Dalyviai

Vilimas Norkūnas (vargonai, Lietuva)

Vilimas Norkūnas senąja muzika susižavėjo 2002 metais Zalcburge (Austrija), studijuodamas vargonų ir sakralinės muzikos specialybes Mocarteumo universitete (prof. Heribert Metzger klasėje). Čia pradėjo mokytis groti klavesinu, klavikordu, hamerklavyru ir studijuoti basso continuo. 2006 m. Vilimas Norkūnas laimėjo I-ąją vietą J. Žuko jaunųjų vargonininkų konkurse. Nuo 2008 metų studijas tęsė Graco menų universitete, kuriame 2011 metais įgijo sakralinės muzikos ir vargonų magistro laipsnį (prof. Ulrich Walther vargonų klasėje), 2012 metais – chorinio dirigavimo magistro laipsnį (prof. Johannes Prinz klasėje). 2014 metais su pagyrimu baigė klavesino studijas (prof. Michael Hell klasėje), kurių metu ypatingą dėmesį skyrė basso continuo, gilinosi į kamerinės muzikos atlikimo subtilybes.

Koncertavo su Stirijos barokiniu orkestru „Neue Hofkapelle Graz“ (Austrija), Gustavo Mahlerio jaunimo orkestru (2009 m.), Šv. Kristoforo orkestru, konsortu „Brevis“, chorais „Jauna muzika“, „Brevis“, „Aukuras“, įvairiais ansambliais. Dalyvavo tarptautiniame senosios muzikos festivalyje Lione (Prancūzija).

Vilimas yra vienas senosios muzikos ansamblio „Chiaroscuro“ įkūrėjų ir narių. Kartu su šiuo ansambliu jis pasirodė tarptautiniame festivalyje „Banchetto musicale 2015“. Kolektyvas keliauja po Lietuvą su teatralizuota muzikine programa „Affetti musicale“. Savo programa „Rosa das Rosas“ ansamblis papuošė Salų muzikos festivalį, paruošė ir pristatė programą skirtą C. Ph. Emanuelio Bacho 300-osioms gimimo metinėms.

Norkūnas taip pat surengė nemažai koncertų su barokinio smuiko virtuoze Ūla Kinderyte (JAV).

TOMAS AMBROZAITIS (dirigentas)

Gimė 1979 m. rugpjūčio 8 d. Klaipėdoje. Baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademiją, yra muzikos magistras, meno licenciatas, Klaipėdos universiteto docentas. Stažavosi Leipzig‘o „Feliks‘o Mendelsohn‘o Bartholdy“ aukštojoje muzikos ir teatro akademijoje, nuolat dalyvauja įvairiuose kvalifikacijos kėlimo kursuose Lietuvoje ir užsienyje.
Nuo 2001 m. dirbo pedagoginį darbą bei dirigavo įvairiems muzikos kolektyvams, tokiems, kaip Klaipėdos mišrus choras „Aukuras“, Klaipėdos koncertų salės kamerinis orkestras ir kt.
2011 – 2016 m. vadovavo Šiaulių valstybiniam kameriniam chorui „Polifonija“.
Nuo 2015 m. yra Klaipėdos Jaunimo simfoninio orkestro dirigentas, nuo 2016 m. – Klaipėdos muzikos akademijos docentas ir Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro dirigentas. 2017 m. paskirtas šio teatro vyriausiuoju dirigentu.
Tomas Ambrozaitis nuo 2005 m. yra Lietuvos chorų sąjungos narys, eilę metų buvo Klaipėdos miesto kultūros tarybos narys, nuo 2015 m. yra Lietuvos liaudies kultūros centro chorų ekspertas-konsultantas.
Koncertinėje veikloje išskiriamos jo parengtos ir įgyvendintos koncertinės programos bei meniniai projektai su Klaipėdos berniukų ir jaunuolių choru „Gintarėlis“ bei Šiaulių valstybiniu kameriniu choru „Polifonija“ su įvairiais orkestrais Lietuvoje ir užsienyje (Vokietijoje, Austrijoje, Latvijoje, Kroatijoje ir kt.)
Ypatingą vietą Tomo Ambrozaičio kūrybinėje biografijoje užima Dainų šventės, kur nuo 2007 m. periodiškai jis yra Dainų dienos vyriausias dirigentas.
Kaip meno ekspertas ir vertintojas, Tomas Ambrozaitis dalyvauja įvairių konkursų ir festivalių bei Dainų švenčių vertinimo komisijose.
Tarptautinio velykinės muzikos festivalio „Resurrexit“ meno vadovas.
Su Šiaulių valstybiniu kameriniu choru „Polifonija“ parengė ir išleido kompaktines plokšteles „Lietuviškas motetas“, Nijolės Sinkevičiūtės „Oi, ant kalno“, Donato Zakaro „Nors žvaigžde tu pakiltum…“.
2016- 2017 koncertiniame sezone, tapęs Klaipėdos muzikinio teatro vyriausiuoju dirigentu, jis parengė 5 premjeras: G.Puccini „Bohema“, P.Chaikovskij „Jolanta“, A.Adam „Žizel“, R. Leoncavallo opera „Pajacai“, G.Rossini „Sevilijos kirpėjas“. Taip pat tęsia kitų dirigentų pastatytas programas: J.Liepinš „Paryžiaus katedra“. J.Štrauso valsų programa, popuri „Bitlų šou“, M.K. Čiurlionio kūrinių programa.
2017 m. T. Ambrozaitis apdovanotas Karalienė Luizės medaliu už nuopelnus Klaipėdos miesto švietimui ir kultūrai.
2017-2018 m. koncertiniame sezone KVMT sceną išvydo 2 nacionalinės premjeros: G. Kuprevičiaus opera „Prūsai“ bei A. Kučinsko opera vaikams „Žvaigždžių opera“.
2019 metus dirigentas pradėjo iškilmingu koncertu, skirtu kompozitoriaus E. Balsio 100-mečiui paminėti, kuriame skambėjo I koncertas smuikui ir orkestrui bei simfoninė siuita pagal baletą „Eglė Žalčių karalienė“. Kūrinius atliko smuikininkė Lina Marija Songailė ir KVMT orkestras.
Aktyviai dalyvauja šalies muzikiniame gyvenime, aktyviai propaguodamas lietuvišką chorinę muziką.

