016 EP albumas “Kas Tu Toks” (~45min.)

2017      !o!o! balso, gyvosios elektroninės muzikos ir tibetietiškų indų ambisoninis kūrinys (~13min.)

2017Negerai temperuotas klavyras preparuotam pianinui, mikroschemai ir kompiuteriui (2min.)

2017   Ryto suktinis traktoristo visatoje garso takelis, ambisoninėi erdvei, (~3:30min.)

2018Soundscape web kamerai ir VST kontroleriui (~)

2018     MAXimas garso takelis, ambisoninėi erdvei, (~3:30min.)

2018Scrolling f DIEM daviklių sistemai (~5min.)

2018     Kokoso gyvenimas fortepijonui ir vaikų ansambliui (~3min.)

2018     Draugystė fortepijonui ir vaikų ansambliui (~3min.)

2018O Viešpatie, Vilnius vaikų spektakio kompozitorė

2019    Female Entertainer SSAA chorui (~5min.)

2019PLANet B solinis albumas (~45min.)

2019    Grupės Miško gyventojai albumas (~55min.)

2019   Yči go, yči ė daviklių sistema, Gadli sistema, Kinect kamera ir garso takelis. (~17min.)

2020  Words Stutter elektroakustinis kūrinys

Augustas Gornatkevičius

Teatro režisierius


IŠSILAVINIMAS


2018 - 2020  Lietuvos muzikos ir teatro akademija (LMTA)

Teatro režisūra (MA)


2014 – 2018  Lietuvos muzikos ir teatro akademija (LMTA)

Teatro režisūra (BA)


2009 – 2013    Vilniaus licėjus


REŽISUOTI SPEKTAKLIAI


2021 Kovas    Paulina Okunytė „Mirgėjimas“

Nacionalinis Kauno dramos teatras


2020 Rugpjūtis  Anni Ihlberg „Calamari Union 2. Megastar”

Įkvėpta Aki Kaurismäki filmo „Calamari Union“

LMTA, Valstybinis jaunimo teatras, Helsinkio teatro akademija TeaK


2019 Rugsėjis  Tomas Šinkariukas „Kelionė į Edeną“

Juozo Miltinio dramos teatras, sindikatas „Bad Rabbits“

Nominuotas „Auksiniam scenos kryžiui“ - nepagrindinis moters vaidmuo


2019 Vasaris  Indrė Bručkutė „Hotel Universalis“

Juozo Miltinio dramos teatras


2018 Balandis  Bernard-Marie Koltès „Roberto Zucco“

Juozo Miltinio dramos teatras


2017 Rugsėjis   „Vieniši.“ pagal Gerhart Hauptmann „Vieniši žmonės“

Lietuvos rusų dramos teatras


REŽISUOTI PJESIŲ SKAITYMAI


2020 Lapkritis  Goda Simonaitytė „Karalius Latras“

Lietuvos nacionalinis dramos teatras, Festivalis Versmė


2019 Lapkritis  Dragica Potočnjak „Triukšmas, kurį kelia gyvūnai, nepakenčiamas“

Lietuvos nacionalinis dramos teatras, Festivalis Versmė


2019 Balandis  Dovilė Zavedskaitė „Sniego senis besmegenis“

Festivalis Dramokratija


2018 Gruodis  Martyna Wawrzyniak „Nepriklausomos 18-18“

Juozo Miltinio dramos teatras


2017 Balandis  Indrė Bručkutė „Anoniminė Ša.lis“

Festivalis Dramokratija


PRAKTIKOS


2017 sausis - kovas  Režisierės Yanos Ross asistentas spektaklyje „Trys seserys“

Lietuvos nacionalinis dramos teatras


2016 rugpjūtis - spalis  Režisieriaus Jono Vaitkaus asistentas spektaklyje „Apreiškimas Marijai“

Lietuvos nacionalinis dramos teatras


KŪRYBINĖS DIRBTUVĖS, SEMINARAI


2021    Kūrybinės dirbtuvės: romano adaptavimas spektakliui

Dėstytojas: Krzysztof Warlikowski

Venecijos teatro bienalė


2020    Nuotolinė paskaita: „Disconnected“

Dėstytojas: Falk Richter

Artūro Areimos teatras


2020    Kūrybinės dirbtuvės: lytėjimo iliuzija vaizdo konferencijos metu

Dėstytojas: Stefan Kaegi

Festivalis Sirenos


2020    Kūrybinės dirbtuvės: politinis teatras: vertė ir pritaikomumas

Dėstytojas: Oliver Frljič

Festivalis Sirenos


2017    Kūrybinės dirbtuvės: „Epos. 21st century. Livonians”

Dėstytojai: Eero Epner, Tarmo Jüristo (Theatre NO99, Estija)

Baltic Drama Forum 2017, Latvija


2017  Europe Theatre Prize edukacinė programa: susitikimai, konferencijos,

diskusijos.

Roma, Premio Europa per il Teatro


2016  Kūrybinės dirbtuvės: „Įžmogintas teatras“

Dėstytojas: Nullo Facchini

Lietuvos nacionalinis dramos teatras


2016  Praktinis įvietinto ir įtraukiančio teatro seminaras: „Miestas kaip scena“

Dėstytojai: Rimini Protokoll.

Artscape Vasaros teatro mokykla


KITA KŪRYBINĖ VEIKLA


2020    Dalyvavimas ir eskizų pristatymas festivalyje „Jauno teatro dienos“

Klaipėdos jaunimo teatras


2018  Režisuotas Simonos Davlidovičiūtės mados kolekcijos „Petit Chicago“

pristatymas

Mados injekcija


2015     Gidas Rimini Protokoll spektaklyje „Remote Vilnius“

Lietuvos nacionalinis dramos teatras, festivalis Sirenos


2013  Režisuotas Simonos Davlidovičiūtės mados kolekcijos „3jinė“ pristatymas

Vilniaus dizaino kolegija, festivalis Now Japan


VISUOMENINĖ VEIKLA


2016-2018  LMTA atstovas tarptautiniame teatro mokyklų tinkle E:UTSA

Europe: Union of Theatre Schools and Academies


2016-2018    E:UTSA valdybos narys (board member)

Partneriai