ŠIAULIŲ VALSTYBINIS KAMERINIS CHORAS „POLIFONIJA“

Valstybinis kamerinis choras „Polifonija“ – vienas žinomiausių Lietuvos profesionalių chorų. Kolektyvo įkūrimo data – 1974 metų gruodžio 31 d. Tai buvo pirmasis tuomečio senosios muzikos ansamblio koncertas, kuris išaugo į gražią tradiciją – kasmet rengiamus naujametinius koncertus. Dirigento Sigito Vaičiulionio įkurtas vokalinis senosios muzikos ansamblis vienintelis Lietuvoje tada dainavo Renesanso ir Baroko epochų kompozitorių kūrinius. Iš pradžių kolektyvą globojo Šiaulių pedagoginis institutas, o vėliau – Šiaulių aukštesnioji muzikos mokykla. Platus choro repertuaras apima kūrinius nuo Renesanso iki šiuolaikinės muzikos. Choras yra koncertavęs su Lietuvos nacionaliniu ir valstybiniu simfoniniais orkestrais, Lietuvos kameriniu ir Šv. Kristoforo orkestrais, Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro ir kameriniu orkestrais, „Vilnius Sinfoniea“, Lietuvos kariuomenės orkestru, valstybiniu pučiamųjų instrumentų orkestru „Trimitas“, Baltarusijos valstybiniu kameriniu, Lvovo filharmonijos (Ukraina), Sankt Peterburgo valstybiniu simfoniniu (Rusija) orkestrais, o taip pat su tokiais ansambliais kaip „Musica humana“, „Senosios muzikos akademija“ (Rusija) ir kitais garsiais muzikos kolektyvais.

Choro „Polifonija“ meno vadovo pareigas eina Tomas Ambrozaitis.

Koncertinės įstaigos vadovė Nijolė Saimininkienė.

Ansamblis „AR’s Musica“ (Lietuva)

„AR’s Musica“ – tai profesionalius muzikantus vienijantis kamerinis ansamblis, kurio ašimi jau yra tapusi baroko muzika. „AR’s Musica“ gimė iš noro sukurti neapčiuopiamą erdvę tokiam muzikos menui, kuris pakylėtų, vestų į šviesą, džiaugsmą, harmoniją – tokia ir yra baroko muzika“, – sako ansamblio idėjos sumanytojas fleitininkas Andrius Radziukynas. Tačiau vien ja ansamblis neapsiriboja – „AR‘s Musica“ nariai nuolat ieško žaismingo, kūrybiško santykio su įvairiais žanrais, žymius klasikos kūrinius derina su šiuolaikinių kompozitorių kūryba, ieško paralelių, naujų interpretavimo formų ir galimybių.

Ansamblis per metus parengia po dvi naujas programas, koncertuoja Vilniaus kongresų rūmuose, Kauno valstybinėje filharmonijoje, Šiaulių valstybinio choro „Polifonija“ organizuojamame muzikos festivalyje „Resurrexit“, Lietuvos rašytojų sąjungos renginiuose. Jau kelerius metus kartu grojantis kolektyvas 2018 m. nusprendė pasivadinti „AR‘s Musica“ vardu. „Žodis „ars“ išvertus iš lotynų kalbos reiškia „meną“, „įgūdį“, tačiau jo indoeuropietiškos šaknies prasmė taip pat yra „būti kartu“, „sujungti“. Vadinasi, visi mes čia esame sujungti muzikos meno“, – pasakoja A. Radziukynas.

„AR’s Musica“ nariai taip pat groja ir kituose žymiuose, pripažinimo sulaukusiuose kameriniuose ansambliuose: Andrius Puplauskis – Šv. Kristupo kvintete, Ieva Sipaitytė – kvartete „Chordos“, Toma Bandzaitytė ir Ričardas Vytas – ansamblyje „Musica Humana“, Povilas Jacunskas – trio „FortVio“, Arnas Kmieliauskas – ansambliuose „Microorkéstra“ ir „Twenty Fingers Duo“. Visi ansamblio muzikantai yra Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro nariai (meno vadovas ir vyr. dirigentas Gintaras Rinkevičius).

Zagrebo gitarų kvartetas (Kroatija)

Zagrebo gitarų kvartetas buvo įkurtas 1990 metais, kai garsus gitaros mokytojas ir meno vadovas prof. Ante Čagalj į šį ansamblį surinko geriausius savo mokinius. Po nedidelių pasikeitimų kvartete šiuo metu groja: Tomislav Vasilj, Krunoslav Pehar, Melita Ivković ir Frane Verbanac.

Kvartetas aktyviai gastroliuoja – aplankyta trisdešimt šalių keturiuose kontinentuose. Tarp jų JAV, Kanada, Rusija, Kinija, Indija, Pietų Afrika, Jungtiniai Arabų Emyratai. Koncertuota tokiuose muzikos centruose kaip Londonas, Paryžius, Barselona, Roma, Milanas, Florencija, Triestas, Stokholmas, Kopenhaga, Briuselis, Praha, Bratislava, Viena, Gracas, Liubliana, Mariboras ir Sarajevas. Šis jaunų, bet patyrusių muzikantų ansamblis su pasisekimu dalyvavo keliuose prestižiniuose tarptautiniuose konkursuose. Trijuose jų tapo absoliučiais nugalėtojais: Tortonoje (Italija, 1996 m.), Viaredžio mieste  (Italija, 1998 m.) ir Grand Prix laimėtas Pšemislyje (Lenkija, 1998 m.). Po pastarojo konkurso Zbigniew‘as Dubiella rašė žurnale „Swiat Gitary“: „Jau daugelį metų man neteko girdėti nieko labiau jaudinančio… Po jų pasirodymo viskas, ką buvo galima daryti – išeiti ir sušukti „Viva guitarra!”.

1998 metais kvartetas laimėjo Ivan Lukačić prizą už geriausią pasirodymą festivalyje „Varaždin Baroque Evenings“ (Varaždino baroko vakarai). Po dviejų metų to paties festivalio publika buvo pakviesta į pasaulinę Bacho „Fugos meno“, aranžuoto gitaroms, premjerą, kuri sulaukė entuziastingų žurnalo „Classical Guitar“ redaktoriaus Kolino Kuperio (Colin Cooper) atsiliepimų. Savo recenzijoje jis rašė: „Tai buvo mano nepaprasčiausias ir ryškiausias su gitara susijęs potyris, kokį tik galiu prisiminti“.

Kvartetas atlieka didžiulį, stilistiškai platų repertuarą: nuo renesanso ir baroko meistrų iki šiuolaikinių autorių; nevengia džiazo ir pasaulio muzikos, o taip pat puikių Kroatijos jūros pakrantės ir žemyninės dalies tradicinės muzikos aranžuočių. Be to, ansamblis ypatingą dėmesį skiria šiuolaikinės muzikos kūrėjams, tokiems kaip dešimt šiuolaikinių Kroatijos kompozitorių (Brkanović, Miletić, Marković, Klobučar, Uhlik, Sunko, Josipović, Seletković, Majurec, Skender), dedikavusių šiam kolektyvui savo originalias kompozicijas, o taip pat ir Kosovo kompozitoriui Valton Beqiri.

Išleistos dvi kompaktinės plokštelės: „Da fuga a milonga“ (2005 m.) ir „Preliudai ir fugos“ (2014 m.). Kvarteto atliekama muzika transliuota tarptautinio radijo kanalais, tarp kurių – BBC 3 radijas ir Vatikano radijas.

Lina Marija Songailė (smuikas, Lietuva)

Lina Marija Songailė (Domarkaitė) – jaunosios kartos smuikininkė, konkursų laureatė, aktyviai koncertuojanti Europoje ir už jos ribų. 2014-2018 m. ,,Grammy” apdovanojimą laimėjusio orkestro „Kremerata Baltica“, vadovaujamo legendinio smuikininko Gidon Kremer, narė. Su šiuo orkestru grota garsiausiose pasaulio koncertų salėse (Carnegie Hall, Suntory Hall, Elbphilharmonie, Berliner Philharmonie, Musikverein).

Lina Marija yra Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazijos absolventė (mokytojos Saulutės Domarkienės smuiko klasė). 2006-2008 m. mokėsi Italijoje, Imolos muzikos akademijoje „In Contri col Maestro”. Smuikininkė studijavo prestižiniuose Europos menų universitetuose: 2012m. bakalauro studijas baigė Austrijoje „Universität für Musik und darstellende Kunst Graz“ (prof. Silvia Marcovici smuiko klasė). 2014 m. magistro laipsnį aukščiausiais įvertinimais įgijo Šveicarijoje „Conservatorio della Svizzera italiana”, Lugano (prof. Pavel Berman smuiko klasė).

Lina Marija Songailė yra daugelio nacionalinių ir tarptautinių konkursų laureatė: I-oji vieta, ryškiausios Lietuvos atlikėjos vardas tarptautiniame „Gradus ad Parnassum” konkurse Kaune, I-oji premija festivalyje „Gasparo da Salo” Italijoje. Sėkmingi soliniai pasirodymai tarptautiniuose festivaliuose: „Vladimir Spivakov invites“ (Rusija), „Gasparo da Salo” (Italija), „Pažaislio muzikos festivalis“, „Livorno Music Festival” (Italija) ir kt. Griežė solo su kameriniais ir simfoniniais orkestrais Lietuvoje bei užsienyje, bendradarbiaujant su dirigentais prof. S. Sondeckiu, I. Lapinsch, A. Kruzkov, P. Berman.

Lina Marija tobulinosi pas smuiko meno meistrus: Ivry Gitlis, Liana Issakadze, Yuri Mazurkevich, Dana Pomeransaitė-Mazurkevich, Ayke Agus, Zakhar Bron.

„Gustav Mahler Jugendorchester“ narė (2013 m.), European Philharmonic of Switzerland narė (2017 m.).

2014 metais, Lietuvos Respublikos kultūros ministro įsakymu, Linai Marijai suteiktas meno kūrėjo statusas.

Nuo 2017 m. smuikininkė dėsto LMTA Klaipėdos fakultete (2017-2018 m. Klaipėdos universiteto Menų akademija) ir Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazijoje.

Styginių instrumentų kvartetas „Akilone“ (Prancūzija)

Styginių instrumentų kvartetas „Akilone“ (Quatuor Akilone) , turi gilią ir poetišką kūrinių atlikimo viziją, išgarsėjęs puikiu repertuaru, išsiskiriančiu muzikalumu ir vaizduote. Tai yra žmogiškasis ir muzikinis nuotykis, gimęs Paryžiuje 2011 metais.

Apdovanojimus pelnęs kvartetas, pirmojo didžiojo prizo 8-ojo Tarptautinio Bordo styginių kvartetų konkurso laureatas ir 2016 m. gegužės mėnesio ProQuartet prizo laimėtojas. „Akilone“ keliavo su koncertiniais turais po Europą ir Japoniją. Kvartetas koncertavo Wigmore Hall koncertų salėje Londone, Scuola Grande di San Giovanni Evangelista Venecijoje, Munetsugu salėje Nagojoje, Maison de la Radio ir Salle Cortot Paryžiuje bei tokiuose festivaliuose kaip Les Vacances de Monsieur Haydn, Orangerie de Sceaux arba Festival des Arcs.

Jaunas ansamblis didžiuojasi savo ryšiais su kitais muzikantais, tokiais kaip Vladimir Mendelssohn, Tabea Zimmermann, Avri Levitan, Jérôme Pernoo, David Walter, Florent Héau, Jean-François Heisser ir Pavel Gililov.

Kvarteto narės mokėsi pas tokius didžius kamerinės muzikos atlikėjus kaip Hatto Beyerle, Johannes Meissl ir Vladimir Mendelssohn, bei iš tokių žymių kvartetų kaip Quatuors Ysaÿe, Rosamunde ir Ebène. Kvartetas savo praktikoje taip pat taiko vertingus Mathieu Herzog patarimus.

Greta savo tarptautinės karjeros, bendradarbiaudamas su asociacijomis Concerts de Poche ir Musethica, Quatuor Akilone pasiekia platesnį klausytojų ratą, mažiau pratusį prie klasikinės muzikos koncertų.

Pirmasis kvarteto kompaktinis diskas buvo išleistas 2018 m. lapkričio mėnesį (leidykla „Mirare“).

Kvartetas yra Europos kamerinės muzikos akademijos Alumni narys ir Proquartet-Europos kamerinės muzikos centro rezidentas nuo 2016 metų, Generation Spedidam narys ir Fondation Banque Populaire laureatas nuo 2017 metų. Kvartetas buvo atrinktas dalyvauti projekte „Le Dimore del Quartetto“.

Wojciech Waleczek (fortepijonas, Lenkija)

Wojciech Waleczek tarptautinėje muzikų bendruomenėje yra žinomas kaip pianistas, pasižymintis ypač aukštais atlikimo standartais. 1980 m. gimęs menininkas išsiskiria turtinga koncertine karjera, su simfoniniais orkestrais skambinęs solinius fortepijono rečitalius ir kamerinės muzikos koncertus 26 Europos šalyse bei Kazachstane, Jordanijoje, Tunise, Palestinoje, Alžyre, Turkijoje, Irane, Irake, Japonijoje, Argentinoje, Gajanoje, Suriname, Kanadoje ir JAV.
Jis pasirodė kaip solistas su šių filharmonijų orkestrais: Bydgoszcz, Kalisz, Karlovi Varų, Kielce, Koszalin, Liublino, Lodzės, Opolės, Rzeszów, Torunės, Ščecino, Wałbrzych, Vroclavo, Zabrze, Sinfonia Iuventus, Lenkijos kameriniu filharmonijos orkestru Sopote, Capella Bydgostiensis, Bethoveno akademiniu orkestru Krokuvoje, Lenkijos radijo orkestru Varšuvoje, Elbląg kameriniu orkestru, Kaposvar simfoniniu orkestru, Moldavijos nacionaliniu kameriniu orkestru, Amano simfoniniu orkestru, Akademinio teatro simfoniniu orkestru Briest mieste. Jis bendradarbiavo su daugeliu dirigentų, įskaitant: M. J. Błaszczyk, Ł. Borowicz, K. Bumann, G. Chmura, S. Chrzanowski, M. Diadiura, M. Dworzyński, C.  Joon-Gun, M. Gawroński, Cz. Grabowski, I. Hobson, G. Kerenyi, V. Kiradijev, J. Kosek, M. Lebel, M. Nesterowicz, M. Metelska, O. Palymsky, D. Pavilionį, M. Pijarowski, P. Przytocki, W. Rajski, J. Rogalą, Z. Rychert, J. Salwarowski, M. Sidiq, R. Silvą, M. Smolij, A. Sosnovsky, M. Sugar, P. Veneri, T. Wojciechowski, M. Wolniewski, J. M. Zarzycki, M. Żółtowski, B. Żurakowski.
2014 metais leidykla „Naxos“ išleido Waleczek‘o kamerinės muzikos albumą „Liszt – music for violin and piano“ (Listo muzika smuikui ir fortepijonui), įrašytą kartu su smuikininku Voytek Proniewicz.
2017 metais Austrijos įrašų kompanija „Capriccio“ išleido jo solinę kompaktinę plokštelę „Liszt-Etudes de Paganini, Transcendental Etudes after Paganini“ (Liszt-Etudes de Paganini, Transcendentiniai etiudai pagal Paganini).


Diana Tiškovaitė (sopranas, Lietuva)

Diana Tiškovaitė – dainininkė (sopranas), asociacijos „Muzikos galia“ vadovė, dalyvavusi operos pastatymuose su Baltijos kameriniu operos, Lietuvos nacionaliniu operos ir baleto, Baroko operos teatrais, Lietuvos kameriniu, Klaipėdos muzikinio teatro, Kauno muzikinio teatro, Šiaulių kameriniu, „Vilniaus sinfonietta“ orkestrais. Pastaruoju metu aktyviai populiarina sakralinio teatro žanrą, koncertuoja kaip kamerinės muzikos atlikėja ir įvairių projektų dalyvė.

Nomeda Bėčiūtė (aktorė, Lietuva)

Nomeda Bėčiūtė – teatro ir televizijos aktorė, edukologė. Valstybiniame Šiaulių dramos teatre sukūrusi per 50 vaidmenų. Dalyvauja įvairiuose projektuose, literatūriniuose vakaruose, veda renginius, dalinasi aktorinio meistriškumo paslaptimis paskaitose ir seminaruose.

Regina Marozienė (kanklės, Lietuva)

Menotyros mokslų daktarė Regina Marozienė – kanklininkė, respublikinių ir tarptautinių konkursų laureatė, rengianti solinius koncertus, Lietuvoje ir užsienyje aktyviai koncertuojanti kaip įvairių kolektyvų narė. Yra grojusi pritariant Klaipėdos kameriniam, Lietuvos nacionaliniam simfoniniam orkestrams, Šiaulių miesto pučiamųjų instrumentų orkestrui. Groja įvairių tipų kanklėmis (liaudiškomis, koncertinėmis, elektrinėmis).

Kaspars Zemītis (gitara, Latvija)

Kaspars Zemītis gimė 1973 m. vasario mėn. 14 d. Iš pradžių jis mokėsi groti klarnetu Cesis vaikų muzikos mokykloje. Vėliau studijavo saksofoną Cesis Muzikos kolegijoje ir Jāzepa Mediņa Rygos Muzikos kolegijoje, vadovaujamas profesoriaus Artis Sīmaņis.

Grojimo gitara įgūdžius jis įgijo besimokydamas savarankiškai ir grodamas įvairiose grupėse. 2008 metais jis studijavo grojimą klasikine gitara pas docentą Julių Kurauską ir baigęs Jāzeps Vītols Latvijos muzikos akademiją įgijo klasikinės gitaros mokytojo specialybę.

Kaspars tobulino savo žinias ir grojimo gitara įgūdžius gitaros meistriškumo kursuose, kuriuos vedė  Alexander Vinicky (Rusija), G. Grani (Italija). Nuo 2011 metų K. Zemitis yra pirmasis muzikantas,  įgijęs klasikinės gitaros magistro laipsnį Latvijos muzikos akademijoje.

Jis yra bendradarbiavęs su daugeliu pripažintų Latvijos orkestrų, chorų, muzikantų ir grupių, taip pat yra dalyvavęs daugybėje įvairių muzikinių projektų. Be to, jis dirba kaip studijos muzikantas ir aktyviai koncertuoja.

Daugiau nei 20 metų moko groti gitara. Šiuo metu Kaspars yra dėstytojas Jāzeps Vītols muzikos akademijoje. Aktyviai dalyvauja edukacinėje veikloje, pats yra iniciatorius ir vadovauja vaikų ir jaunimo vasaros stovykloms, skirtoms populiarinti grojimą gitara.

Išleisti kompaktiniai diskai:

Mana lūgšana / Mano malda, 2017

Vētra klusumā / Audra tyloje, 2018

Povilas Vanžodis (dirigentas, Lietuva)

Povilas Vanžodis (g. 1995 m.) 2014 m.  baigė Kauno Juozo Gruodžio konservatorijos chorinio dirigavimo studijas (dėst. Ramutė Štreimikytė). Dabar studijuoja chorinį dirigavimą Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje prof. Vytauto Miškinio klasėje. Yra įvairių choro dirigentų konkursų laureatas šalies mastu.

Mokydamasis Kaune, dirbo mišraus jaunimo choro „Exaudi“ (įkurtas 2011 m.) chormeisteriu. 2015 m. buvo tarptautinio choro chormeisteriu pasauliniame jaunimo projekte „MAGIS“ (Lenkija). 2016 m. dalyvavo ir laimėjo konkurse mišraus jaunimo choro „Exaudi“ meno vadovo ir dirigento pareigoms užimti. Nuo to laiko su choru atliko įvairių pasaulio kompozitorių ir laikotarpių chorinę muziką, organizavo koncertus Lietuvoje ir užsienyje. Pirmą kartą Lietuvos publikai choras „Exaudi“ pristatė kompozitoriaus Vaclovo Augustino kūrinį „The Face of Christ“ ir įrašė jo kompaktinę plokštelę.

Studijuodamas Vilniuje, vienerius metus vadovavo šv. Jono brolių Išganytojų bažnyčios chorui „Adoramus“ (vad. Imantas Šimkus). Nuo 2014 m. – profesionalaus kamerinio choro „Jauna muzika“ (vad. Vaclovas Augustinas) dainininkas ir Dievo Gailestingumo šventovės ansamblio, atliekančio įvairių tautų senąją muziką, dirigentas bei dainininkas. 2016 m. pradėjo dainuoti senosios muzikos vokaliniame ansamblyje „Ignis“ (vad. Vilimas Norkūnas), su kuriuo 2018 m. tarptautiniame chorų sakralinės muzikos festivalyje „Kaunas Musica Religiosa“ laimėtas aukso diplomas. Tais pačiais metais parengė „Swedbank“ darbuotojų mėgėjų chorą dalyvauti Lietuvos Dainų šventėje.

ANSAMBLIS „ARSIS“ (varpai, Estija)

Meno vadovas ir dirigentas Aivar Mäe

Varpininkų ansamblis „Arsis“ (Estija) gimė iš kamerinio choro „Arsis“ 1993 m. Šiandien ansamblį sudaro aštuoni nariai, grojantys pačia įspūdingiausia pasaulyje varpų kolekcija, pagaminta JAV „Malmark“ gamykloje. Be pagrindinės atlikėjų grupės įkurti ir „Arsis“ jaunimo ansambliai bei varpininkų mokyklos Taline ir Tartu.

Ansamblis gastroliavo daugelyje pasaulio šalių: Pietų Afrikoje, Švedijoje, Suomijoje, Norvegijoje, Italijoje, Ispanijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Anglijoje, Airijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Rusijoje, Kanadoje, Belgijoje, JAV, Portugalijoje, Lenkijoje, Olandijoje, Kinijoje ir Libane. „Arsis“ dalyvavo daugelyje muzikos festivalių, tarp kurių Otavos kamerinės muzikos festivalis, „The Festival Classique des Hautes-Laurentides“ Kanadoje, Šlėzvigo-Holšteino muzikos festivalyje Vokietijoje, festivalyje „Probaltica“ Lenkijoje, Baltijos muzikos festivalyje Kinijoje, Al Bustano festivalyje Libane ir t. t. Pietų Afrikoje vykusiame Eisteddfod festivalyje ansambliui buvo įteiktas aukščiausias apdovanojimas Grand Prix.

„Arsis“ koncertai vyko tokiose prestižinėse salėse, kaip Sankt Peterburgo filharmonijos Didžioji salė, Oslo koncertų salė, Šanchajaus miesto teatras, El Pardo rūmai Madride. Pastarojo koncerto klausėsi Ispanijos karališkoji pora.

Kūrybiniai partneriai: Estijos nacionalinis simfoninis orkestras, Estijos nacionalinis vyrų choras, Estijos nacionalinės operos berniukų choras, operos solistai Rauno Elp, Oliver Kuusik, Kristel Pärtna ir kt.

Su „Arsis“ JAV, Kanadoje, Vokietijoje ir Olandijoje grojo Kanados gitaros virtuozas Rémi Boucher.

Nors „Arsis“ repertuare dominuoja klasikinės muzikos aranžuotės, ansamblis atlieka ir daug originalių kompozicijų.

Išleistos aštuonios kompaktinės plokštelės.

Jovita Vaškevičiūtė (mecosopranas, Lietuva)

Jovita Vaškevičiūtė baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademiją (prof. S. Stonytės kl.), 2004–2006 m. stažavo profesorių V. Noreikos ir V. Viržonio vadovaujamoje LNOBT Operos studijoje.

LNOBT scenoje solistė debiutavo 2006 m. Ulrikos vaidmeniu G. Verdi operoje „Un ballo in maschera“. Gastroliavo Lenkijoje, Rusijoje, Baltarusijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Kinijoje, JAV.

Tarp J. Vaškevičiūtės sukurtų sceninių vaidmenų: Karmen (G. Bizet „Karmen“), Amneris (G. Verdi „Aida“), Olga, Auklė (P. Čaikovskio „Eugenijus Oneginas“), Dominga de Adviento P. Eötvöso „Meilė ir kiti demonai“), Suzuki (G. Puccini „Madam Baterflai“), Dalila (C. Saint-Saëns „Samsonas ir Dalila“), Orlovskis (J. Štrauso „Šikšnosparnis“).

2006 m. J. Vaškevičiūtė tapo „Operos švyturių“ apdovanojimų Metų operos viltimi. Solistės debiutas P. Eötvöso operoje „Meilė ir kiti demonai“ Domingos vaidmenyje LNOBT 2008 metais atvėrė kelius į Europos scenas. 2010-ųjų pavasarį kompozitoriaus kvietimu šią partiją ji atliko Kelno operos teatro premjeriniuose spektakliuose, o tų pačių metų rudenį – Strasbūro „Opera National du Rhin“ ir 2017 m. Budapešto „Hungarian State Opera“.

Vėliau sekė debiutai G. Verdi „Aida“ ir „Requiem“ (Kelno opera (Vokietija)). 2014 m. Jovita atliko Pasqualitos vaidmenį J. Adams operoje „Doctor Atomic“ („Opera National du Rhin“ (Prancūzija)) bei 2015 m. „Opera Maestranza“ (Ispanija). Su „Vilnius City Opera“ (VCO) solistė atliko daugybę vaidmenų. Įsimintini 2014 m., kuomet solistė atliko įspūdingą Azučenos vaidmenį G. Verdi operoje „Il trovatore“ ir O. Narbutaitės operoje „Kornetas“ (Markizo/Grafienės vaidmenys) bei buvo nominuota „Auksiniam scenos kryžiui“.

2018 m. solistė debiutavo viename žymiausių pasaulinio lygio teatrų „Teatro Colón Buenos Aires“ Olgos vaidmeniu kompozitoriaus P. Eötvös operoje „Try sestry“. 2019 m. įvyko Jovitos debiutas Estijos Nacionalinėje operoje R. Korsakovo „Caro sužadėtinėje” Liubašos vaidmeniu.

Liudas Mikalauskas (bosas, Lietuva)

Liudas Mikalauskas – Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro, Kauno valstybinio muzikinio teatro solistas, Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos premijos laureatas. Tai vienas įžymiausių lietuvių jaunosios kartos bosų savo išskirtiniu balso tembru ir artistiškumu pelnęs didžiulę publikos meilę. Jis yra tradicinių festivalių „Tarptautinis Tauragės muzikos festivalis“, „Nuo Paberžės iki Pažaislio“, „Tarptautinis Paberžės muzikos festivalis“, „Tarptautinis Skarulių muzikos festivalis“ meno vadovas ir pagrindinis organizatorius.

Liudas Mikalauskas 2011 m. baigė studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Kauno fakultete bei Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademijoje, prof. Sabinos Martinaitytės klasėje. Yra tapęs 12-os tarptautinių dainininkų konkursų Grand Prix ir I-ųjų vietų laureatu, iš jų žymiausi: II tarptautinis Adam Didur operos dainininkų konkursas (Lenkija), XIII tarptautinis Ada Sari dainininkų konkursas (Lenkija), VIII tarptautinis I. Jurjevos vardo konkursas (Estija), tarptautinis dainininkų konkursas „XXI amžiaus menas“ (Ukraina), II tarptautinis dainininkų konkursas „Langas į Europą“ (Rusija). 2006 m. buvo apdovanotas LR Kultūros ministerijos premija „Už geriausią profesionaliojo meno 2006 m. debiutą“. 2007 m. stažavosi Didžiojoje Britanijoje „Royal Welsh College of Music and Drama“. Ruošia vaidmenis Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre bei visuose Lietuvos muzikiniuose teatruose. Šiuo metu yra paruošęs daugiau nei 30 vaidmenų įvairiuose spektakliuose, žymiausi iš jų: Figaras – W. A. Mozart operoje „Figaro vedybos“, Mefistofelis – Ch. Gounod operoje „Margarita“, Le Comte – J. Massenet operoje „Manon“, Don Bartolo ir Don Bazilio – G. Rossini operoje „Sevilijos kirpėjas“, Davaina – G. Kuprevičiaus operoje „Karalienė Bona“, Papagenas – W. A. Mozart operoje „Užburtoji fleita“, Tėvas Lorencas – Ch. Gounod operoje „Romeo ir Džiuljeta“. Dažnai kviečiamas dainuoti su visais Lietuvos simfoniniais orkestrais; nuolatos koncertuoja tarptautiniuose festivaliuose Lietuvoje, Lenkijoje, Estijoje, Slovakijoje, Ukrainoje, Rusijoje, Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje, Švedijoje, JAV. 2008 m. rugsėjo – gruodžio mėn. dalyvavo LRT muzikiniame projekte „Triumfo arka“, kurį nugalėjęs, laimėjo „Auksinio balso“ titulą.

Tomas Pavilionis (tenoras, Lietuva)

Tomas Pavilionis – Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistas. Baigė Kauno 1-ąją muzikos mokyklą, chorinio dirigavimo specialybę. Dar besimokydamas vidurinėje mokykloje tapo įvairių Kauno miesto ir rajono mokyklinių konkursų bei respublikinio „Dainų dainelės“ konkurso laureatu. 2010 m. baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademijos vokalo studijas (prof. Vytauto Juozapaičio klasė), įgijo magistro laipsnį. Dar studijų metais tapo Stasio Baro vokalistų konkurso (2009 m. – II vietos, o 2010 m. – I vietos) laureatu. 2009 m. debiutavo Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre ir jame dirbo iki 2014 m. Nuo 2014 m. – Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistas. Nuolatos dalyvauja įvairiuose klasikinės muzikos projektuose, tarptautiniuose vokalo meistriškumo kursuose, dirba su žymiais italų vokalo pedagogais, tokiais kaip Paolo de Napoli, Vincenzo Manno. Nuo 2016 m. stažuojasi pas prof. R. Sadnik, tobulindamas įvairius dainavimo stilius (Vienos klasikų, italų bel canto).

Bendradarbiauja su visais didžiausiais Lietuvos orkestrais, muzikiniais teatrais. Daug koncertuoja Lietuvoje ir užsienyje (JAV, P. Korėja, Kinija, Europa). Dainuoja populiarios klasikos grupėje „el Fuego“.

2014 m. nominuotas „Auksiniam kryžiui“ ir „Padėkos kaukei“ už Nemorino vaidmenį G. Donizetti operoje „Meilės eliksyras“ Kauno valstybiniame muzikiniame teatre (KVMT).

2015 m. „Operos vilties“ apdovanojimas LNOBT.

2016 m. atliko Borsos vaidmenį Dž. Verdi operos „Rigoletas“ kompaktinės plokštelės įrašuose su Kauno miesto simfoniniu orkestru (KMSO), kartu su pasaulinėmis operos žvaigždėmis Dmitri Chvorostovsky, Nadine Sierra, Francesco Demuro, Oksana Volkova, Andrea Mastroni.

2017 m. dainavo Krasnojarsko operos ir baleto teatre, Jelenos Obrazcovos vardo tarptautinio festivalio „Operos žvaigždžių paradas“ gala koncerte, taip pat atliko Lenskio vaidmenį P. Čaikovskio operoje „Eugenijus Oneginas“.

2017 m. atliko Bruno vaidmenį V. Bellini operos „Puritonai“ kompaktinės plokštelės įrašuose su Kauno miesto simfoniniu orkestru (KMSO) ir operos superžvaigžde Lawrence Brownlee, Sarah Coburn, Azamat Zheltyrguzov.

Viktorija MIŠKŪNAITĖ (sopranas)

„Ji – ne žvaigždė. Ji – spinduliuojantis deimantas, kuriuo gali džiaugtis iš arti“, – šiuos žodžius po 2018 08 05 „Apleistosios Didonės“ premjeros duodamas interviu Austrijos televizijai ORF kartojo buvęs Zalcburgo festivalio meno vadovas ir buvęs Berlyno valstybinės operos direktorius, gyva Vokietijos teatro legenda vadinamas režisierius J. Flimmas.

Naujosios kartos Lietuvos operos solistė, publikos numylėtinė, spaudos tituluojama operos gulbe, naujoji Lietuvos Nacionalinio operos ir baleto teatro primadona, net du kartus apdovanota aukščiausiu šalies teatro įvertinimu – LR kultūros ministerijos įsteigtu apdovanojimu – Auksiniu scenos kryžiumi (2015 m. ir 2017 m.), dukart pripažinta geriausia Lietuvos Metų operos soliste (2015 m. ir 2017 m.), taip pat sulaukusi ir tarptautinio pripažinimo. Jos balsu žavėjosi Gewandhaus koncertų salėje, taip pat teatruose bei festivaliuose Italijoje, Austrijoje, Vokietijoje, Estijoje, Latvijoje, Prancūzijoje bei Šveicarijoje. Pati solistė sako, kad muzika yra jos didžiausia gyvenimo aistra.

LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS

Meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas

 

Lietuvos nacionalinį simfoninį orkestrą (LNSO) 1940 m. įkūrė kompozitorius, dirigentas ir pianistas Balys Dvarionas, 1964–2015 m. orkestrui dirigavo ir vadovavo Juozas Domarkas, nuo 2015-ųjų rudens kolektyvo meno vadovo ir vyriausiojo dirigento pareigas eina Modestas Pitrėnas, orkestro garbės dirigentas yra J. Domarkas. Robertas Šervenikas yra antrasis LNSO dirigentas.

Kolektyvas kasmet surengia apie 50 koncertų Filharmonijos Didžiojoje salėje ir kitose Lietuvos scenose, dažnai gastroliuoja užsienyje. Lankytasi daugelyje Europos šalių, Japonijoje, Pietų Amerikoje, Pietų Korėjoje, grota garsiose salėse, tokiose kaip Vienos „Musikverein“, Kelno, Berlyno filharmonijos, Londono „Barbican Centre“, Frankfurto „Alte Oper“, Stokholmo „Berwaldhallen“ ir Rotušės salė, Amsterdamo „Concertgebouw“, Tokijo „Metropolitan“ ir „Suntory Hall“, Osakos „Festival Hall“, Mumbajaus Nacionalinis scenos menų centras, Tailando kultūros centras, muzikos festivaliuose: Šlėzvigo-Holšteino, „Musica Romantica“ Šveicarijoje, „Maskvos žvaigždės“, „Rusijos žiema“, „Varšuvos ruduo“, „Beethoveno Velykos“ Varšuvoje, „Prahos pavasaris“, Stresos, Merano, Reingau, Briuselio, Liudvigsburgo, Rygos, Gštado ir kt.

Pastaraisiais metais orkestras aktyviai rengia įvairius koncertinius turus – 2017 m. įvyko pasirodymai Tailande ir Indijoje, 2018 m. nusidriekė „Šimtmečio gastrolių“ maršrutai: koncertuota Didžiosios Gildijos salėje Rygoje, Lenkijos koncertų salėse, „Janačeko festivalyje“ Čekijoje, festivalyje „Musica Romantica“ Šveicarijoje, „Baltijos jūros festivalyje“ Stokholme.

Orkestrui dirigavo istorinės asmenybės ir pasaulinio garso batutos meistrai, tarp jų B. Dvarionas, S. Sondeckis, J. Aleksa, V. Fedosejevas, M. Rostropovičius, K. Pendereckis, K. Masuras, J. Frantzas, C. Diederichas, N. Järvi, Ch. Speringas, R. Hickoxas, Ch. Eschenbachas, O. Grangeanas. LNSO koncertavo su daugeliu žymių atlikėjų, įvairių kartų ir tautybių nuostabių instrumentininkų bei vokalistų, iš jų minėtini dainininkai M. Caballé, J. Norman, S. Larinas, V. Urmana, V. Noreika, pianistai E. Gilelsas, D. Baškirovas, D. Pollackas, S. Tiempo, F. Kempfas, M. Rubackytė, P. Geniušas, smuikininkai G. Kremeris, L. Koganas, V. Spivakovas, J. Rachlinas, S. Krylovas, Ph. Graffinas, A. Steinbacher, V. Čepinskis, violončelininkai M. Maiskis, I. Monighetti, D. Geringas, D. Ishizaka, M. Rostropovičius, altininkas J. Bašmetas.

LNSO sukauptame repertuare – ir praėjusių epochų oratorinio bei simfoninio žanro kūriniai, ir moderni šiuolaikinė muzika, kurios kontekste išsiskiria solidžios lietuvių kompozitorių partitūros nuo M. K. Čiurlionio simfoninių poemų iki B. Dvariono, E. Balsio, J. Juzeliūno, A. Rekašiaus, F. Bajoro, V. Barkausko, O. Balakausko, V. Bartulio, O. Narbutaitės, R. Šerkšnytės, A. Malcio, A. Šenderovo opusų, taip pat daugelio jaunų kompozitorių pirmųjų simfonijų. Nuo 1991 m. orkestras yra nuolatinis šiuolaikinės muzikos festivalio „Gaida“ dalyvis. LNSO įrašų išleista Lietuvoje ir užsienyje („Melodija“, „Marco Polo“, „Col legno“, „Ella Records“, „Naxos“, „Avie Records“).

KAUNO VALSTYBINIS CHORAS (Lietuva)

Meno vadovas ir vyr. dirigentas Petras Bingelis

 

Kauno valstybinis choras – vienas ryškiausių prestižinių ir reprezentacinių Lietuvos kolektyvų – gyvuoja jau kone penkis dešimtmečius. Nuo pat kolektyvo įkūrimo iki šiol jam vadovauja choro gimimo iniciatorius, Lietuvos kultūros ir meno nacionalinės premijos laureatas, Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademijos profesorius Petras Bingelis. Išskirtine garso kokybe ir itin plačia dinamine raiškos skale pasižyminčio choro repertuaro apimtys artėja link dviejų šimtų pasaulinės muzikos klasikos lobynui priklausančių didelės apimties vokalinių-instrumentinių kūrinių partitūrų. Veiklą pradėjęs šalies koncertų salėse bei prestižinėse tuometinės Sovietų Sąjungos erdvėse, kolektyvas netruko pelnyti tarptautinį pripažinimą. Chorui pradėjus bendradarbiauti su legendiniu dirigentu ir smuikininku lordu Yehudi Menuhinu, koncertinė veikla tapo itin aktyvi. Tuometinė pasaulio kultūros žiniasklaida apie Kauno valstybinį chorą prabilo kaip apie didžiausią muzikinį atradimą. Vėliau sekė iki šiol besitęsiantis produktyvus glaudaus bendradarbiavimo su dirigentu Justusu Frantzu laikotarpis, gastrolės po Europos šalis, bičiulystė su Mstislavu Rostropovičiumi, kompozitoriumi Krzysztofu Pendereckiu ir kitomis muzikos pasaulio įžymybėmis. Kolektyvo pasirodymų skaičius jau senokai perkopė per tris tūkstančius, Berlyno stadione jo atliekamos Carlo Orffo kantatos „Carmina Burana“ klausėsi daugiau nei 75 tūkstančiai klausytojų, Georgo Friedricho Händelio oratoriją „Mesijas“ choras yra atlikęs daugiau nei 80 kartų, viešnagės Macao (Kinija) metu dalyvavo Giacomo Puccini operos „Tosca“ pastatyme, yra kviečiamas dalyvauti „Vilnius City Opera“ operos inscenizacijų projektuose. Dėka aukšto choro meistriškumo bei sugebėjimo atlikti pačius sudėtingiausius kūrinius Kauno valstybinio choro gastrolės užsienyje intensyvios. Profesionalus kolektyvo požiūris į darbą palieka pačius geriausius įspūdžius partneriams, todėl sulaukiama pakartotinių pasiūlymų bendradarbiauti. Choras taip pat yra nuolatinis valstybinėms šventėms bei iškiliems įvykiams paminėti skirtų renginių dalyvis, o kiekvieną rytą transliacijas pradedantis Lietuvos radijas klausytojus pasitinka choro atliekama „Tautiška giesme“.

CHORAS „VILNIUS“ (Lietuva)

Vyr. dirigentas Artūras Dambrauskas

 

Choras „Vilnius“ – profesionalų kolektyvas, pasižymintis aukšta atlikimo kultūra, įvairiapusiškumu, edukacine veikla. Choras žengia koja kojon su šiandieninėmis meno aktualijomis, bet nepamiršta ir praeities epochų klasikos fondo.

Išskirtinė choro ypatybė – kūrybiškumo ir profesionalumo sintezė, gebėjimas perteikti muziką skirtingoms klausytojų auditorijoms, netradicinių renginių ir projektų įgyvendinimas. Visa tai lėmė, kad „Vilnius“ pripažįstamas vienu geriausių chorų Lietuvoje.

Ypatingą dėmesį choras „Vilnius“ skiria lietuviškos muzikos sklaidai – kasmet parengiamos šiuolaikinių lietuvių kompozitorių kūrinių premjeros, išskirtiniai kūriniai pasiekia įrašų studiją. „Vilnius“ jau yra išleidęs 15 kompaktinių plokštelių, daugiau nei 300 kūrinių įrašų saugoma Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos fonduose.

Choro „Vilnius“ vyriausiasis dirigentas – žymus Lietuvos chorvedys ir pedagogas Artūras Dambrauskas

Choro „Vilnius“ dirigentas – Giedrius Pavilionis

Choro „Vilnius“ vokalinio ansamblio vadovas – Marius Turlajus

Partneriai